Spring naar bijdragen

Mijn eerste dag zonder alcohol


Inge47

Aanbevolen berichten

Inge, welkom op dit forum!

Je bent 47? Dus je hebt nog een fris en fruitig

leven voor je, als je dat gif kunt laten staan.

Veel sterkte Inge, schrijf hier maar veel,

dit forum werkt.

Stop beating yourself up!

Wees lief voor jezelf.

Maar neem niet dat eerste glas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Inge, Welkom :present:

Fijn te horen dat dag 1 geslaagd is

je kunt wel gaan piekeren over hoe het zover heeft kunnen komen

maar het is nu eenmaal gebeurd

en je veranderd daar niets meer aan

nu je bezig gaan houden hoe je droog kunt blijven staan :D

dus vooruit kijken... en werken aan een droge toekomst!

Succes bij je strijd tegen de alcohol.

Groet Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

dit is eigenlijk alweer dag twee, gisteren al niets meer genomen.

Het gaat wel met me, het is meer het schaamtegevoel wat ik heb omdat ik me zo misdragen heb op 23-08, hier blijf ik maar over piekeren wat geen rust geeft in mijn hoofd.

En ik moet mezelf dwingen tot eten, ik ben missellijk van schaamte.

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je Inge, als de schaamte zich zo ophoopt tot een bom van spanning

helpt het als je dat kan delen met iemand

echt geloof me!

hier weet niemand wie je in RL bent, waarom schrijf je je vooral van 23-08 hier niet even van je af? of via een privéberichtje naar één van ons?

liefs en ga voor je dag 3!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij is er veel schaamte. Na een feestje kreeg ik van iemand te horen dat ik op het laatst heel hard aan het praten was en heel overdreven met mijn armen aan het zwaaien was...had ik zelf dus totaal niet in de gaten. En normaal ben ik juist iets teruggetrokken en afwachtend, dus eigenlijk paste dat gedrag niet bij mij. Wat mij ook eens overkomen is, en waar ik me ook heel erg voor schaam, is dat ik tijdens een personeelsfeestje op het werk teveel had gedronken, en ik languit over een drempeltje ben gevallen...iedereen zag het natuurlijk en er wordt nu nog 'lacherig' over gepraat...ik kon die avond niet eens meer naar huis rijden (ik was speciaal met de fiets gegaan zodat ik kon drinken..), zo erg was het. Dat heeft nog tijd nodig, ook bij jou denk ik, maar hou je vast aan de gedachte dat je nu de juiste beslissing hebt genomen. Er zijn ook genoeg mensen die het maar blijven ontkennen en dat is nog veel erger. Succes en liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Inge,

Ook van mij welkom hier en wat Hopeful zegt is zo waar: jij hebt je probleem erkend en doet er wat aan ( is wat anders dan er wat aan gáán doen!).

Ik denk dat het voor iedereen geldt dat er iets moest gebeuren, waardoor je moest denken "en nu is het genoeg!" We weten er dus alles van.

Als je de schaamte met niemand wil/kan delen dan kan je het altijd opschrijven voor jezelf. Dat is ook heel nuttig voor als je in de toekomst op een dag aan het twijfelen bent. Als je dát dan leest, weet je meteen waarom je ook al weer bent gestopt!

Ik heb zelf de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar veel aan gehad. Vooral om te onderzoeken waarom ik dronk en hoe ik mezelf in de positie bracht dat ik kón drinken. Vooral dat laatste was voor mij een eye-opener.

Je bent nu aan dag drie begonnen, geloof ik. De eerste dagen zijn natuurlijk het slechtste, maar drink voorakl veel water en eet voldoende en gezond. Probeer regelmatig kleine dingen te eten, als een maaltijd niet lukt.

Veel sterkte en doorzettingsvermogen. We hebben deze gewoonte niet in één dag opgebouwd en we zijn hem dus ook niet in een korte tijd kwijt!

Bij "ditjes en datjes, de dagdraad" wordt elke dag een nieuwe dagdraad geopend, onze virtuele huiskamer, waar we veel met elkaar delen. Van serieuze vragen tot een RH = rondje hond. Omdat het meestal gezellig is, is er vaak iemand aanwezig om mee te praten. Mocht iedereen aan het geinen zijn en je wordt over het hoofd gezien, dat is geen onwil hoor, SCHREEUW dan gewoon even. Je krijgt beslist antwoord.

Je kunt ook een maatje zoeken, waarmee je dingen bespreekt die niet zichtbaar zijn voor de rest van het forum. Je post dan op "maatje gezocht".

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag lieve Inge,

Van mij ook hartelijk welkom op ons forum.

Ik zie dat je je hier ondertussen al goed thuisvoelt.

Schrijf maar zoveel mogelijk die schaamte van je af,

hier is niemand waarvoor je beschaamd zou moeten zijn

want wij zitten allen in hetzelfde schuitje.

Ik hoop je hier nog veel te lezen

en wens je veel succes en sterkte.

Groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...