gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik ook, dat je dat gedaan hebt, Tina. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik ook, Tina. In de eerste plaats voor jou maar ook voor mij/ons! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Toch altijd weer prettig als 't na 20:00-en is. Rust. Maar foei, die aanhef, die tweestrijd, wel/niet, wel/niet. En waarom? 't kan niet meer. Nóóit meer! Voor de rest van m'n leven. Idioot, niet? Toen 'k dronk wilde 'k voor eeuwig leven. Nu 'k gestopt ben, hoop 'k op 't wonder van inslapen en niet meer wakker worden. 't leven is nu één groot zwart gat. En elke dag wordt hij groter. Een onoverkomelijk obstakel, die keer op keer opdoemt en dreigt/op 't punt staat me op te slokken. Héél beangstigend. Sorry, de zeur-knobbel is weer eens actief. Maar 't moet er uit. Ff wat nuttigs doen. Wasje draaien en kleding/handoeken vouwen en opbergen. Tot zo weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Dank jullie wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Het laatste wat ik wil is je benauwd maken Bor my dear Daar is geen reden voor het leven is heerlijk zonder drank maar het blijft altijd oppassen Bekend is dat na 3 en 7 jaar de vertwijfeling schijnt toe te slaan zo van, ach, nu kan ik er wel eentje nemen ik heb alles onder controle die gedachte moet je onmiddellijk herkennen als een valse gedachte drank was een obsessie, is het niet meer echt niet. Steeds scherper zie ik wat er met mensen gebeurt, al na het eerste drankje, de lichte ontremming, en dan denk ik: dat wil ik niet en blij dat ik niet meer hoef want ik heb toch wel ontdekt dat ik me prima kan amuseren zonder drank. Tina Dat wat je schrijft over dingen niet opmerken ook na het stoppen met drinken herken ik zeker ook en ik denk dat ik ook nog vele jaren nodig zal hebben om die 'missers' te gaan zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Alf, ik zie het als een programma voor het leven. Er blijven altijd leerpunten en ook de valkuilen. Mijn obsessie is ook geheel verdwenen, allert zal ik altijd blijven. Ik blijf zeggen, mijn terugval is één van de zwaarste periodes uit mijn leven geweest. Maar ook mijn meest leerzame. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Een programma voor het leven. Zo voel ik het ook. Misschien komt het omdat ik nog maar recent ben opgestaan uit mijn diepe put, dus nog op een roze wolk zit. Dat ik me verheug op wat het programma me zal brengen, omdat het me al zoveel gebracht heeft. Alcoholisme is een progressieve ziekte, maar leven in herstel wordt alleen maar mooier voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Wijfie Natuurlijk is het goed om wat te gaan doen en vrijwilligerswerk lijkt me heel goed zeker ook voor de contacten En die lege momenten ervaar je nu nog als leeg en nauwelijks in te vullen maar dat gaat veranderen langzaam maar zeker. Gunn Toen ik nog dronk was het leven een groot feest in mijn beleving dan maar wat ik aan de voorkant bouwde werd aan de achterkant weer afgebroken en dat heb je niet in de gaten als je drinkt, de afbraak haalt je echter langzaamaan in Ook ik dacht dat een leven zonder drank onbestaanbaar was en de eerste maanden stoppen heb ik ook zo ervaren als een zielloos, saai en grijs leven, alle kleur eruit. maar net als bij een schilder, die de oude verf van zn doek krabt moet er weer nieuwe verf op aangebracht worden daar moet over nagedacht worden daarom blijft het eerst nog een grauwe, vale plek niet prettig om naar te kijken inspiratie en bezieling ontbreken maar dan worden voorzichtig de eerste streken weer aangebracht, frissere kleuren ditmaal en de voorzichtige penseelvoering gaat langzamerhand over in trefzekere streken. Ik denk dat mijn schilderij nu voor de helft af is En Gunn, zeuren mag, je hebt net misschien gelezen hoe ik als een zeur werd ervaren toentertijd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Tina alf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik ben er klaar mee! Weekend 2 droog doorstaan, weltrusten allemaal:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Tina Grappig dat je dat schrijft van een programma voor het leven Ik weet nog dat ik in het begin direct resultaat verlangde van het stoppen het leven moest direct beter worden Ik werd er op dit forum al snel op gewezen dat die verwachtingen irreëel waren en dat daar toch wel meer tijd over heen zou gaan, minstens een paar jaar. Dat besef ik nu ook maar nu lees ik bij jou dat het een levenslange opgave is. Ik ga me daar op instellen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 OK Wijnand Twee kruisjes op de lat Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Gwen, precies, zo is het ook. Het programma is ook voor het leven en kan je veel geven. Het werkt, als je eraan werkt. En blijf jij maar op je roze wolk, het is je gegund, zeker na waar je vandaan komt en wat je in een jaar hebt op gebouwd. Natuurlijk, met behulp van maar je doet het toch maar. Ik heb ook wel euforische momenten, zo blij ben ik dan dat ik niet meer drink, ondanks alles wat er te overwinnen valt. En als ik dan iets heb overwonnen, hoe klein soms ook ben ik extra dankbaar. Anders weet ik het niet te benoemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Wijnand, die heb je binnen. Op naar de volgendnuchtere dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Tina Een dankbaar hartje is het.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Alf, een levenslange opgave wil ik het niet noemen. wat dacht je van een nieuwe en andere manier van leven? Een opgave klinkt zo zwaar, je bent je bewust dat het anders kan en daar is al zoveel mee gewonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Laat het leven nu net een levenslange opgave zijn, je moet er van bakken wat er van te bakken is denk ik dan maar. Met of zonder verslaving. We verschillen niet van `normale` mensen wat dat betreft. We hebben alleen een extra blok aan ons been. En daar valt zeer goed mee te leven. Doemdenken helpt daarbij niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Originally posted by: WijnandAIk ben er klaar mee! Weekend 2 droog doorstaan, weltrusten allemaal:)quote> Héél goed! Welterusten, gozer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Tina Je hebt gelijk ongelukkige woordkeuze of ervaar ik het misschien toch nog als een opgave? Onbewust zo gekozen... Johan Ik ken geen mensen die nooit hebben gedronken... of wacht, ja toch een aantal moslims en dat zijn mensen die het leven best wel prettig vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Log ik in voor VM is ze weg;( Een hele goedenavond allemaal;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Marcel Ik ervaar het leven niet meer als zou ik een blok aan mijn been hebben.. Juist niet, ik ervaar het leven als een bevrijding van 'het blok' drank, maar ik heb er zolang mee rondgelopen dat ik nog steeds niet helemaal goed kan lopen. Maar elke dag gaat het beter.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Dag Yajala.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik ken wel mensen die nooit drinken én dat ook nooit gedaan hebben. Zij kunnen zich met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe ze Quote"zich het blok aan mijn been" moeten voorstellen. En ik heb ze eigenlijk nooit gevraagd of ze het leven één groot feest vinden. Ik denk dat ook voor hen geldt dat het geen groot feest is, wellicht weten zij het leven op een iets andere manier te hanteren. En ik denk dat dat "zonder blok aan het been" ook wat makkelijker gaat. Zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Originally posted by: Johan WIk voor mij ken geen enkele mens die het leven een feest vindt. quote> Misschien verkeer je in de verkeerde kringen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Dag Alf;) Das lang geleden zeg, Hoe gaat het met meneer Alf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden