Spring naar bijdragen

maandag 26 nov. 2012

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb een leuk bericht. Ik ben net naar de bank geweest en heb op een paar dubbeltjes na 1900 euro verzameld met de collectanten. Het was hard werken, maar wel een recordopbrengst! Een waardige afsluiting van deze carrière. :D

@ Kameo: wat een vreemd verhaal. Ik moest er om lachen, maar voorlopig zit je ermee. Veel wijsheid toegewenst. Alle mogelijkheden zijn al voorbij gekomen, aan jou wat je het beste lijkt. Succes.

@ Lenie en alle anderen die het zwaar hebben vandaag: :heart:

@ Apple: sterkte met de medische molen. Wachten vind ik altijd nog het ergste. Boek mee?

Ik ga zo naar buurvrouw creatief zijn. Tot vanavond allemaal.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wijfie

ik wil me eigen niet meer schuldig voelen

als het tot het weekend beperkt blijft

als ik thuis blijf dan wil ik het wel in de hand houden

ik wil gewoon gezellig wat drinken zonder dat ik er de andere dag last van heb

het was al tig jaar geleden dat ik een feestje heb gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar draait het dikwijls om, het af en toe drinken kan toch, het is niet zo erg...alleen is het af en toe/meestal wel te veel drinken....

Denk ik aan de woorden van Alf? dit weekend...hij dronk jaren lang een portie van 14 glazen elke avond, zonder kater en zichtbare gevolgen....doch stelde hij vast dat er toch wel hersenschade was opgetreden die alcohol gerelateerd is.

Tot nu toe geloof ik niet in dit parcours, daar ik er van overtuigd ben dat na bepaalde tijd er toch weer het hek van de dam is.

Ik geloof dat er uiteraard wel enkelingen zijn die de hand kunnen houden hierin, enkelen.

Wellicht goed voor hen.

Voor mezelf wil ik dat het niet-drinken een nieuwe frisse levensstijl wordt. Ik hou van feestjes en gezelligheid. Ik wil er in blijven geloven dat het mogelijk is, dat het mijn geboorterecht is om een vrolijk, intens, diepzinnig leven te leven zonder drank.

Die zoektocht, dat pad wil ik volgen....

Dit zegende zonder over een ander hier te oordelen, voor alle duidelijkheid. :present:

Maar ik had even de behoefte om dit te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lenie

@ Snoep...
als jij er vrede mee hebt... that's all that counts.
ik vind het knap als je het kan.Xquote>

begrijp wijfie wel..van schuldig voelen
heb ik ook wel..maar daar wil ik vanaf
ik vind het ook gezellig op zaterdagavond met een wijntje
moet je gewoon kunnen zeggen...
vind het straks ook gezellig als ik met de jongste aan een bakkie thee zit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen.

Dag achttien is 't NÚ. 'k had me vertelt. Sufferd!

Zodaad'lijk een PC Game Controller kopen. Bij de Trab Stim. God, wat ben 'k toch een klein kind! Michael Jackson was er een volwassene bij!

Goed, 'k ga zo.

Be well, y'all!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk dat klussen, bank opgehaald waar ie al 15 jaar in een garage op me zat te wachten (en nog zgan) muur geschilderd. Nu was ik even bijlezen en zo naar de Ikea. Heb helemaal geen tijd voor trek en zoveel afleiding dat ik er niet eens aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog net een goedemiddag.

Lytse,

Wat heb jij veel opgehaald zeg!

Mooie afsluiting inderdaad.

Erik,

Leuk even naar de Zweedse winkel.

Lenie,

Is je kippetje al gaar?

Madeleine,

Jammer, ik hoop niet voor lang.

Hou je goed!

Wervelwind,

Dank voor het melden trouwens.

Gunn,

Dag 18 alweer!

Wat ga je eten?

Hier word het bloemkool-aardappelcurry met rijst en naanbrood.

Gwen komt het haar neus uit.... ik weet het! ;)

Maar ik ben niet zo vaak in India als jij.

Ik ga weer achter de pannen.

Eet smakelijk allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees hier zo over het hebben van schuldgevoelens als je gedronken hebt. Ik heb dus zaterdag gedronken. En echt veel te veel. Ik heb er niet eens aan gedacht of ik het in de hand wilde houden. Ik heb een fles Martini gekocht en achter elkaar leeggezopen.

Ik voel me niet schuldig. Weet niet eens of ik er echt spijt van heb. Wat ik wel weet is dat ik het zo niet wil. Ik laat dan omstandigheden, situaties en anderen mijn leven beinvloeden. Dat kan ik er niet aan uitstaan. Ik zou " boven alles en iedereen willen staan" op bepaalde momenten. Me niet kwaad maken. Gewoon rustig en kalm. Maar mijn moeder kan me volldedig uit mijn dak laten gaan.

En ik weet ook dat ik dit soort dingen als smoes gebruik. Want is het niet zo dat als ik ga drinken ik het eigenlijk ook wil? Ik zou toch ook heel iets anders kunnen gaan doen? Maar ik kies voor die rot drank en haal daarmee mezelf ook nog eens naar beneden. Dubbele vernedering: Mijn zelfbeheersing naar mijn moeder toe verliezen en dan het op een zuipen zetten.

Maar ja ik dacht net ook: dat is nu typisch die verslaving dat ik kies om te gaan drinken.

Voor vandaag meld ik me weer droog af.

Een plezierige avond iedereen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond medestrijders.

Vandaag lekker gewerkt bij de D.Amb. ondanks er weer flinke ruzie is en er 4 mensen vertrokken zijn die meer dan 7 jaar bij ons gewerkt hebben. En een zelfs zo'n 19 jaar. Hoorde vandaag dat ze systematisch alle oudere vrijwilligers eruit aan het werken zijn. Nou dan zijn ze gauw klaar want er werken nu nog maar 3 oudgedienden. Ik ben benieuwd hoelang ik er nog kan werken. Maar goed voorlopig werk ik er nog en hoop dat dat nog lang blijft.

Hebben jullie een fijne dag gehad hier?

Las dat er weer gesproken is over wel wat, of helemaal niets meer drinken. Blijf dit moeilijk vinden omdat ik me niets kan voorstellen bij af en toe wat drinken.

Goed nu even de buik vullen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal.

Jeetje, Madeleine..hou je haaks meid.

Lytse, dat is toch een groot succes hoor, ik vind het een heel mooi bedrag!

Goed gedaan.

Smikkie, dat is goed nieuws:)

Helemaal top.

Bolletje, duimen maar dat jij wel bij de DA kan blijven.

Ben zelf ziek thuis en niet veel waard op het moment.

Bijna de hele dag in bed gelegen.

Moet mijn sintsurprise gaan knutselen maar heb niet veel puf.

Zal wel goed komen, heb nog twee weken..

Enne, ook vandaag neem ik de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...