Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Dat iets in jezelf zit wil nog niet zeggen dat je het vanzelf vindt daar kan een boek nog wel eens nuttig bij zijn evenals een psych een docu, artikel of een goed gesprek met de buurvrouw Ook ik heb rijen zelfhulpboeken in de kast staan Het laatste boek wat ik kocht was 'de Tools' Klaroengeschal bij de aankondiging in de pers dit zou de oplossing zijn voor je persoonlijke problemen Helaas, zeer Amerikaans met verwijzingen naar een soort gods-entiteit en veel halleluja gezang van de eigen ervaringen van de schrijver(s) Na dat boek heb ik besloten nooit meer een ZH boek te kopen het is idd alleen leuk voor de auteurs zoals voor die malle Eckhart Sommige boeken lezen lekker weg, zoals van B. Gunster met z'n Omdenken, maar ook hier: geen handvatten tot verandering Het knappe van de schrijvers is niet wat ze schrijven, maar dat ze oude ideeën kunnen verpakken en presenteren als iets geheel nieuws Ik ga eens nadenken of ik ook zoiets kan bedenken..... Misschien door al mijn ZH boeken te comprimeren tot één nieuwe theorie het Alfinisme... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Je bent aangenomen Jopie Tegen een bescheiden honorarium uiteraard:D Je hebt een huurder die niet betaalt en een zoon die zn kamer kwijt is één en één is twee... Huurder eruit, zoon erin:D Heb je afspraken gemaakt met je huurder? Wat vind hij er zelf van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Originally posted by: jopieik word met liefde je uitgeverof agentof hoe heet zo iemand die dan nog weer wat geld eraf roomt?quote> Impresario...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 sorry voor de interruptie maar op RTL4 gaat supernanny over een gezin (met 10 kinderen!) dat vast is gelopen, grotendeels door de drankverslaving van de vader. En wat dat met de kinderen doet dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Alfinisme... that's whar i said, alf... in jezelf dus *_* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @jane ... man als ik 10 kinderen had ging ik ook weer zuipen... hehehe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 kwoot: Alfinisme... that's whar i said, alf... in jezelf dus *_* maar nu vastgelegd in een theorie en verspreid onder de zoekende en dolende zelfhelpers maar jij hebt het al door.. dus moet met iets beters komen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Vermoedelijk dacht hij dat drinken een soort anticonceptie was... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @alf... gewoon doen. Het heeft de depacks, tolles, carrs en dyers geen windeieren gelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 RTL4 is een commerciële zender zeker? 'k Bedoel, in België niet te ontvangen wellicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Nou, drinken kan zeker leiden tot anticonceptie; die van mij heeft uiteindelijk z'n koppie laten hangen, haha *kuch* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 eigenlijk immoreel om voordeel te slaan uit de misère van anderen ook al lijkt het allemaal altruistisch Maar al die figuren hebben één ding gemeen ze doen het niet voor niets en nemen geen genoegen met één Rolls Royce.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Dag allemaal, Ik heb een paar keer diep zitten zuchten en ben weer opnieuw begonnen. Nu heb ik besloten om niet te reageren. Welterusten en tot morgen allemaal. Ik heb het droog gehouden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 De dochters van Lot voerden hun vader toch zat om zwanger te worden? De arme man kan er dus wellicht niks aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Lytse, ;-D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Slaap goed lytse. Ik regeer ook heel vaak niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Welterusten Lytse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik hou wel van sensatiebeluste televisie. Maar nu kijk ik naar Louis Theroux. Dat is intellectueel verdedigbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Originally posted by: JenDe dochters van Lot voerden hun vader toch zat om zwanger te worden? De arme man kan er dus wellicht niks aan doen.quote> Dronkenschap wordt volgens de Schrift verboden. Hij had dus gewoon na één á twee bekers kunnen (moeten!) weigeren meer te drinken. Maar ja, gelovigen ageren dat 't moest gebeuren omdat anders de geslachtslijn in gevaar kwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Louis is master! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Louis Theroux, geweldig om te kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 18 pectaculaire dromen allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik kijk al meer dan 15 jaar geen t.v. meer en ik moet zeggen dat dat heerlijk is voor de innerlijke rust. Ik kan het iedereen aanbevelen. Je houdt zoveel meer ruimte over in je kop, voor andere mensen (echte mensen) en jezelf, en zoveel meer tijd om aan echte mensen en jezelf te besteden. Waarlijk een bevrijding. Je weet dan pas hoeveel energie je moest stoppen in het volgen van personages die niet eens bestaan, akkefietjes die worden opgeblazen tot onredelijke proporties e.d. Tegen de verduffing, versuffing en debilisering! (t.v.-kijken, is dat ook een erkende verslaving?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Geen idee of het een erkende verslaving is, maar dan heb ik hem. Hij staat altijd aan, al volg ik de helft niet, omdat ik continu met iets anders bezig ben. Morgen naar de arbo. Ik zal me niet opmaken, anders denkt ie straks nog dat het goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Over zelfhulpboeken. Ik heb er tenminste 1 gelezen die voor mij zowat levensreddend is geweest: 'Will I ever be good enough? Healing the daughters of narcissistic mothers' van Karyl McBride. En ik kan het volgend mij een groot deel van de vrouwen op deez' forum aanraden. (@Madeleine?) Voor mij was een life-changing experience. En ook de reden om te denken, vinden en voelen: mijn moeder krijgt me niet via de alcohol te pakken!, mijn opvoeding krijgt me niet in haar ban. Een voorproefje: http://n-continuum.blogspot.nl/2012/07/dr-karyl-mcbride-will-i-ever-be-good.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden