MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Ja inderdaad rockbottom. Ik weet nog wel dat de man in de ambulance superlief voor me was. En ik zei toen ook tegen hem dat ik het gevoel had nog nooit rockbottom bereikt te hebben, tot op dat moment... Nam niet weg dat ik daarna nog een paar keer moest uitglijden om hier te komen. Ben me nu meer bewust van mijn eigen rol, mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik wil me GOED voelen! En in mijn geval betekent dat dat ik nuchter moet zijn en blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Ik heb nog 183 amusebakjes te gaan... MM, jij ook hup hup! Hoi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Gwen: HONGER!!!!! Wat zit er in die amusebakjes???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Marcel, je zegt het... "door de hel moeten om te kunnen stoppen". Helaas is het waar. Maar het mooie is de opstanding, het nieuwe leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Taarten bakken en hardlopen, Heilzaam voor me. Sofie MM, funghi porcini. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Mijn laaste woorden hierover. Marcel men vraagt zich soms af, moet je hier nog schrijven na vijf jaar. Niet altijd, maar soms wel, het houdt me scherp. Ik zie weer helder waar ik vandaan kwam. Ik blijf toch gevoelig er voor. Natuurlijk geef ik graag een boost en vind het mooi te horen dat een ander goed gaat. Het klinkt wrang maar ook dit is voor mij leerzaam. Ik hoop het nooit meer te doen. En ik denk ook niet de kracht voor een tweede keer te hebben. Fijne dag en houd het droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Beste mensen, Ik ga even afstand nemen en voor mezelf zorgen. Klein middagdutje doen, dat sta ik mezelf nooit toe... Maar nu, met ziek kind in huis en niet kunnen werken, moet het kunnen. Ik wil ook even delen dat ik me heel goed voel. Blij met de mensen om me heen. En lekker geaard in het leven staan zonder drank. Er zijn veel problemen op te lossen maar als ik niet drink heb ik één groot probleem minder waardoor de rest trouwens veel "behapbaarder" lijkt. Dikke knuffel voor iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Gwen, che buono! Nu zzzz.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Originally posted by: gwenMM, dat was echt een "rockbottom moment".Goed dat je het deelt, en onthoudt!DÃ Ã r wil je nooit meer zijn..quote> En daar ligt ook meteen mijn grootste struikelblok. 'k heb nog niet 't rockbottom moment meegemaakt. Daardoor ligt een terugval onherroepelijk op de loer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Des te beter, Gunn. Maak jezelf niet wijs dat het eerst erger moet worden. Het kan altijd erger. Maar het kan ook altijd beter. Houd je eigen welzijn in het oog. Nu ga ik echt even slapen, Heintje, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Gunn, moet je ook niet mee willen maken. Je fysiek is ook niet je dat. Je bent nog jong en waarom wachten tot het echt te laat is. Als je beter in je vel zit, draait de geest ook beter. Lekker fietsen en wandelen Gunn. Goed voor de motoriek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Gunn, als jij denkt rock bottom nodig te hebben moet je jezelf nog eens achter de oren krabben vriend. Dat kan namelijk ook betekenen dat het te laat is. Niemand heeft rock bottom nodig, wel het inzicht dat het verder niet kan zoals het gaat als je drinkt. Voorbeelden genoeg hier om niet te willen dat het zo ver komt Gunn, hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 'k ga boodschappen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Pfoe, heftig dagje hier. Maar wijze commentaren. Gunn, rockbottom inderdaad niet romantiseren, alles is relatief. Maar d'ronderdoor is absoluut. Soothe, ouwe co-shoveler, klasse. Krekel, meissie, trek jezelf uit 't moeras is alles wat ik kan zeggen. De weerwegge Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 @Haddock, De weerlegger bedoel je...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Middag, Kirky hieronder uit Wikipedia. Hendrika David (Rotterdam, 13 februari 1888 – Naarden, 14 februari 1975) was een Nederlandse variétéartieste die vanaf 1907 tot aan haar dood onder de naam Henriëtte Davids carrière maakte als zangeres en bijdehante grappenmaakster. Ze was het bekendst onder de naam Heintje Davids. Tot haar bekendste liedjes behoren: Zandvoort aan de Zee, Draaien en Omdat ik zoveel van je hou (een duet met Sylvain Poons). Na haar officiële afscheid in 1954 maakte Heintje Davids al snel haar comeback. Tot ver in de jaren zestig bleef ze optreden, waarbij ze regelmatig aankondigde dat dit echt de laatste keer was. Op den duur werd het verschijnsel van telkens afscheid nemen en weer terugkomen het heintjedavidseffect[1] genoemd De andere Heintje is Heintje Simons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Maar nog belangrijker. Krekeltje: ik hoop je heel gauw hier weer te lezen. Ik heb met ontroering jullie berichten gelezen. Heel mooi. En idd. zij zal het zelf moeten doen. En hopelijk vindt ze dan de weg naar professionele hulp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Dementie light dan toch Kirky. Hoe is het? Ik heb je gemist hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 MMm, klinkt me niet echt opgewekt in de oren. Wel lekker gewerkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Fijn weekend dan. Zal je nog wel lezen hier. Alhoewel, sta in een galerie dit weekend, zal 's avonds wel moe zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Goedemiddag, Buiten alweer donker (helaas). Kaarsje aan dan maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Goedemiddag mensen! Thuis na een lange vermoeiende dag. Nog geen letter teruggelezen. Ga ik straks doen. Mijn therapie is deze week begonnen, en dat vraagt nogal wat tijd en energie. O.a. daarom ben ik hier niet zo heel veel. Het kost tijd om alles te lezen, plus nog meer tijd om er op te reageren. Nu ben ik geestelijk even doodmoe. Dit weekend uitrusten, dan kan ik er maandag weer tegenaan. Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Originally posted by: zonnetjesMMm, klinkt me niet echt opgewekt in de oren. Wel lekker gewerkt?quote> Lief Zonnetje,Wat klinkt er niet opgewekt in je oren?Met mij gaat het goed. En het feit dat mijn oudste een beetje ziekjes is, is alleen maar goed voor mij, en voor hem. Doen we beiden even pas op de plaats. Net lekker een uurtje gedut. Nu kopje thee en alle verantwoordel¡ijkheden qua werk uitgesteld tot maandag. Mag dan weinig verdienen, maar dié luxe heb ik dan weer wel.Over mij geen zorgen alstjeblieft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 @Kirky: fijn hier weer je droge opmerkingen te lezen! Ik heb je gemist man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 MM, ik reageerde op een bericht van Kirky. Was dus gewoon een mmmm-tje in mijzelf. Lekker he even pas op de plaats. Ja ik heb ook een eigen bedrijf, fijn om je eigen werktijden bepalen maar de andere kant, ik kan soms ook wel doorgaan met werken. Is het niet fysiek dan wel geestelijk. Ben aan het leren om op tijd te stoppen. Zit nu ook op de bank en werk het weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden