Spring naar bijdragen

Yes eindelijk is het zover


debster42

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen week hulp gezocht en ben zo blij dat er eindelijk ingegrepen gaat worden! Verleden week woensdag is de bom gebarsten bij mijn man.De volgende dag heeft hij mij meegesleept naar de huisarts en die heeft een verwijzing geschreven naar de iriszorg. Diezelfde dag heb ik nog gebeld voor een intake die uiteindelijk twee dagen later plaatsvond. Nu moet ik minimaal drie weken wachten voor verdere aktie! Ik ben zo bang dat ik volgende week weer denk "" och zo erg is het toch niet , ik heb geen hulp nodig"" Ik heb bij de telefonische intake al aangegeven dat ik opgenomen wil worden om de eerste moeilijke periode door te komen. Typ nu ook weer vrij onsamenhangend omdat ik WEER dronken ben ! Ik haat het! Waarom kan ik niet gewoon zonder de drank? Waarom schaam ik mij omdat ik nu met de billen bloot ga? Waarom plaats ik dit hier ondanks de reden dat ik weet dat niemand mij gaat helpen hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo debster Redelijk bekend verhaal... Ik moet 5 weken wachten alvorens ik naar detox/kliniek kan. Toch heb ik op het moment dat ik daarvoor gekozen heb gelijk de drank laten staan en ben zelfstandig gestopt met drinken.Het is even doorbijten, maar we doen het voor een goede zaak te weten onszelf!

Zet hem op meid, en gewoon vanaf morgen geen drup meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debster welkom.

zodra je hier weer je meldt

liefst nuchter natuurlijk

dan zul je dezelfde steun ervaren

die ik en met mij velen

hier ervaarden. Je hoeft het echt niet alleen te doen,

ook thuis krijg je ongetwijfeld steun, mits jijzelf ook

serieus aan de bak gaat. Want de enige die dat eerste glas,

dag per dag, kan laten staan dat ben jij!! En dat kun jij net

zo goed als ik dat kon. Kompleet met angsten, schaamte, aarzelingen en

boosheid, triggers, zwaar verleden, problemen in relatie, werk enz.

We zijn uniek, maar wat we meemaakten met drank hebben we gemeen,

en de oplossinbg zit dus in hard werken aan jezelf met vallen en opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je vandaag even iets weten?

De tijd van je juist niet meer hoeven schamen kan nu aanbreken. Men is er hier ook voor jou!

Goed dat je ervoor gaat ook al voelt dat misschien nu helemaal niet zo.

Neem de eerste niet vandaag en wees mild voor jezelf, daarmee kun je de cirkel doorbreken.

Je eerste dag zonder is goud waard, ook al duurt het langer voor je je beter gaat voelen.

Je moet er doorheen meid, je kunt het! Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in de put zit moet je zelf de deksel open doen (Loesje)

Heel begrijpelijk dat je je schaamt om wat er te zien is in die put. Ik heb een dag als stage meegelopen in de crisisopvang en daar speelde ook bij iemand de verplichte time-out periode van 3 weken voor detox opname. Ik kende dit niet en weet niet precies waarom die periode er is. Ik denk om je te laten bewijzen dat jou hulpvraag je ernst is en je te laten wennen aan het idee van hulp nodig hebben en wat dit echt betekent hulp behoevend zijn. Ik werk in de ouderenzorg en zie dagelijks dat de grootste worsteling is bij velen het punt van overgave, het besef van ik kan het niet alleen en moet mijn zelfbeschikking voor een deel uit handen geven voor mijn eigen veiligheid. Toen ik vorig jaar geopereerd werd kon ik tijdelijk niks meer, ben 35 jaar en moest gedoucht worden door mijn moeder en moest roepen mam wil je mijn veters strikken. Afschuwelijk vond ik dat. Daaraan denk ik vaak als ik de ouderen help van hoe zij zich moeten voelen als hulp behoevend. Jou situatie is geen gescheurde pees, jij lijkt ogenschijnlijk gezond van lijf en en leden. Maar ook jij geeft aan hulp nodig te hebben met enige dwang van je man, waarschijnlijk. Probeer te wennen aan het idee dat overgave uiteindelijk rust biedt, wennen aan dat idee is een grote opgave waarbij ik je veel kracht en doorzettingsvermogen toe wens.

