Spring naar bijdragen

maandag 12 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

@ Bor: Ik voel me af en toe een muts, maar het afronden van die dóódsaaie

(in mijn ogen dan) klusjes in huis, geven inderdaad veel voldoening!

Achteraf dan he, van te voren kan ik er vreselijk tegenop zien, terwijl het

allemaal wel meevalt..

Na anderhalve week griep vliegen me hier ook de stofwolken tegemoet,

ga zo ook maar eens wat ondernemen!

Marcel. sterkte met de opkomende griep, ik hoop voor jou dat het toch nog gaat meevallen.

Ik ben er wel erg laat mee, maar allé,

bij deze : alle "nieuwelingen", nog van harte welkom hier ook namens mij,

volgens mij gaan jullie al heel erg goed!

Keep up the good work! :heart:

ps. schrijf ik toch goor ipv good :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 340
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben druk met iets af te ronden, maar:

zie ik nu een rode draad hier ontstaan?

Iets wat ons allemaal/bijna allemaal bindt?

Een verwonding in de (zeer) vroege jeugd?

Ik in ieder geval wel. Heb een moeder met narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Ik kom er vanavond wel op terug.

Oh ja, en gezien de doorgaans vrij magere financiële status van de meesten van ons: is het een idee een draad te openen met supergoedkope tips? Zowel op het gebied van voeding, verzorging, kleding als vrije tijd en ontspanning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lennie, het kan erger. Ik ben van 80 naar niks gegaan, mijn ex steekt alles bij zich en heeft vandaag niet eens shag voor me meegenomen. Dat moet ikzelf maar regelen zegt ze, maar wel wijn en shag voor haarzelf. Vandaar dat ik mijzelf ook maar aansluit bij het Dagpact, want het liefst zou ik me nu verzuipen, letterlijk en figuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit erover te denken mijn tas te pakken en te vertrekken. Zie wel waarheen, er is vast ergens een opvang ofzo. Hier word ik momenteel gek. Heb net al met mijn behandelaar gebeld of hij een crisis opvang voor me weet, want dit gaat zo niet langer of ik grijp weer die fles en dat moet NIET!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark, ik hoop dat je behandelaar een plek voor je weet,

en die fles grijpen heeft geen zin, die heeft namelijk ook weer een bodem,

en wat dan?? Koppie erbij houden he,

kom maar veel hier totdat je wat weet!

Wervelwind, goed idee zo'n draadje! Start het maar op bij

Thema's rondom alcohol.

By the way, ook mijn moeder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wervelwind: Dat heb je goed gezien. Mijn verhaal staat nog ergens op het forum, ik kan het niet terug vinden. We horen je er wel weer over! :present:

@Mark: NIET DOEN! Niet het vergif laten winnen van de nectar. Kom maar veel op het forum en schrijf van je af. Ik sta nu nog geen 24 uur droog maar begin al helderder te worden. Hoeveel trek ik ook heb. Ik hoop dat je nog een eventuele crisisplek krijgt. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word altijd zo sip van dergelijke verhalen. Exen die exen het licht in de ogen niet gunnen. Exen die geld voor exen achterwege laten.

Ik ben ooit beticht van dergelijke praktijken. Mijn ex had alleen een bankpas van 'mijn' rekening en kon pinnen wat hij wilde, maar dat wilde hij zelf niet, omdat hij het idee had dat het mijn geld was. Terwijl het, toen we al uitelkaar waren, nog steeds ons geld was wat er op onze rekening binnenkwam. En maar voor zielig spelen, omdat hij geen geld zou hebben. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feitelijk maakt het niet uit, Wervelwind,

ik dacht idd Bij Thema's ,

Tips en Adviezen had ook gekund. Het is denk ik maar net hoe je ertegenaan kijkt.

Ik vind je initiatief iig erg leuk, goed dat je al zo meedenkt!

En gelezen wordt het wel hoor, waar dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik kom ook maar weer even schrijven. Lange tijd bijna niet geschreven hier, wel gelezen. Ik wilde 3 maanden stoppen. Dit zijn er uiteindelijk maar 2 geworden. De afgelopen (ik denk ongeveer) 2 maanden gewoon weer gedronken. Wel meer dagen van niet drinken en het beter plannen, maar het blijft moeilijk en iets wat ik niet wil in mijn leven. Het is dubbel, zeker zo tegen de feestdagen aan. Acceptatie van nooit meer kunnen drinken heb ik nog niet. Ik zou het wel willen, maar ik heb het nog steeds niet.

Daarvoor beleef ik er blijkbaar ook regelmatig nog te veel plezier aan bij sociale gelegenheden. Het is dubbel, zoals voor velen.

Vanavond ga ik naar de AA. Heb afgesproken met iemand daar en MOET van mezelf. Ergens verzin ik dan weer dat dit niet het juiste moment is, maar ik ga. Iets doen is beter dan niets.

Ik wens iedereen een fijne middag/ avond en veel power!

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo Nova!

Ik herken het hoor, ik heb die acceptatie ook nog niet. Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik stil ga staan bij mezelf en mijn gedrag. Ik durf niet goed te stoppen, vanwege de afkick. Ik heb er net weer over zitten lezen op i-net. Goed dat je naar de AA gaat zeg! Dat is al een hele stap! En we gaan allemaal regelmatig op onze bek, zeker in het begin. Ik wens je sterkte en een droge dag!

Lies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nova je MOET naar de AA gaan, verder kun je beter het woord moeten schrappen uit je woordenboek.

Je hoeft geen jaar vooruit te kijken of jezelf dingen beloven die je niet waar kunt maken.

geeft alleen maar onnodige stress.

Alleen vandaag niet drinken is genoeg.

Iedere dag weer opnieuw.

Fijne vergadering vanavond ik hoop dat je je thuis voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...