Spring naar bijdragen

Stoppoging


Vrijheid

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik ben een man van 26 jaar en heb al 5 jaar een drankprobleem. Ik heb al meerdere stoppogingen ondernomen, maar geen enkele is gelukt tot nu toe. Hooguit enkele dagen/weken en dan terug hervallen. Ik drink zo goed als dagelijks en dit beïnvloed toch wel mijn leven. Ik kan moeilijk opstaan, verwaarloos vaak dingen en voel me vaak psychologisch zeer slecht. Ik heb ook al een auto ongeval veroorzaakt door teveel te drinken. Gelukkig heb ik niemand verwond, maar de materiële schade was niet om mee te lachen.

Een 2 en een halve week geleden ben ik gestopt met roken (ook na vele stoppogingen, ik ben de tel kwijt) en wil nu ook vrij zijn van mijn alcoholprobleem.

Vrij van verslavingen. Nuchter door het leven. Ik weet wel dat alle problemen niet verdwijnen door te stoppen met drinken. Er verdwijnt er maar 1 en dat is de alcoholverslaving. Toch ben ik er zeker van dat ik veel sterker, actiever en succesvoller zou zijn moest ik geen druppel alcohol meer drinken.

Stoppen is zo moeilijk! Ik heb zelfs de AA al geprobeerd, maar dat was echt niet mijn ding. Ik probeer het dan nog maar eens via dit forum.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid. Welkom.

Stoppen is heel moeilijk.

Maar het is wel mogelijk!

Wat geweldig dat je gestopt bent met roken.

Al twee en een halve week.

Toen mijn besluit vast stond, om

echt te stoppen, dag per dag, heb

ik veel hulp gezocht.

Een kliniek, dit forum, een detox,

AA.

Ik ben nu 11 maanden nuchter,

en mijn leven is zoveel verbeterd.

Ik ben dankbaar dat ik op moeilijke

momenten hier steun heb mogen

ontvangen.

Ga ervoor. Het leven kan zo mooi zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vrijheid, dat is een naam met hoop in verweven

waarom is het tot nu toe niet gelukt? al zicht op?

wat is het langste dat je al gestopt bent?

zes weken geleden kon ik de knop omdraaien

een hoofdreden was dat ik goed voorbereid was, vooral door op het forum te lezen

wist ik wat er me van uur tot uur ging overkomen

dat was me veel waard en belette met het piekeren

een tweede grote reden was dat ik op voorhand goed had uitgeplozen met wat ik me graag zou willen bezig houden de eerste tijden zonder alcohol, voor mij eenvoudige dingen zoals stapels dvd's kijken,wandelingetjes doen, plannetjes maken, muziek etc

ondersteunende medicatie uitzoeken met je huisarts! veel tips hierover op forum!

vrijheid, je wilt het, dat is al een prachtig begin, niet?

begin met 1 dag de eerste niet te nemen...je eigen keuze

greetzz :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vrijheid,

Ik zou zeggen lees, lees veel en schrijf hier op het forum.

(we zitten meestal in de huiskamer, Ditje, Datjes en Dagdraad en dan op de datum van de betreffende dag)

Heb je het moeilijk, loop je ergens tegenaan waarvan je niet begrijpt hoe het komt.........gewoon even roepen.

Er zit hier een hele hoop stop ervaring, dus geen vraag is te gek of raar of stom, onthoud dat maar goed ;)

Verder is er veel informatie tevinden her en der in de Topics, loop ze op je gemak is door.

Hoeft niet allemaal hoor, maar wat je aanspreekt.

Stoppen is niet makkelijk, maar wel haalbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de aanmoedigende woorden en raad/tips.

@Lavendel1 Het langste dat ik gestopt ben is iets van een 2.5 maand. De eerste keer in 2008 en de laatste keer na mijn auto-ongeval in de lente van 2011.

Waarom begin ik dan terug? Wel om de realiteit te ontlopen bij problemen, als het even allemaal teveel wordt om te kunnen ontsnappen in de drank. Dat zijn de belangrijkste redenen voor mijn mislukkingen volgens mij. In het begin vraagt je lichaam vooral om alcohol. 1 dag niet drinken is zeer moeilijk en voelt niet goed. Op lange termijn is het vooral psychologisch en ik was er dus duidelijk niet klaar voor.

Ondersteunende medicatie ben ik aan het overwegen (antabuse). Ik ga het eerst zonder proberen, maar als ik merk dat het me niet lukt zal ik naar de huisarts gaan. Voor de rest hoop ik dat dit forum me ook helpt.

Sinds ik ben opgestaan heb ik nog steeds geen alcohol gedronken. Ik denk niet dat ik veel zal kunnen slapen vannacht, dus moet ik maar afleiding zoeken. Wat lezen, film zien, enz. Uiteindelijk zal ik wel in het slaap vallen zeker. Ik ben vooral een avond/nacht drinker. 's morgens beginnen drinken heb ik echt niet veel gedaan. 's morgens had ik vooral nood aan ten minste 1 liter water + verschillende mokken koffie door de alcohol van de dag ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen,

Ben even aan het genieten van een lekkere kop koffie.

Dag 1 zonder alcohol is reeds voorbij. Beter voel ik me zeker nog niet, maar dat heeft tijd nodig. Ik weet hoe het allemaal werkt.

Wat wel leuk was is eens opgestaan te zijn zonder een kurkdroge mond en houten kop + angst en schuldgevoelens. Ook zag ik geen lege flesjes staan waarbij ik dan weer zou denken. Hehe je bent er weer goed ingevlogen gisteren! Meestal dronk ik de voorraad die ik thuis had op en dan kon ik me meestal niet beheersen en moest naar de nachtwinkel nog wat drank gaan halen. Zo stonden er dan ook vaak een hele hoop lege flessen bij het opstaan. Nu ja ver zijn de sporen van het verleden niet verwijderd. In mijn badkamer staat blijkbaar nog een hele hoop leeggoed. Deze zal ik vanavond eens naar de winkel gaan doen.

Nu proberen dag 2 af te ronden. Het zal vooral vanavond zijn dat ik het drank gemis zal voelen. Volhouden en afleiding zoeken is dus de boodschap.

Ik wens iedereen een fijne, productieve dag toe.

Nuchtere groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vrijheid,

Ik sluit me bij de andere schrijvers aan. Welkom hier.

Kom vooral naar de dagdraad als je het moeilijk hebt. Ook 's avonds en soms 's nachts zijn er mensen in de virtuele huiskamer.

Voldoende vocht drinken en gezond en vitaminenrijk eten helpt bij het ontgiften.

De trek komt en gaat, dus het is een kwestie van uitzitten. Je zult zien dat het na verloop van tijd weer afzakt. In die tussentijd afleiding zoeken, al ga je maar de wc boenen!:D

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen! Het heeft mij bijna mijn relatie gekost voor ik doorhad dat ik zo echt niet verder kon gaan. Jij hebt nog je hele leven voor je, dus zet hem op!

Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op. Je hebt pas gefaald als je blijft liggen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen,

Vandaag ben ik aan dag 3 bezig zonder alcohol. Ik ben zeer onrustig. Ik drink heel veel water en krijg soms ineens enorm veel honger. Voor de rest voel ik me nog steeds down, maar ben al wel minder angstig. Ik droom ook al terug tijdens mijn slaap. Wat me opvalt is als ik drink, ik niet droom.

Volhouden is de boodschap. Makkelijk is dit niet. Ik moet eens ophouden met me te laten gaan en in een hoekje wenen en wegkwijnen. Nee problemen aanpakken, borst vooruit, hoofd trots omhoog en ervoor gaan. Zo zou het moeten.

Ik doe mijn best.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid, dag drie.Je gaat goed!

Het ergste fysieke ongemak heb je nu wel gehad, denk ik.

Een goed teken dat je weer droomt!

Ja, en nu volhouden...

Er zijn zoveel tips bij elkaar te vinden op dit forum

om die onrust van de eerste weken minder te hoeven voelen.

Alternatief gedrag. Wandelen, park , sporten, ijsjes eten.

Lekkere koffies drinken op een leuk terras.

Borst vooruit! Misschien moet je ook gewoon accepteren

dat het best moeilijk zal zijn, de komende tijd.

Maar dat je het er voor over hebt, omdat je je leven wilt verbeteren.

Je zal zien.... de kadootjes komen al snel op je pad...

De wetenschap dat wij er ook middenin zitten, of hebben

meegemaakt kan je ook bevestiging geven dat je niet de enige

bent.

En dat het gewoon mogelijk is. Nuchter blijven!

(en in mijn geval; daar heel erg gelukkig me ben!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vrijheid,

Het is normaal om je onrustig te voelen. Misschien kun je je arts vragen om iets rustgevends. Als je honger hebt neverwen jezelf dan met iets wat je erg lekker vind, je hebt het verdiend omdat je niet drinkt.

Ik droomde ook niet als ik dronk, drank onderdrukt de droom???

Toen ik niet meer dronk droomde ik van drank en werd heel vervelend wakker.

Sinds ik Campral gebruik droom ik wel maar zelden meer van drank.

Misschien is dit ook iets voor jnou?

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey DO,

Ik denk dat je teveel piekert. Ik doe dat ook soms. Het verleden is het verleden. Ik weet het ook ik heb veel te veel naar het verleden gekeken, maar naar de toekomst kijken is de oplossing. Hoop hebben op het mooie dat komen zal. Een mens kan niet altijd ongeluk hebben nietwaar?

Nu de drank wegvalt moet ik me met de problemen van het heden confronteren en die zijn talrijk. 5 jaar me zat drinken heeft geen windeieren gelegd. Sterk moet ik zijn en dit kan alleen door nuchter te blijven.

Problemen verdwijnen niet doordat drank wegvalt, maar tenminste zal ik ze nu beter kunnen aanpakken.

Bedankt voor je steun en ik steun je ook. Treuzel niet, onderneem actie nu het nog niet te laat is. Ontdek wat voor jouw de beste hulp is.

Ik wens je veel sterkte toe!

Ik ben op weg naar dag 4. Morgen wordt het een drukke nuchtere dag.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid,

Een prachtige naam en gevoel ook

Dat is de reden dat ik alcohol de baas wil zijn en blijven

Weg uit die gevangenis die alcohol heet

De wereld weer aan m'n voeten

met al zijn toppen en dalen

Ik startte met minderen

Dat ging goed met af en toe een uitglijder

Niet mijn definitie van goed

Daarom stopte ik voor tenminste drie maanden

Om dan te bepalen of ik een sociale drinker kan zijn

Of een stopper wil zijn

In mijn eerste stopweek voerde ik de heftigste struggle ever

De fles was slechts een nanomillimeter verwijderd

Alles trok ik uit de kast om niet te nemen

Zo mailde ik mijn maatje

Las het forum van voor naar achter en vice versa

Zocht afleiding

At m'n maag tonnetje rond (een volle maag vermindert de trek)

En overwon

Toen wist ik: ik kan het! Dat was de ommekeer

Ik blijf bedacht en bewust op komende valkuilen

Door het forum weet ik dat die (uit onverwachte hoek) kunnen komen

Maar elke dag meer vertrouwt mijn hoofd mijn hart

Ook ik ken die angst

Die tijdens het drinken alleen maar heftiger werd

Nu neemt dat af

Die vrijheid is terug

In de afgelopen weken zaten veel mooie momenten

Ook was er voor mij iets heel verdrietigs deze week

Het was zó fijn dat ik er als de nuchtere Bo was

Dat ik écht voelde, écht kon betekenen wat ik wil betekenen

en niet onderdook of hoefde te vluchten, zoals ik dat voorheen deed

Gemakkelijk waren de eerste weken niet

Toch had ik ze nooit willen missen

Als de afkickverschijnselen hoogtij vierden

Dacht ik: kom maar op, haast een lekker gevoel dat mijn lijf

en geest aan het nuchteren waren

Wetende dat de vrijheid in het verschiet lag

Dat gun ik jou ook

en je al bent goed op weg

Alcohol de baas is zóveel waard...

Succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...