Zoek de kracht in jezelf, denk aan wat voor jezelf, je man en je omgeving het waard maakt om voor te vechten en ga die strijd aan. Alcohol is in mijn persoonlijke mening slechts een symptoom, de oorzaak ligt diep van binnen, de reden dat je verzand in het drinken en de reden dat je nu dubbelzinnig bent. Je wil opgenomen worden en je verzet je tegen de implicaties daarvan. Accepteer die implicaties en denk aan jijzelf met een compleet open deksel waar al jou dingen zichtbaar zijn die je hebt willen verbergen en verdrinken. Ik kan me voorstellen dat dit naakt voelt en heel erg kwetsbaar. Die kwetsbaarheid moet je accepteren, want jij met al die beschermingsmuren om je heen maakt je onbereikbaar voor hulpverleners en je man en de anderen die om je geven. Die mensen geven om jou! en jij belemmerd hun toegang door die muren.

Doe open die put, laat alles zien en roep om hulp; ik kan het niet alleen, ik ben niet instaat om voor mijn eigen veiligheid te zorgen en geef ze de kans om door te dringen tot diep van binnen, de kern van waarvoor jij je schaamt. Niet drinken is een absolute MUST! Er zullen mensen zijn die van mening zijn dat niet drinken de hoofdzaak is, ik zie het als een randvoorwaarden waarna je de andere stappen moet zetten die ik net schreef.

En ik ben nu van de beste stuurlui staan aan wal, ik heb makkelijk praten, dat besef ik me heel goed. Ik kan me niet eens goed verplaatsen in jou opgaven ook al probeer ik dit wel te doen. Zoek de kracht en de motivatie om de strijd aan te gaan diep van binnen, er is een vuurtje in je dat door wil anders was je hier nu niet. Voedt dat vuurtje, maak het groter en laat het niet doven!

Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo mensen,

Ik heb een beetje moeite met het leren kennen van dit forum omdat het niet zo duidelijk navigeert maar goed.

19 november schreef ik Yesss eindelijk is het zover, Sindsdien ben ik met mijn gevoel door een mangel gegaan.

Hoe staat het er nu voor , in februari ga ik een ambulante detox programma volgen wat inhoud dat ik 4 weken onder controle van een arts , verpleegkundige , fysiotherapeut ben. daarnaast zal ik 2x per week groepsgesprekken volgen.

Mijn baas heb ik op de hoogte gesteld en ben zooooo blij dat hij zijn volledige meewerking geeft! Inmiddels zijn ook mijn buuf ( tevens vriendin) en een goede vriend op de hoogte.

Mijn schaamte laat ik beetje bij beetje los. Ik ben zo blij en zo gemotiveerd om eindelijk afstand te doen van mijn verslaving.

Donderdag weer een gesprek met iriszorg en wordt ik nagekeken door een arts.

Wilde dit even delen

xxx Debby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deb ga ervoor! Je kunt in ieder geval al gaan minderen! Proberen om je aan het voorgenomen aantal ook te houden!. Bijhouden hoeveel je drinkt en wanneer en waarom.

Als je op "wie is wie" jezelf voorstelt op een eigen draadje krijg je veel meer reacties. Op de dagdraad, ditjes en datjes is onze virtuele huiskamer. Daar is ook vaak iemand om mee te mailen.

Succes meis en wees zuinig op jezelf!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debby, klasse dat je nu doorzet,

de schuld en schaamte worden minder

naarmate je trots weer groeit!

Het is geen makkelijke weg die je nu gaat

maar zoveel makkelijker dan je leven als

drinkende afhankelijke mens in stand houden.

Als we al die negatieve energie omzetten in

positieve dan houden we nog over!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...