Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok ik heb even getwijfeld, ik heb niet bijgelezen, maar ik heb een moeilijk moment.

Ik heb een proefplaatsing en voel me uitgebuit. Ik werk met behoud van uitkering meer uren dan waarvoor ik uitkering krijg. Met de Kerst word van iedereen verwacht dat er wordt overgewerkt. Voor mij betekent dat dat ik gratis overwerk. Hoe ver moet ik gaan om mijn misschien toekomstige werkgever van dienst te zijn? Ik krijg ook geen reiskostenvergoeding. Dus deze proefplaatsing kost mij alleen maar geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kate. Ik denk inderdaad dat 40 uren wat veel zou zijn voor mij, hoewel financieel wel comfotabeler.

Van leegte kan ik alleen genieten als ik inderdaad af en toe die dag gesnater op kantoor heb... 'k Heb weinig aanleg voor boeddhisme wellicht? Ik vind een verlangen naar nirwana (mag ik het zo noemen?) ook nogal, kweenie, bedenkelijk. Eigenlijk bewonder ik mensen die gulzig zijn naar het leven, enthousiastelingen, hedonisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De leegte is maar net waar je leegte ziet.

Ik ben alleen, woon in een stad waar ik niemand ken, familie woont minimaal 80 KM verderop, incl mijn dochter.

En ja, ik voel leegte, vooral wat betreft mijn dochtertje.

Toch ben ik niet zielig, weet je waarom, ik stel mezelf bepaalde doelen.

Daardoor voel ik me wat minder leeg en zit ik niet de hele dag met mijn handen in het haar op de bank te wachten tot ik me wat minder leeg voel.

En is er een doel bereikt, dan is er vast nog wel iets anders waar ik naartoe kan werken.

Niks succes story, gewoon in de spiegel kijken en mezelf een schop onder mijn luie reet geven.

Goedenavond trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spike, een of andere prof filosofie legde me uit dat het oorspronkelijke filosofische hedonisme niet helemaal overeen komt met het huidige gebruik van dat woord. Het had te maken met "genieten van het leven zoals het is". Het voorbeeld dat hij gaf, ben ik nooit vergeten: als je straks met vrienden afspreekt, en er is een fles wijn, dan kan je van die wijn genieten. Als er geen wijn is, dan kan je echter ook genieten. Een alcoholist pur sang is dus in feite geen hedonist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verlies vorken. Zo had ik er gisteren nog vier en nu nog maar drie. :huh: Ik had er al twee weggegooid, waarschijnlijk met dronken kop, maar nu nuchter.... Geen idee wat ik met die vork heb gedaan.

Rosa, zou gewoon gaan informeren bij het UWV. Het kan niet zo zijn dat een proefplaatsing zo uitgebuid wordt. Lees het tegenwoordig wel vaker. Een bedrijf dat goedkope medewerkers wel handig vindt en deze vaker en sneller inzet dan hun eigen personeel. Kostenbesparend, maar het mag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen,

Rosa,

Ik denk dat je eerst goed informatie moet inwinnen bij het UWV of zo,wat precies je rechten en plichten zijn.

Als je zeker weet hoe ver je wel of niet kan\mag gaan, sta je veel zekerder in je schoenen.

Dan stap je makkelijker op je baas af, als je weet dat je in je recht staat.

Dat lijkt mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag rosa,

dat is inderdaad niet simpel. Partner en ik waren tot voor kort ook werkloos, allebei. Hij heeft deze week, net als ik, werk gevonden. Maar hoezeer ik ook hoera roep, miskijk je er niet op. Na een langdurig ziekteverlof, ga ik nu werken aan een lager loon dan ik vroeger had. Ik zal eigenlijk minder geld hebben dan nu, met mijn ziekteuitkering.

Toch mag je je zeker niet misbruikt voelen. Bij mijn toekomstige werkgever zal ik de kans hebben om opleidingen te volgen, en ook is het voor mij belangrijk om me in de maatschappij te integreren, want ik voel me een beetje een loser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

Maak een ander plan. Ik weet uit ervaring dat als ik bedenk dat ik ga drinken, dat ook ga doen. Maak een alternatief plan, dan voel je je morgen een stuk beter. Bedenk gewoon (nou ja, niks gewoons aan, dat weet ik wel) dat je het niet gaat doen en wat de voordelen daarvan zijn (dat zijn er veel!).

Ik zei het al via de PBtjes, hier ben ik. Kom op, je kunt het! En het voelt zo veel beter!!!

MM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM, het is alweer bijna verdwenen. Ik heb net mijn bed opgemaakt, het raam wagenwijd open gezet voor vannacht (Ik slaap het liefst extra koud), snel de afwas gedaan, want ik moest daarna de wasmachine aanzetten. Die staat nu te draaien.

En heb het mezelf makkelijk gemaakt met nog een verslaving. Ik mag vanavond even binnen roken. Dat wil ik normaal niet, want vind het stinken. Waarom rook ik eigenlijk nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...