Spring naar bijdragen

donderdag 1 nov


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eigenlijk vind ik dat gewoon recht heb om mezelf goed te verzorgen. Dus een haarkleuring halen, nieuwe mascara, foundation, poeder, wax voor in mijn haar, een blazertje van de Trekpleister. Die leek me wel leuk. :P

Maar als ik na het shoppen toch bedenk zin in bier te hebben en dat dan te gaan halen, dan is het zonde van de uitgave. Dan heb ik mezelf beloond voor wangedrag. Anderzijds, heb nu natuurlijk alweer weer, als ik vandaag meereken, als ik niet haal, 40 euro bespaard. 41,95 als ik het statiegeld meereken.

Sjees, als ik het zo opschrijf, dan ben ik toch dom bezig om mijn geld uit te geven aan bier.

En vandaag ben ik zo ontzettend moe, dat het me gewoon aan te zien is. Gelukkig voel ik me verder wel weer beter dan de afgelopen dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja 25 jaar is ook een eind he Marcel :-)

Kan wel dezelfde zijn en verbouwd, want dat is wel gebeurd.

Toendertijd woonde ook ik net in Amersfoort en kwam toen vooral in de kankeledenstraat, Brutus voornamelijk en de Flame. Ja daar toen wel wat minder studenten. Al kwamen die ook veel in de Karseboom op het lieve vrouwenkerkhof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren tegen middernacht belde een kameraad op om te vertellen dat ik v.d. website was gehaald als "hulpdienst". Dat had ik wel verwacht, nadat ik mijn functies had neergelegd, maar dat het niet even gemaild was, is niet leuk. Hij had nog gevraagd of het mij verteld was.

Waarom vertel ik dit?

Sinds ik niet meer de druk voel om mijn uiterste best te doen deze afdeling goed te laten lopen, merk ik dat er een grote last van mijn schouders is gevallen. Had niet verwacht dat ik daar eigenlijk zo door gestresst was. Een ieder weet hier dat dat trigger nr. 1 is.

Ik heb een onuitsprekelijk gevoel van vrijheid, mijn eigen dingen eens doen en niet straks in de woestijn me zorgen maken of het blaadje wel geschreven is, zoals vorige keer.

Maar door deze mededeling kwam er toch weer van alles naar boven en kon ik niet in slaap komen.

Daar kwam bij dat deze vriend was wezen biljarten en het nodige bier op had, dus hij belde omdat het nog geen 12 uur was en bleef zichzelf maar herhalen. Na een uur heb ik er een punt achter gezet.

Een van mijn zonen had vroeger ook de gewoonte om omstreeks middernacht zijn problemen op mijn bord te leggen onder het mom van:

je bent toch nog wakker?. Ja, maar dan slaap ik dus niet.

Toch dapper begonnen aan allerlei priegelkarweitjes en intussen de TV aan, waar een een extra vergadering onze gemeenteraad te zien was.

Wat een geklungel!!! Na een uur was men het er eindelijk over eens hoe de procedure zou zijn en daarna werd er ook nog eens een half uur geschorst voor overleg. Het zou gaan over de bezuinigingen op de bieb ed. en daarvoor waren er burgers naar de raadzaal gekomen.

Tenen krommend en het werd nog verergerd doordat er een nwe burgemeester is die zich nog moet inwerken.

NU gaat het verder en mag de burger inspreken, mits van te voren aangemeld en 2 min. dat dan weer wel.

Terwijl dit allemaal aan de gang was en ik lekker doorpeuterde, kreeg ik oogmigraine, heel lang niet gehad, heeft dus niets met alc. te maken kennelijk. Je kunt niets anders doen dan wachten tot het over is en weer je kunt zien. Daarna hoofdpijn en erg moe. Hoort erbij.

Toch een hele lijst afgewerkt en dat geeft zo'n goed gevoel, daar kan geen roes tegenop.

Ik vind ook nog steeds spullen om mee te nemen voor de kliniek/tehuis voor geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen en volwassenen in Egypte. Wat heeft een mens veel overbodige spullen.

Gelukkig mag ik 40 kg meenemen. Ben nog nooit zo vroeg begonnen met spullen klaar leggen en dat is beter dan haasten op het laatste nippertje.

Al met al moet ik er dus voor zorgen dit gevoel van vrijheid vast te houden.

Wel is 4 nov. mij oudste zoon jarig, daar heb ik vorig jaar veel steun bij gekregen hier. Toen ik eindelijk de moed had om naar hem toe te gaan, werd ik ziek en daarna heeft hij zijn restaurant verkocht en is met vrouw en kind verdwenen.

Iemand vertelde me waar hij een andere zaak had (old timers),

en ik heb hem op internet gevonden, maar geen adres of tel. nr.

Weet dus weer niet hoe ik het moet aanpakken, want hij wil mij niet zien.

Albertina schreef toen iets over de 1e stap zetten, maar dat heb ik de laatste 20 jaar al verschillende malen gedaan.

Zou toch wel eens mijn kleinkind van 4 willen zien en niet te vergeten mijn schoondochter, die dat ook wil heb ik gehoord.

In ieder geval kan ik me nu voor 100% op dit soort dingen richten.

Of het resultaat heeft weet ik niet, maar dan heb ik tenminste mijn uiterste best gedaan.

Nog 3 zonen te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, nu je hier tegelijk met mij bent zie jij kans om het recept voor de hibicusthee (karkadeh) v/h receptendraadje naar het alternatieve drankdraadje te verplaatsen?

Ik heb dat laatst eens helemaal doorgelezen en denk dat het wel weer eens een toevoeging kan gebruiken.

Zelf ben ik zo handig (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dagdraad van gisteren vond ik weer eens erg goed, fijn om te lezen, daar kwamen ook de jaarlijkse berichten over opzien tegen de feestdagen weer in voor.

Begrijpelijk, het gaat er niet om dat je alleen bent, maar denkt dat andere mensen gezellig bij elkaar zijn. Of dat nu terecht is of niet, dat doet er niet toe.

Wat mij echter verbaasde was dat ik vorige week of zo, hier een voorstel heb gedaan aan mensen die alleen zijn met de "feestdagen" ,

om er eens over na te denken of we niet met een groepje ons kunnen aansluiten bij een speciale singles kerstreis. Die zijn er van een paar dagen tot een dag of 10.

Ik heb dat zelf een paar keer gedaan en het is mij goed bevallen.

Excursies, kerstdiner, muziek, lichttoer door de stad en ook een vrije ochtend of middag en gelegenheid om naar de nachtmis te gaan.

Daar heb ik helemaal geen reactie op gelezen.

Het is dat ik niet goed ben met quoten, anders zou ik het hier nog een keer plaatsen.

Je kunt dan wel samen gezellig op het forum gaan zitten, maar vorig jaar was ik thuis gebleven en het jaar daarvoor ook en het was hier stilletjes.

Om niet te zwelgen in zelfmedelijden en dat soort zaken, heb ik met kerst EN oud- en nieuw geen slok gedronken.

Daar was ik heel trots op en het is me goed bevallen.

Maar 3e kerstdag was ik jarig en de vrienden die ik had uitgenodigd kwamen allemaal. Het was heel gezellig en ja, toen wel gedronken, maar niet uit zieligheid, dat is toch anders.

Nou, ik hoor het wel, of niet natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
:moon: Singlebells, singlebells, single all the way! :moon:quote>


Whahaha whahaha
Zit hier hardop te lachen
Hij is leuk
Echt leuk Johan!
Ik ga het zingen met de kerst
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Wat een drukke dag vandaag. 's Morgens de gewone boodschappen en 's middags kleding gekocht met manlief (hij is een beetje kleurenblind) en voor mijn schoonmoeder. Zij heeft ook een probleem: haar schouders maat 46 en haar buik maat 52.:o Nou maar hopen dat het past. En ik hou helemaal niet van winkelen!!!!

@ Marc: dank je wel dat je me weer op het dagpact hebt gezet.

@ A3: wat fijn dat jullie weer in wat rustiger vaarwater zijn gekomen. Houden zo.

Mijn tip aan jou kwam voort uit eigen ervaring. Mijn man snapte ook niet goed hoeveel ik eraan deed om AdB te worden. omdat ik hem te weinig vertelde. Zoals je al zei, we zijn ervaringsdeskundigen.

@ Lavendel: wat jammer dat je gestruikeld bent. Het is geen excuus, maar wel een verzachtende omstandigheid, die laatste maand van jou; tenminste wat mij betreft.

Ga er weer voor meis. Je hebt pas verloren als je blijft liggen, nadat je gestruikeld bent.

@ RLiesje: voor jou geldt hetzelfde. We gaan er weer voor!

@ Apple: gelukkig begin je je wat beter te voelen. Doe rustig aan hoor. Herstel duurt een tijd.

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jane, dat weet ik, bedoelde het meer in het algemeen en ter aanmoediging van mensen die die stap niet durven nemen.

Het blijft moeilijk, maar Johan heeft gelijk, je moet ook eens voor je zelf kiezen.

Ik heb bijv. meerder keren mensen geld geleend en i.p.v. het terug krijgen, alleen maar ellende gekregen.

Dat doe ik dus echt nooit meer.

Beter laat dan nooit iets leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan,

je zult wel gelijk hebben, maar het was gewoon een ideaal van mij: een beter wereld.

Niet was, dat zal het altijd blijven, maar op mijn leeftijd mag ik het stokje overgeven en soms denk ik heimelijk: het zal mijn tijd wel uitduren.

Er is een soort gelatenheid over me gekomen, heel vreemd, past niet bij me, maar voelt goed aan.

EN wat nog belangrijker is, voorlopig is de trek weg en maak ik ook geen plannen van stoppen of zo, dag voor dag gaat prima en ik hoef niet te tellen, want dat doet Truitje al.

Wij lopen gelijk op , hoewel het beslist geen wedstrijd is, maar wel leuk.

Ik hoop voor je dat het weer morgen mee valt, maar het weerbericht was niet best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Lidia ik heb een paar pagina's van de laatste en van de eerste paar berichtjes gelezen, Nu nog de middelste en dan kom ik er misschien wel uit. Nou weet ik niet of ik het naar het drankdraadje kan plaatsen maar er zijn er vast en zeker wel die dat kunnen. We gaan het proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O,o, sorry Kate,

ik weet heel goed dat jullie verschillende mensen zijn, maar ik mijn hoofd haal ik jullie wel vaker door de war, komt door de klank en ik had net een berichtje aan Jane op de kiloknaller geschreven.

Vergeef je me?

Nu eens wat aan het eten gaan doen.

Kom later nog wel eens kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...