haddock Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Wow, Borretje, daar heb je me onder de indruk, zal 't nog wel 'n paar keer lezen. Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Originally posted by: wijfieBorretje, wat mooi gezegd en helemaal waar Vanochtend afspraak proberen te maken met m'n huisarts. Tegenwoordig word je telefonisch teruggebeld als je een verwijbrief of een bepaalde vraag hebt.Gaat donderdag dus gebeuren, tussen kwart en kwart over 12.Weet niet of hij die refusal zelf voor zal gaan schrijven, ik heb zelf lieer een verwijsbrief naar het bouman/GGZ, dan heb ik alles bij elkaar psycholoog, dokter, word je eerst goed onderzcoht en kan ik het daar bespreken, denk daar zelf wel baat bij te hebben.Dus het is hier allemaal in beweging gezet door mezef, goed hé?Even geen auto tot donderdag, toch maar even uitgeleend aan m'n knulletje, hij kan er ook niets aan doen, dat hij altijd verdorie overal maar pech mee heeft, echt met alles, op z'n werk, met autos.Vanmiddag moest hij nog even iets langs brengen, bij zijn nieuwe werkgever, dus ik vind dat hij dan die auto even nodig heeft het is niet naast de deur, waar hij nu gaat werken.Kunnen sommige mensen in m'n omgeving wel hard reageren van: dan bekijkt hij het toch lekker en laat letkker gaan, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar.Vind het al erg dat heel zijn verjaardag erdoor in het water is gevallen en dat hij alleen ons heeft om op terug te vallen, iedereen laat hem barsten, ook zijn zogenaamde schoonouders, nee, die lenen de auto liever niet uit, die hebben hem nodig. Ja wij ook, maar wij passen er wel een mouw aan, dat is het verschil.We zijn hier op de wereld om elkaar te helpen NIEWAAR?quote> Goed begin is het halve werk ...schouderklopje voor jezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Wat een pestpokkeweer. Bah. Meestal heeft het niet zo'n vat op me maar nu ff wel. Het heeft geen zin er over te zagen, weer is weer I know. Voel de somberte wat opkomen. En het blijft ook maar van dat grauwe snertweer. Nix aan. Heb lekker mn ijspegel lichtjes al opgehangen. k'Doe toch niet aan Sinterklaas, dus. Kan me nie schelen wat Sinterklaas ervan zegt. En hij bestaat toch ook niet echt, dus.... De kerstklokes pralines zijn ook bijna op. Nou, lekker puh. Ik steek de fik er zo in en ga lekker voor mn houtkacheltje liggen stoven. Koop ik die stomme hond een lekker bot, laat tie em liggen. Ook een klap van de molen gehad dat beest. Past tie prima in ons gezin:angry: Nu nog ff uitvogelen hoe deze tijdklok werkt. Dan branden de lichtjes mooi als ik morgen wakker word. Leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Goedemiddag! Daar ben ik ook weer eens een keer. Was gisteravond/vannacht bezig met een brief voor mijn moeder. Ik dacht dat ik er klaar voor was. En de eerste drie pagina's was dat ook zo en toen kwam de woede opeens inzetten. Ben toen maar gaan slapen. Ben er dus nog niet klaar voor, haha. Vanavond wil ik eens iets anders koken dan ik normaal doe. Ik denk aan een Quiche ofzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Lekker Quiche. Je bent in ieder geval begonnen Madeleine. Ik denk dat het tijd is voor een tukje. De kerstlichtjes voor de boom buiten doen het wel maar de knijpers vliegen er af als ik ze open wil doen. En zoooo sterk ben ik nou ook weer niet. Daar kan ik nou zo van balen he. Koop ik lichtjes, ik helemaal blij, is het waardeloos rotspul. En de timer doet het ook nog niet... Dus. Enzo. En daarom. De pinnetjes nog maar weer es verzetten. En anders smijt ik dat ding in de sloot. Kan ik me er ook niet aan ergeren. Dus. En nu ff rusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 mooi verwoord Borretje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 was ze weer....brrrr koud hoor! ik ben niet naar de winkel gegaan, dat heb ik even op safe gespeeld vandaag zoonlief is geweest. wel heb ik lekker haring gehaald voor mezelf...straks even schoonmaken. @ Gunn... excuus van gisteren lief dat je een berichtje stuurde.X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Leni, Ik zou maar iedere dag op safe spelen Met je foute glucose en een afstervende alvlees klier.( jouw woorden) lijkt drinken me geen optie meer. Ik dacht dat jij daar ook van overtuigd was. Ook geen twee of drie biertjes, helemaal niets! Vergeet niet je datum aan te passen. Groet en hou nu eens vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 oh gut ja die zal ik aanpassen... je hebt helemaal gelijk hoor...het is uit den boze maar?..hoezo hou nu eens vol?...vond je m'n eerst poging niet een knappe tijd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Sorry hoor, Een zeer knappe tijd. Daar zou ik me ook zeker aan vast houden. Geen verloren tijd. Absoluut niet. En het blijkt ook dat je het kan. Niet in de val van de eerste lopen. Zeg het ook een beetje voor je gezonheid hoor. Ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 dank je... dat moet ik me inderdaad heel goed voor ogen houden. Alvleesklier is in dusverre genezen verklaard, de ontsteking etc is weg, maar zal altijd blijven spuiten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Kijk, je wakkert alle sluimerende processen weer aan. Weg met de illusie van de de alles goedmakende eerste. Je weet dat een paar biertjes niet echt de verlossing brengt. Een kort termijn effect Lenie en je houdt de trek in stand. Ga lekker je haring villen, das pas gezond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Originally posted by: borretjeWanneer ik drinkdenk ik juist aan alleen mezelf.Ik ben dan op de vlucht, ik neem mezelf in bescherming.Ik zonder me dan af tegen deze boze, harde wereld.Maar wanneer ik niet drinken dus niet alleen aan mezelf denken rekening houdt met de mensen om mij heen..Ik sta dan open voor alles en iedereen,ik vind dat moeilijk en zwaar af en toe, die hardheid.Maar het is toch in beide gevallen zodat ik meestal terug ontvangwat ik geef.En dan is zonder drinken toch aangenamer.Dan merk je ook dat er wel degelijk warmte en liefde bestaat op deze wereld,al hoe klein dat soms ook is maar het is er wel.Daarvoor open staan is ook lief voor jezelf zijn.quote> Even kwooten mag ik dit wel.Heel herkenbaar, ook bij mij was de drankhet ultieme middel om vooral maar niet te hoeven voelen.Laatst vroeg iemand mij,wat is er nu voor in de plaats gekomen Tina?In de 1e instantie begreep ik de vraagniet helemaal.Ze bedoelde wat er voor de drank ik de plaatswas gekomen.Mijn eerste antwoord was nou niets.En dat is natuurlijk helemaal niet waar,er is heel veel voor in de plaats gekomen.En da's 'm nou juist de kunst,het omgaan met wat er voor de drank in de plaatsis gekomen.Voor mij is dat leven, geen vluchten meer,accepteren wat er op mijn pad en dat van anderenkomt.Goed voor mezelf zorgen en daardoor kan ik ook meer open staan voor een ander endaarbij een aangenaam leven.Ook niet elke dag natuurlijk,dat zou te mooi voor woorden zijn.Toch kan ik er mee leven,een leven zonder vluchten.En ja, het is af en toe geven ennemen maar ik merk dat er ook veel wordt gegeven,zomaar op een onverwacht moment.Het zijn soms hele kleine dingenmaar de moeite waard om door te gaan,nuchter!Bor bedankt voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 haha, ga ik zo doen. eerst piepers jassen voor m'n kind. geen excuses meer!!! *klets* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Een klets op je billen moet je hebben. Oei, welliicht vrouw onvriendelijk. Groet ik een boodschapje doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Zo schildermiddag zit er weer op. A.s. vrijdag komen ze terug omdat ik misschien volgende week naar m'n zwager een schoonzus ga. Zo missen ze geen middag. Maar wat doen ze het goed mensen, en wat is het leuk om te zien dat ze het zo graag doen. Heerlijk. Zo een beetje vroeg eten want maatje komt vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Bietjes ,aardappels en een schouderkarbonade Ouderwets lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Klinkt niet zo verkeerd Hutula mmmmmmmmjammie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Hier; Sperziebonen,aardappelen, komkommer,vegetarische hamburger. Lekker Huttola; Bietjes, moet ik ook weer eens eten. Fijn Bol, dat je zo'n lekkere middag hebt gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Klinkt ook niet verkeerd Rapi, alleen denk ik dat ik zou moeten wennen aan die veg. hamb. Hier kalfslapje, aard. en ook sperzieboontjes. Dat vind ik een van de lekkerste groenten. Had nog een prakkie van gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Tjemig kom ik thuis uit mijn werk, is de koffie op!!!! Kan ik straks weer de siberische kou in, maar ja, wat moet dat moet! eerst maar even een hapje eten in elkaar draaien, eet smakelijk allemaal en tot later:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Ben er helemaal kapot van: weer een uitglijder gemaakt. Voel me moedeloos en waardeloos. En dat terwijl mijn ex-schoonmoeder en anderen zo lief tegen me zijn geweest vandaag.Want ik heb ook vandaag gelijk hulptroepen ingeschakeld, dat dan weer wel. Maar ja, hoe iedereen ook probeert mijn eigenwaarde op te vijzelen, ik zal er toch zelf aan moeten werken. Ik herken veel in wat Borretje zo mooi schreef: voor mij is het ook vluchtgedrag. Maar het is een vlucht die nergens toe leidt en de dingen alleen maar erger maakt. Ik heb nog een lange weg te gaan. Morgen gelukkig weer therapie. Heb wel bedacht dat ik een glijder onder iedere schoen kan binden en dan gestaag afschaatsen richting NUCHTERHEID. Tot veel meer humor dan dit kom ik vandaag niet. Enfin mensen, jullie weten weer wat. Houd me voor vandaag maar heel rustig en probeer morgen weer stapje voor stapje vooruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 koffie, brood, melk,boter,kaas,fruit,wortels en alcoholvrij bier 1 van mijn eerste levensbehoeften, altijd op voorraad eet smakelijk allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Originally posted by: borretjeWanneer ik drinkdenk ik juist aan alleen mezelf.Ik ben dan op de vlucht, ik neem mezelf in bescherming.Ik zonder me dan af tegen deze boze, harde wereld.Maar wanneer ik niet drinken dus niet alleen aan mezelf denken rekening houdt met de mensen om mij heen..Ik sta dan open voor alles en iedereen,ik vind dat moeilijk en zwaar af en toe, die hardheid.Maar het is toch in beide gevallen zodat ik meestal terug ontvangwat ik geef.En dan is zonder drinken toch aangenamer.Dan merk je ook dat er wel degelijk warmte en liefde bestaat op deze wereld,al hoe klein dat soms ook is maar het is er wel.Daarvoor open staan is ook lief voor jezelf zijn.quote> Borretje,Mag ik je even quoten??Ik had het niet beter kunnen verwoorden....Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Kom ik even goeiedag zeggen aan jullie lieverds. Ik heb ook het lef gehad om een draadje te openen in de ditjes en datjes, gewoon omdat ik weet dat sommigen hiermee bezig zijn. Groetjes, Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden