Spring naar bijdragen

Verjaardag

octavia

Aanbevolen berichten

Mijn zoon geeft morgenavond zijn verjaardagsfeestje voor onze familie. Hij wordt 22.

Mijn vrouw heeft vanmiddag de nodige boodschappen incl. alcoholische drankjes ingeslagen.

Ze weet dat ik 2 november naar Tactus ga voor mijn intake en vind het heel goed.

Ik drink nu al ruim 30 jaar veel te veel en wil stoppen.

Alleen weet ik niet of ik het stoppen kan uitstellen tot 2/11.

Ik weet het wel maar of ik het wil?

Wat is wijsheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wijsheid is weet je ook denk ik dat hoef ik je niet onder je neus te wrijven;)

Maar inderdaad de vraag is of je het wilt. En ook daar kan alleen jij antwoord op geven.

Mijn vraag is aan jou, wil je er energie in steken, kijk wat het je oplevert om niet te drinken.

kijk naar de voor en nadelen van het wel of niet drinken.Wel drinken levert even een fijn gevoel, rust, ongeremd bezig zijn, zorgen aan de kant en minder voelen. Nadelen zijn dat je morgen weer met een kater zit, want geheid dat je die krijgt, en als het een beetje mee zit de hele dag.

Een geestelijke opdonder want je gaat tegen je eigen gevoel in, je wilt van de drank af. Teleurstelling want je bent weer een slappeling geweest, je hebt weer gefaald.

Is dat het allemaal waard Octavia

Je zoon weet natuurlijk ook van jouw verslaving, wat denk je dat dat hem doet als hij jou weer ziet drinken? De teleurstelling en de onzekerheid bij je vrouw?

Nou wil je nu nog een antwoord hebben op de vraag, wat is wijsheid? Kom op joh, je schouders eronder en gaan met die banaan.

Ik wens je heel erg veel succes.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolletje, natuurlijk heb je in alles gelijk.

Maar ja, verstand en gevoel he?

Goed,

Ik ga ervoor. Mijn vrouw gelooft het niet echt meer vanwege al mijn stomme beloftes maar geeft me nog een kans.

Ik stop, morgen geen drank en ga dat volhouden tot mijn intake en hopelijk daarna..

P.s. Mijn zoon weet [nog] niets van mijn probleem, mijn vrouw wel:.

Vanavond dus mijn laatste bokbiertje.

Straks koffie en dan maar lekker naar bed.

Wordt vervolgd.

Mijn hoofd is nog steeds een grote chaos.

Ik moet echt stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nooit een goed moment om te stoppen

Maar misschien is die verjaardag van je zoon wel het goede moment..mooi kado voor hem en voor je vrouw..

Een maak je hiervan een hele speciale dag.

En inderdaad alcohol vrij..geeft het gevoel dat je toch nog mee doet

Bavaria 0% smaakt best wel goed ,als het om alcohol vrij gaat.

Als je wacht tot 2 nov dat je naar tactus gaat voor intake heb je kans dat je die nog ff extra goed gaat benutten want het zijn je laatsten..

Jij hebt het voor het zeggen..jij bent de baas

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verjaardag was best gezellig, dankzij bavaria?

Ik heb vandaag de krat echt bier leeggemaakt en daarna bavaria witbier 0% gekocht.

Gisteren bij de huisarts geweest en suikerwaardes waren tegen de grens, dus nu koffie zonder suiker. Mijn lever was nog goed, gelukkig, dus nu op naar Tactus volgende week vrijdag.

Mijn huisarts wil me graag over twee maanden spreken over hoe het gaat.

Ik ben best wel zenuwachtig voor mijn intake bij tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijpelijk Octavia, want het komt dichterbij nu he

het moment dat je aan je adb-reis begint.

Voor mij was datzelfde moment een ommekeer en

een nieuwe start. Ik heb er nooit één moment zelfs

spijt van gehad en dat gun ik jou ook. En niet dat het zo

vanzelf ging allemaal, maar ik ben een veel sterker mens

dan ik destijds dacht. want wat haalt alcohol-alfhankelijk zijn

je gevoel van eigenwaarde naar beneden zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes Octavia met je intake en je stoppen natuurlijk.

De meningen zijn hier erg verdeeld over o,o bieren en dan heb ik het niet over de smaak ervan :D

Er zijn mensen die zeggen dat je dan droog drinkt, je pakt je verslaving/gewoonte niet aan maar alleen de alcohol.

Nou ik doe het al een jaar prima op de Bavaria 0,0, mij maken ze niks meer wijs :D:D

Al moet ik zeggen dat ik daar in het begin ook best veel van dronk (nog altijd niet meer dan het echte spul).

Nu een jaar later is het meer een frisdrankje geworden voor me.

Waar mijn man een sinasje pakt, neem ik een 0,0.

Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik denk dat de 0,0 mijn redding is geweest.

Denk dat ik het anders niet zolang vol had gehouden.

Want nog steeds is het moeilijk, maar dan denk ik: Ik heb mijn eigen biertje, geen kater, geen stommiteiten, toch een biertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook afgekickt op hetzelfde merk,

later ontdekte ik de wit-variant en die

drink ik nu nog heel incidenteel eentje

eens in de zoveel maanden of weken.

Ik begon ook met 4 op een avond, maar de smaak

kan me nu al niet meer bekoren, dus ook mijn smaak

is erg veranderd. Of niet, en dan ging het uiteindelijk

toch om de roes. Want de smaak van thee en koffie verveelt me nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gewoon niet zo op de zoete drankjes, sinas, cola, limonade etc.

Thee heb ik nooit lekker gevonden.

Koffie drink ik wel veel, maar ook alleen smorgens en s avonds.

Water ben ik zo op uit gekeken.

Ach ik ben gewoon een lastig mens :D

Maar ik drink dus graag de gewone 0,0 van Bavaria of een Bitter Lemon

Ow ja en melk, daar kan ik ook nooit op uitgekeken raken. Ik ben een echte melkmuil :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou die 0% heb ik in het begin net zoveel gedronken was ook niet aan te slepen...effect bleef uit..

daarna werd het snel wel minder...maar toch tot 1,5 jaar nog elke dag gedronken..nu drink ik er een paar in de week..

Toen ik stopte met alcohol..had ik ook veel behoefte aan koffie...daar ben ik nu ook mee geminderd..

Ik moest eerst mijn draai vinden in mijn alcohol en rookvrije leven..

Niet dat ik de draai helemaal gevonden heb maar voor mij is er geen terugweg..

tis net wat Jane4 zegt je word sterker en je eigenwaarde is terug

Ik geniet in die korte tijd dat ik overal gestopt mee ben meer en intenser als al die jaren die ik verdronken heb..

En tactus heb ik zelf hele goeie ervaring mee...je kunt echt zoveel hulp krijgen wat je nodig hebt..maar je moet het wel zelf doen

Loop nu nog bij tactus dietist..was na stoppen met alcohol en roken flink aangekomen..zelfs daar kunnen ze je meehelpen..

Ben dik een jaar in therapie daar geweest om niet terug te vallen..op mijn en hun verzoek<ben een alles of niks typje>was echt bang dat ik het niet zou redden terwijl ik er helemaal klaar mee was...nu ben ik daar ook niet meer bang voor..

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...