Spring naar bijdragen

Maandag 3 december


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 326
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He krekel dat klinkt alsof je weer bovenwater bent

Gelukkig..ben blij voor je

Enig idee hoe je het nu gaat aanpakken?

Hoop eigenlijk wel dat je nu proffesionel hulp gaat zoeken..

Je kan het beter in 1 keer goed doen en das niet makkelijk als je telkens weer martelen om er weer uit te komen

Zo zonde van alle energie...

Je hebt toch nu wel je grens bereikt...kom op ga ervoor

Denk aan je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen, ik heb niet alles kunnen lezen, maar ik wens iedereen weer heel veel sterkte en succes.

Vooral veel sterkte aan Krekel, ik wens je heel veel moed en wijsheid om inderdaad om hulp te gaan vragen.

Bel de huisarts en leg het voor!

Ook ik schaamde me het eerst, maar toen dacht ik: als ik de statistieken zo eens bekijk en ik ze moet geloven dat er naar schatting zo n miljoen volassen probleemdrinkers zijn..............................

ben ik niet raar!

Je hoeft je dus niet te schamen, het is voor jou een grote belemmering in je dagelijkse leven en het zou alleen maar goed zijn om de koe bij de horens te vatten en hulp te gaan zoeken.

En ik weet niet of het misschien te maken heeft met je omgeving dat je geen hulp wilt zoeken of je probleem bespreekbaar wilt maken, maar misschien is het een troost als ik je zeg dat ik hier een huisarts en een tandarts met grote alcoholproblemen ken?

Het probleem komt in de hele samenleving voor hoor.

misschien dat jou dit de drempel overhelpt?

Heel veel moed en sterkte gewenst.

Gefeliciteerd aan iedereen die vandaag vrolijk kan zijn omdat ze gisteren niet gedronken hebben.

Ik heb een nuttige ochtend gehad, nu even rustig aan.

Dag vier gaat me hopelijk ook weer lukken, ik voel me al een stuk beter dan dag 1.

Straks naar de winkel.......................eerst vantevoren wat eten en drinken en dan me strikt houden aan mijn lijstje, waar GEEN wijn op staat!

En nu snel de kids uit school halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allen.

Zo slaap je een á twee uurtjes op een nacht, en zo knal je er even dik 12 uur tegenaan, dat was nu ook weer niet de bedoeling.

Nou ja, wel goede voorbereiding voor de nachtdienst iig.

Spike, ben blij je zo te lezen meis, je klinkt vastberaden en positief naar de toekomst toe.

Josefine, sterkte met het doen van je boodschappen, het zijn rotmomenten als je net stopt.

Denk gewoon aan het moment dat je zonder drank bij de kassa staat.

Dat maakt mij nog steeds erg trots.

Krekel, ik hoop dat je hulp zoekt, meer kan ik er niet over zeggen.

Zet je trots op zij en laat je helpen.

Heel veel sterkte meis.

En voor iedereen die een droge dag wil hebben, hou de fles dicht, en voor de rest van ons, hou zo veel mogelijk flessen dicht;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Mijn dag en nachtritme is helemaal in de war, door een weekend van stomme games spelen tot diep in de ochtend. Ik moet nodig weer iets aan dat ritme doen. Want hier voel ik me toch wel naar onder. Ik ben geen ochtendmens en helemaal geen dagmens, maar amper iets van de dag meemaken, is ook weer zoiets.

Vannacht ben ik boos gaan slapen. Terwijl ik al in bed lag, overviel me opeens heel veel woede voor mijn beide ouders. Mijn hele jeugd (foto's, dagboeken etc.) ligt nog bij mijn moeder en ik heb nog niet het lef gehad om het daar vandaan te halen. Wilde het vorig jaar doen, maar moest op de valreep opeens werken. Nu was ik er vannacht van overtuigd dat ze het weggegooid hadden. En toen kwam de beerput los. Dit is niet goed, dat is niet goed. :huh:

Daarnaast heb ik gedroomd over geesten. Ze stonden weer eens naast mijn bed. Ze lieten me continu schrikken. Ik mag hopen dat het gewoon dromen zijn en dat ik ze niet 'opeens' kan zien. Maar lekker slapen was het niet. En dan ook nog laat wakker worden....

Moet straks ook even naar de supermarkt. Mijn Cola is op. En dat moet ik gewoon altijd in huis hebben, zelfs als ik het niet drink. Want ik heb besloten dat ik mijn verslaving aan cola maar even aan de wilgen hang, want het is me veel te duur haha.

Iedereen een fijne dag toegewenst! En laat de dag brengen wat je wilt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff een onderschrift lenen; leven is het meervoud van lef. Lef is nu hulp vragen omdat het leven het waard is. Ik zou dat zelfs meer prioriteit geven dan de rotzooi hier op het forum (naar appeltje) opruimen en de rommel thuis. Laat de boel de boel, het is 15.29 moet lukken een arts, psycholoog AA....te spreken voor 6-en. Stel dat niet uit tot morgen, doe het nu! Kan je daarna denken over rommel opruimen en de boel weer op poten te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het dure drankgeld opzijzetten

om mee te beginnen Wijfie.

tussen 2 en 3 uur noemt men het spookuur;

alle problemen worden dan uitvergroot en je

kunt er niet realistisch naar kijken; dus nooit echt nooit

op dat uur grote besluiten nemen. Ik spreek uit ervaring.

Kerst is wat jullie ervan maken, de commercie, daar hoef je niet aan mee

te doen; het is juist van oorsprong een sober iets; een geboorte in een stal.

Ik denk dat de refusal een hoop rust kan brengen in je hoofd.

En dan kun je de puinhopen aan. met drank waarschijnlijk niet of stukken minder, maar

dat weet je al jaren, toch? sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...