Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 hier gelukkig geen sneeuw...dwz het sneeuwt wel en er staat een hele harde wind, maar het blijft gelukkig niet liggen. net erop uit geweest met de hond, maar die vond er ook weinig aan...bleeehhh fijne dag verders allemaal... ik ga lekker op m'n sloffen en de kachel op een tropische temp. wat rommelen hier in huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Hoi Leni, Hoe was het bij Ruben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 @ Lenie: is ook weleens lekker, toch? @ Madeleine: als gebeurt wat er je hele leven al gebeurt, waarom zou je dan gaan denken dat dat raar is. Functioneerden je ouders nog wel goed? Ik bedoel: de volgende dag naar je werk, geen gezondheidsproblemen of zo? Ik vind je posting al helemaal geen vervuiling. Het zijn gewoon de dingen die je tegenkomt als je nadenkt over je drankgebruik. Prima dat je daar over nadenkt. @ Akelei: had je gisteren mijn posting nog gelezen? Ik hoop dat je een fijne dag hebt. @ Bol: succes met het slopen en ik hoop dat vanmiddag het resultaat mooi wordt. Ik ga verder. Tot vanavond. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Even doorbijten, Wijfie. Goed bezig iig! Lytse; Daar heb ik mij, als puber, weleens over verbaasd. Want hoeveel ze ook hadden gedronken of hoe laat ze ook naar bed gingen, de volgende dag stonden ze er weer. Behalve dan de keer dat ik om 07.00u met de trein moest en mijn ouders mij en mijn vriendin moesten wegbrengen. Toen was het kennelijk niet heel goed gegaan. En boos dat ik was. Het was al weken bekend dat ik om 07.00u met de trein zou gaan en dan nog zoveel drinken. Grrr! Maar we hadden hier altijd een groot voetbaltoernooi en terwijl ik moeite had om überhaupt mijn bed uit te komen, stonden zij, na een nacht van drinken, gewoon weer hun ding te doen op het voetbalveld. Moet wel zeggen dat ze dan ook gewoon een biertje als ontbijt namen. Maar dat deden alle vrijwilligers, dus ook dat vond ik niet vreemd. Mijn vader zei ook altijd, heb je een kater? Een biertje doet wonderen. Geprobeerd en het klopt inderdaad. Mijn vader drinkt overigens niet meer zoveel. Hij is meer dagen zonder bier, dan met. Het scheelt dan ook dat zijn huidige vrouw niet zo van de drank houdt. Of althans, ze vindt het wel lekker, maar staat na één mixje al op haar kop haha. Nu achteraf denk ik dat mijn moeder al niet meer zonder drank kom. Want als haar vriend besloot geen bier meer te willen halen, omdat hij het uit de hand vond lopen, dan ging ik over op cola, maar zij besloot dan een fles Martini te pakken. Ik heb volgens mij niet de juiste voorbeeld gehad. Het was voor mij heel normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Jackie, welkom hier. En dan wordt het nu tijd voor geen woorden maar daden:present: Waarom ga je ook niet sporten met je partner? Dan doorbreek je je gewoonten op een gezonde manier en misschien is het voor jullie relatie ook niet verkeerd iets samen te gaan doen. Kan je partner zien dat je het meent en jij wordt weer trots op jezelf ipv die schaamte, die toch niets oplert. Ga ervoor meis, sporten-zweten-ontgiften-endorfientjes:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Goedemiddag, Hier in de Peel een dik pak sneeuw. Wel 10-12 centimeter. Het is nog niet helemaal gestopt. Maar ik geloof dat er niet veel meer bijkomt. Ik drink ook wel uit verveling. Geen werk, geen gezin. Niets wat me tegenhoudt. En ja, het is eigenlijk walgelijk. Dat ik niet in staat ben die verveling te verdrijven op een goede manier. Of het gewoon maar uit te zitten. Ik heb, doordat ik alleen woon gelukkig niet het probleem van stiekem drinken. Maar dat is anders geweest. Maar vandaag drink ik niet. Zou ik eerst de sneeuw in moeten om te gaan halen. En dat doe ik niet. En ik wil het ook niet. Morgen zit er alweer een week droog op. Maar ik zie er wel naar uit dat het weer een langere periode wordt. Iedere keer opnieuw beginnen is niet erg bemoedigend. Een fijne middag iedereen. Ik ga een beetje lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Originally posted by: roseHoi Leni,Hoe was het bij Ruben?quote> geweldig, ik heb vreselijk gelachen...wat een droogviool is het toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Hihi Lenie... Ruben de droogviool! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Zo m'n lunchpauze is weer voorbij. Hup hup hup. Weer een doosje vol, Ik ben wel blij dat manlief èn ik ook heel goed spullen kunnen wegdoen. Mag ook wel, want onze nieuwe woning is de helft zo groot! Hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 hahaha, dat andere droog woord mag waarschijnlijk niet ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 en de kringloop is er blij mee! lenie; creatieve oplossing die viool;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 ja he?...vond ik ook..hahaha en weer verder met de was..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 de Peel Hanneke?...Limburg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Lieve help, wat een pak sneeuw hier. Gelukkig ben ik thuis gebleven vandaag. En het gaat maar door. Ik vertel niet aan welke kant van het land ik woon hoor Er rijden amper bussen. Mannie gaat straks lopen uit het werk meldde hij, dat wordt wel anderhalf uur voor hem, als het niet meer is. Hij had er wel zin in. Nou de tweede chocoladeletter smaakt ook lekker, maar vandaag hou ik het bij een stukje hoor. Is het voornemen dan toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 A3, Weetje het kan ook zo zijn: Iets gebeurt in mijn leven dat zijn sporen nalaat of nagelaten heeft. Of er gebeurt iets wat me niet bevalt. Of wat dan ook. Ik kan dan de schuld schuiven op die omstandigheden. Maar zonder ze te ontkennen weet ik: Het is mijn reactie op die situatie. En ik ben daar vol verantwoordelijk voor. Waarom ik naar drank grijp dat hangt denk ik samen met het feit dat ik een alcoholiste ben. Een ander zal iets heel anders gaan doen. Ook als ik uit verveling grijp naar drank. Waarom grijp ik juist naar drank? Waarom ga ik niet een pot koffie zetten? Of wat dan ook? Omdat ik alcoholiste ben. Ik geloof dat alcoholisme een ziekte is. Bij die ziekte hoort vaak dat we de schuld van ons drinken ergens anders leggen. Terwijl we de oorzaak bij onszelf moeten zoeken. Het is niet huichelachtig of zo. Dat denk ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 haha, wat een pech...hier lekker niets...ja beetje natte drap. ( hihi, sorry, ik hou niet van sneeuw) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Lenie, de Peel ligt in Brabant. Vlak tegen Limburg aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 aahhh, zat ik er niet ver naast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Ik vind sneeuw wel leuk, behalve als ik met de auto erop uit moet. En dat is minimaal 4x per week. Vandaag kan ik er dus van genieten, lekker warm binnen. Maar maandag mag het weer wegzijn. Gwen, je vertelt weinig over je relatie meestal. Ik heb lang gedacht dat je alleengaand was. Je gaat verhuizen begrijp ik? Dan wens ik je alvast heel veel geluk in jullie nieuwe stulp! Ik ga nog een beetje poetsen en daarna relaxen. Met een boek of een legpuzzel. Ik verveel me eerlijk gezegd nooit. Zou nog wel meer tijd voor mezelf willen. Er valt zoveel te bedenken wat ik zou kunnen en willen doen. Fijne dag mensen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Goh krijgen we nu de tweedeling met en zonder psychische aandoening? Het maakt naar mijn idee niet zoveel uit wat de oorzaak van je drinken is. Het is wel goed om die te kennen en er wat aan te doen. Voor het algehele welbevinden zeg maar. Waardoor je die troep niet meer nodig hebt. Of minder zo men wil. Oh ja, nog wat poetsen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 DAGPACT Hanneke Albert Lytse Wijnand Tatum Erik miranda jackie igor Madeleine kunsie Wijfie Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Hanneke bij mijzelf geloof ik niet in een ziekte, ik ben grenzeloos. Nu ik niet meer drink, in sporten, eten, sauna, frummen, lezen enz enz enz. Altijd al geweest ook dat ik me kan herinneren. Ik heb de bakens verzet van drank naar wat er verder maar leuk of lekker is, maar het lijkt nooit genoeg, zoiets. Het kan dat alcohol een ziekte is, ik weet dat niet, maar ik lees hier vaak dat dat bij de AA wordt gezegd. Ik hoop dat dat dan niet de verantwoordelijkheid van jezelf vermindert, want teveel alci's hebben bewezen dat ze zonder kunnen, dus hoe zit dat dan? En als ik frum, denk ik niet aan mijn boek, als ik sport denk ik niet aan mijn pc, als ik in de natuur ben heb ik helemaal niets nodig. Dan ben ik gewoon voldaan, eindelijk:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Alcohol is geen ziekte Jane... Alcoholisme wel zelfs erfelijk.... nu echt weg...gebeurd weer niets zo.. dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Wijfie waarom kun je jezelf niet toegeven dat je afhankelijk bent (nu) van die oxa's; je hbet het al vaker geschreven en het zegt niet dat je later dat niet kunt afbouwen, maar zoals ik begrijp is dat loeizwaar dus dan kun je maar beter eerlijk zijn naar jezelf en niet naar de arts wijzen als hij het wel benoemt. Wees blij dat hij realistisch is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Precies, A3. Geldt voor mij net zo. En ik moet bekennen dat ik het zo ontwend ben om iets te doen in het weekend, dat ik ook nog niet zo ver ben gekomen om afspraken in te plannen. Wil binnenkort even naar Duitsland, gewoon omdat ik dat altijd leuk heb gevonden, en een vriend wilde wel mee, maar het komt er maar niet van om het daadwerkelijk door te zetten. Heb eigenlijk wel weer zin in een Curryworst. In het nieuwe jaar toch maar eens wat weekenddoelen stellen. Mijn vloer is weer gedweild. Had gisteren gestofzogen, maar ik kan dat dus echt niet. Overal lagen nog kruimeltjes. Dus die heb ik nu maar opgedweild. Heb echt een hekel aan stofzuigen, puur omdat het niet loont om het te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden