Spring naar bijdragen

Maandag 10 december 2012

will

Aanbevolen berichten

Hoi Madeleine,

Ja onbewust/bewust blijf ik dan weg hier waarschijnlijk omdat ik anders tot de ontdekking kom dat ik moet stoppen met drinken en dat op dat moment niet wilde. De truc is blijven komen hè.

Waar ik persoonlijk altijd de slappe lach van krijg, ook al ben ik sjaggie, zijn de bloopers van de serie Friends, daar zijn er vele van te vinden op Youtube. Ik vind het prachtig (ik lach altijd zo hard dat de tranen me in de ogen springen), misschien helpt het jou ook en dan hoef je ook niet op te staan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Smik, bedankt voor je fijne bericht. Het drinken is idd ook leuk, zo heb ik tot diep in de nacht zeer diepgaande gesprekken gehad met een vriendin en een aantal borrels. En dat is ook iets wat ik graag zou willen blijven doen, alleen lijkt het wel of mijn rem steeds stuk is. Ik begin steeds met rijden maar kan nooit meer stoppen, pas als de auto is uitgerold stop ik. Ik wil ook niet de rest van mijn leven in de parkeergarage staan.

Dan is er bij iemand in mijn familie problemen met de lever geconstateerd.. dat zou me toch wel wakker moeten schudden.

Ik ga dag voor dag naar die maand toe, bedankt. Ik gun het ook iedereen, voelt zoveel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ben ik van de bank af. :)

Friends ben ik pas gaan waarderen, toen de serie allang gestopt was. Weet niet waarom ik het geen humor vond, maar ik vond het geen humor. :P

Sabine, ik snap wel dat je wegblijft, omdat je op dat moment in je eigen veilige wereld zit met vriend fles en dat tegenspraak over eigen gedachten, alle gedachten waarom we mogen drinken, niet wordt geduld. Zelf heb ik het ook een week gedaan. Maar merk wel dat ik het fijn vind om tegenspraak te krijgen. Niet dat het altijd leuk is of helpt. Maar het helpt meer dan dat ik met mijn eigen gedachten blijf zitten.

Mijn bui is nog niet over. Maar blijven zitten schiet ik op het eind ook niet op. Dus ik ga wat eten in de diepvries maken en een pakketje naar het postkantoor, natuurlijk in een supermarkt, te brengen. En dan maar een loempia eten met satésaus. (Dacht gisteravond dat ik nog trek had, maar dat was niet zo en nu is hij al ontdooit, dus moet toch op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Wijfie. Dat klopt. :D

Een toenmalige vriendin zei altijd tegen mij: "Alles wat jij maakt ziet er niet uit, maar smaakt altijd erg goed". Daar ga ik dan maar vanuit. Want echt goed koken kan ik niet, gezien de Bamistamppot en wel meer gerechten die op stamppot lijken als ze uit de pan komen, maar als het maar lekker is. Het gaat toch om de smaak, daar binnen hangen toch geen schilderijen. :)

Sabine, heb het even bekeken. Nee, die vond ik ook niet wat. Wilde een filmpje plakken van The Big Bang, maar mijn Windows 8 weigert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O gelukkig Smik. Dan weet je tenminste waar het vandaan komt.

Sofie Mij niet? Infectiegevaar? Snap ik niet zo goed. Kun jij dan ook laminaat leggen?

Lees iets over pedofilie. Heb ik nooit maar dan ook nooit begrip voor. als ik weet dat iemand zich vergrijpt aan kinderen en ik zou hem tegen komen, sla ik hem kapot als ik de kans krijg. sorrie voor het woordgebruik maar dat doe ik echt. Dan kan ik zo ontzettend kwaad worden.

Heb ooit foto's op de duitse tv. gezien waarin een pedo net bezig was met een klein kind. God daar ben ik een week echt van over m'n toeren van geweest.

Iedereen moet met z'n vieze poten van kinderen af blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de laatste zijn die zegt dat je niet moet gaan. Maar als je in de auto zit, op de fiets zit of de ene been voor de andere zet, herinner je, je dan aub hoe ongelofelijk rot je, je voelde vanochtend. En hoe lekker je, je hebt gevoeld, de vorige keer toen je wel besloot om een poging te wagen om te stoppen en dit ook dagen wist vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die misbruikt, is voor mij per definitie ziek.

Daar heb je geen behoefte aan als je geestelijk gezond bent.

En hiermee bedoel ik niet dat iemand er dan maar mee weg kan komen.

Wat helaas wel vaak gebeurt.

Als de mensen meer inzicht hadden in wat ze elkaar aandoen. En zich meer heel voelden.

Een hoop pijn lees ik hierover, ook hier.

Een gevoelig onderwerp, waarbij je elkaar gemakkelijk kunt kwetsen.

Mij raakt het gelukkig niet meer zo persoonlijk.

Maar dat is wel eens anders geweest.

Ook hierbij kan therapie echt helpen.

En ja, dat is uit eerstehand.

Nu ga ik toch eerst even eten koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat ik me morgen beter voel, ik weet dat de vergaderingen ook een stuk beter gaan, ik weet dat ik dan ook een bijdrage kan leveren.

Ik weet het en ik weet hoe het voelt. Waarom schreeuwt er nu iets in mij heel hard om die troep? Hoogstwaarschijnlijk omdat ik 3 weken non stop mezelf heb volgegoten. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine ten eerste zou ik je willen vragen om het woordje van het vrouwelijk schoon weg te halen. Dit vind Tactive niet zo leuk begrijp je?

En ten tweede, waarom zou je gaan drinken? Voor die paar uurtjes namaak plezier? Ben je er mee geholpen als je gaat drinken? En hoe denk je je morgen te gaan voelen? Want we weten allemaal dat je het niet bij 1-2-3 kan houden, je bent hier niet voor niets.

En ik denk niet dat er een grote jongen is die je tegen wil houden, het is jouw keuze, jouw beslissing en jouw grijze cellen die je naar de knoppe helpt.

Maar als dat zover is merk je daar gelukkig niets meer van.

Heel veel suc6 met je avondje drinken meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje; ik heb het weg gehaald, moest even zoeken want ik kon me niet herinneren waar ik het had gebruikt..

En jouw vragen helpen, vooral waar ik het voor doe; voor een paar uurtjes plezier? Want die paar uurtjes worden er iedere avond meer en het leven draait ondertussen ook door. Ik maak mezelf kapot. Zelfs wanneer ik dit zo op schrijf dringt het nog steeds niet helemaal door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine misschien zou je kunnen proberen om op een of ander draadje b.v. "Afscheid aan vriend alc", je neg. ervaringen op te schrijven. Dat kan je helpen om, als je weer trek krijgt, even door te lezen waarom je niet moet gaan drinken.

En natuurlijk dringt het nog niet tot je door, je bent erg veel bezig met de alc. Omdat dan weer om te gaan draaien kost tijd. Maar meid, echt, als je niet gaat drinken, krijg je van mij een dikke :sun:

Anders ook wel hoor maar dan wordt het een kleintje.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sabine, ik heb onder Thema's even een gezellig draadje voor je naar boven gehaald: 'negatieve ervaringen met drank...'

niet de bedoeling om met het vingertje te wijzen

gewoon om is te lezen en laten doordringen

misschien rukt je dat wel terug tot de realiteit na je 3 weken drinken?

en by the way: het is heus normaal dat de trek nu de eerste dagen weer

groot is, zwakt ook af, 200% zeker

uitzitten, hé :present:

o, en lieve sabine: de eerste postings van alle mensen onder wie is wie lezen, is ook leerzaam: zovele gelijkenissen....dat grijpt mij meestal aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smik, misschien werd hij getriggerd,

lichaamsherinneringen worden soms

wakker en er neemt iets dan je handelen over,

vroeger noemden we dat drift (?)

soms is iets te begrijpen maar niet goed te keuren

en het lijkt me dat je er toch verantwoording voor moet nemen.

Eigen rechter spelen is altijd subjectief en zelden terecht.

Niet dat ik het zelf nooit doe hoor, ha ha,

maar dan in hele kleine dingen; gisteren baalde ik zo van de NS

die het weer zo vaak had laten afweten dat ik op een papieren kaartje

2 x heb gereisd voor genoegdoening. ook eigen rechter, maar het deed me toch goed:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, een schoonbroer van me heeft schizofrenie, dat heeft niks met Dis te maken. Je verwarring is wel niet onlogisch, dit is een stukje uit wikipedia:

Het woord schizofrenie betekent letterlijk "gespleten geest". Deze vertaling heeft tot nogal wat misverstanden rond schizofrenie geleid. Mensen die aan de ziekte lijden, hebben namelijk géén gespleten geest of hersenen die gespleten zouden functioneren. Ook is inmiddels bekend dat deze mensen géén gespleten persoonlijkheid hebben; ze bestaan niet uit meerdere, verschillende personen. Schizofrenie wordt namelijk vaak verward met dissociatieve identiteitsstoornis. De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid, maar in een beeld waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit DSM-IV over DIS: De stoornis is geen gevolg van directe fysiologische effecten na inname van een substantie (bijvoorbeeld blackouts of chaotisch gedrag bij alcoholintoxicatie) of een somatische aandoening (bijvoorbeeld complexe stuipen).

Ik wil toch even benadrukken dat schizofrenie een "aanvaarde" stoornis is, DIS is dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...