Hanneke Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Waarom Truitje?? Omdat we moeten leren. Daarom!! Omdat we ook moeten leren nederig te zijn. Te weten en te erkennen dat we nu eenmaal niet volmaakt zijn. Enne...we doen het allemaal zelf hoor. We hebben de keuze. Maar als je alsmaar tegen je zelf zegt dat je slap of weet ik veel bent dan versterkt dat ook dat gevoel. Ook kan het opgevat worden als een verwijt aan Gods adres. Zeg je eigenlijk niet: Waarom God, waarom? Ik denk dat een van onze belangrijkste gevoelens gevoelens van dankbaarheid zijn. Lijkt misschien een oubollig woord. Maar het wordt herontdekt. Ik bedenk 's morgens als ik wakker word 5 dingen waar ik die dag dankbaar voor kan zijn. Er is zoveel. "s Avonds bedenk ik 5 dingen waar ik de afgelopen dag dankbaar voor kan zijn. Sommigen doen het alleen 's avonds. Dank voor je nuchterheid van die dag bijvoorbeeld. Geef niet op Truitje. Blijf niet hangen in de daaroms. En verslavingen aan goede dingen? Wel op het moment dat je daar verslaafd aan word kun je je afvragen of ze nog wel zo goed zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hallo allemaal, Net der dagdraad doorgenomen. @Igor ik heb je wel hoor maar nu reageren is erg laat @Truitje, ik weet niet of je met je partner of iemand anders naar een verjaardag gaat? Zo ja laat je dan, de komende tijd, door hem/haar "bedienen" met hapjes en drankjes. Wordt er raar gekeken of iets gezegd dan zegt diegene Truitje verdiend het om verwend te worden. Op den duur ben je zo sterk dat je dit zelf wel kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 verbetering @igor ik heb je wel gelezen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ja dat is het nu juist Ik doe het zelf Ik maak al die fouten Ik wil het goede doen Maar ik kan het niet En als ik het wel kan maar ik doe het niet dan ben ik toch..... Slappeling Heeft volgens mij niet met zelfmedelij te maken Ik heb de wil wel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Een goede tip Rose!!! Ga ik doen zo! Bedankt Gr. Truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: HannekeIets anders is dat mijn koelkast het heeft begeven en ik net een nieuwe heb moeten bestellen. Deze was al 12 jaar oud. Nu heb ik een energiezuinige besteld. Dat doe ik ook op zondag quote> Dat is mooi zo'n energie vriendelijke nu, alhoewel oude buiten = komende tijd waarschijnlijk ook heeeel milieuvriendelijk . Maar om daar rekening mee te houden op een zondag kan dat alleen maar "gezegend" zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Dag tien. Foei, 't leven laat zich van z'n harde kant zien. Keihard. Ongenaakbaar. Niets ontziend. 'k lig al twee dagen nagenoeg onafgebroken op bed. Depri en buikpijn. M'n moeder brengt me Goddank wat te eten. Dinsdag naar de HA. 'k heb een gruw'lijk drukgevoel/steken in de leverstreek (vergrote lever?). 'k vrees voor portale hypertensie. Dan ben 'k nog verder van huis! Morgen naar de psychatrische hulpverlener. M'n hele 'Hebben en Houwen' verslag afronden. Daar zie 'k ook zo tegen op. Nou ja, me voorlopig maar even geest'lijk versterken met de ervaringen van Geert Battjes. Een lotgenoot en voorbeeld voor allen die willen stoppen met drinken. http://www.gezond24.nl/video/b...liter-bier-per-dag.htm Eet smaa'klijk voor straks. Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Maar Gunn je had toch een gunstige uitslag van je arts gekregen, waarom dan nu zoveel zorgen over je lever. Maak jezelf niet gek. Wacht eerst dinsdag het bezoek aan de huisarts eens af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Middag saam! Hoe is het hier? Ik heb een fijne meeting gehad. Toen ik na afloop naar huis ging, was het zonnetje fel aan het stralen. Doet me gelijk aan Zonnetje denken.... Hoe gaat het met je? Ik voel me wat wiebelig. Kan het niet goed omschrijven. In afwachting van het behandelplan... Ik kijk er naar uit en toch ben ik ook gespannen. Het in grote lijnen vertellen hoe mijn leven is gelopen, wekte al erge spanningen bij me op. Ik ben dus benieuwd. Vandaag kook ik niet, er is zoveel over van gisteren, daar kunnen we makkelijk nog een keer van eten. Dus ik hou het rustig vandaag. Lytse, Jouw antwoorden achteraf storen mij totaal niet! Ik vind het juist heel attent en fijn! Blijf jezelf ajb he?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 @Rose, Die uitslag was van ruim twee maanden geleden. In die tussentijd heb 'k gewoon doorgedronken. Dat bloedbeeld kan volledig anders zijn nu. Zul je 'net' hebben. 'Net' nu 'k vastberaden ben om te stoppen, blijkt 't 'net' te laat! Ergens hoop 'k 't ook. Over, klaar, schluss met 't leven. In alle gevallen zou 't vanaf nu een zwanenzang richting 't graf zijn. Dertig/veertig jaar aanmodderen. Moog'lijk. En da's 't enige troostrijke woordje in die zin. Okay, 'k zie 't niet meer zitten. 'k ben depri. Laat maar. Trekt wel weer bij. Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Dat is geen toeval Madelief, log net in. Met mij gaat het gelukkig beter. Gisteren is er heel wat spanning uitgekomen. Heel goed. Weet nu dat deze trek met spanning te maken had. Ik wilde de spanning niet meer voelen. Gelukkig had ik hulptroepen thuis en hier die me erdoorheen gesleept hebben En mijn wil natuurlijk om niet te drinken. Ben er heel blij om. We hebben vanmiddag een heel stuk in de zon gelopen, heerlijk he. Was het een fijne meeting? Mar meis, het is toch heel normaal dat je gespannen bent over je behandeling. Je gaat een heel trajct in en niet alleen jij, het thuisfront ook. Wat brengt het jou/jullie? Je gaat de confrontatie aan met een stuk van jezelf. Maar net als met alcohol de baas zijn is dit stuk van jouw leven nu toe aan verandering. En je weet wel wat je hebt, maar wat krijg je? Weet je wanneer je deze week het behandelvoorstel krijgt? Als je het goed vindt pb ik je met mijn ervaringen. Liefssss:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Don't ever let a bad day make you feel like you have a bad life. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Gunn, ik ken die doembeelden wel. Maar geen zorgen maken tot het nodig is. ok? Zorg goed voor jezelf. En laat goed voor je zorgen, ook heel belangrijk. Ik denk aan je! Wens je alle goeds! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 ben ff weg, buurvrouw is er. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Net bezoek gehad, die genoot van een paar biertjes het kostte me moeite om wat anders te drinken. 'k sta nu een week droog, dus een beetje vrolijkheid zou best mogen vind ik, maar ik voel me lichamelijk en mentaal niet top , ik hoop door door te zetten op een mooie nieuwe week.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: MM Originally posted by: MM Originally posted by: miranda Originally posted by: markDagpact: Krekel Madelief Lavendel Mark mirandaMMRosaWijfiequote> quote> quote> Daar sta je Wijfie. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Jaap, waarom doe je ook niet mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goedemiddag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 @ Gunn, Ik moest even weg vandaar mijn late reactie Van 2 maanden geleden een goede uitslag kan het nu niet helemaal mis zijn volgens mij!! Hou je daar nu maar aanvast. Eet wat lekkers ga lekker in bad en kruip op de bank met een boek of een film. Kortom verzet je gedachten . Hou je vast aan de positieve uitslag. Kop op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goedemiddag Rapilos! Hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Knap hoor Wijnand, dat je zelf niet dronk,tijdens het bezoek. Dat zijn echt moeilijke momenten he! Op naar een mooie, nieuwe droge week voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hai MM. Goed hoor, kom net bij LATex vandaan. Met jou ook alles goed, lees ik tussen de regels door. Ben blij voor je. De knop, is nu echt om geloof ik he!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ik schreef "Jaap" maar bedoelde "Wijnand", dat krijg je ervan met diezelfde icoontjes... Dus, Wijnand, waarom doe je ook niet mee op het dagpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Voor vandaag wel, Rapilos. En dan morgen zie ik wel weer verder, En de dag daarna ook. Anders wordt het te groot... Was het maar makkelijker... Met LATex ok? Heb je een fijn weekend gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden