Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw


crystel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik lees al een half jaar met iedereen mee.

En nu wil ik ook graag de steun hebben van jullie. Ik wil stoppen met drinken en morgen gaat het beginnen. Niet de eerste keer dit voornemen maar ik ben wel gemotiveerder dan ooit.

Elke dag een fles wijn. Ach beloning na een dag hard werken maar wat kan je je vergissen. Dit is al een jaar of tien bezig. Morgen..nu nog nog niet maar ik wil zo graag.

Hebben jullie tips om de eerste week door te komen want dat lijkt mij het moeilijkst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Crystel

In mijn eerste stopweek voerde ik de heftigste struggle ever

De fles was slechts een nanomillimeter verwijderd

Alles trok ik uit de kast om niet te nemen

Zo mailde ik mijn maatje

Las het forum van voor naar achter en vice versa

Zocht afleiding

At m'n maag tonnetje rond (een volle maag vermindert de trek)

En overwon

Toen wist ik: ik kan het! Dat was de ommekeer

Ik blijf bedacht en bewust op komende valkuilen

Door het forum weet ik dat die (uit onverwachte hoek) kunnen komen

Maar elke dag meer vertrouwt mijn hoofd mijn hart

Succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Crystel,

Welkom op het forum.

Bo heeft je al de nodige tips gegeven.

Ik kan er nog aan toevoegen, drink veel water.

Als je erge trek krijgt probeer dan wat te eten, snoepen, snacken.........stop iets in je mond ;)

dat verminderd de trek.

Dus zet je dieet maar even in de koelkast, daar kan je na de eerst 4 tot 7 dagen altijd weer mee beginnen.

Vooral de eerste week is het moeilijk, maar daarna word het allemaal een stukje makkelijker, dan is het scherpe eraf.

En naar gelang van de tijd ga je jezelf andere gewoontes aanleren. Daar waar je normaal een glas wijn nam, drink je dan koffie, thee of een ander lekker drankje (0,0 natuurlijk :D)

Lees hier lekker veel mee, het zorgt voor afleiding en je kan hier altijd alles vragen aan iedereen. Niks is dom, stom, vaag, raar of wat dan ook. Je zal verbaasd zijn dat er hier altijd wel iemand is die het zelfde heeft gehad of je een antwoord kan geven.

Met hier bedoel ik dan voornamelijk op het Dag draadje. Deze vind je in de topic Ditjes en Datjes en Dagdraad, met de datum van de dag zelf.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte met je moedige besluit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie nu al.

Ik ga zeker nog een hoop vertellen. Ik ben wel iemand die iets van zich af wil schijven.

Morgen een nieuw begin, dus wat ik heb gelezen...afleiding..hoop water etc.

Nog een vraag. Waaom is de schaamte zo groot dat je niet aan familie en vrienden dit kan delen?

Ik kon het niet..en volgens mij weten ze echt wel dat dit speelt maar niemand zegt wat.

Ik vind dit al een grote stap. Ben blij dat er genoeg lotgenoten zijn.

Morgen dus zwaar. Maar goed ik ga er echt voor. Net het laatste wijntje genomen en gek maar hij was niet eens lekker.

Bedankt vast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Crystel, welkom!

Kom maar op de dagdraad of maak je eigen hoekje en schrijf het allemaal van je af.

Te veel alcoholgebruik geeft schaamte, daarom wordt er in het dagelijks leven niet of nauwelijks over gesproken.

Dat houdt eenieder voor zichzelf.

Maar hier niet!

Al je vragen, zorgen etc. kun je kwijt en hier is hulp.

Vandaag is het wat rommelig maar dat is niet altijd zo hoor.

Gemoedstoestanden hebben we allemaal.

Succes en nogmaals welkom.

Liefs,

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom crystel

je hebt al heel wat goede raad gekregen lees ik

graag voeg ik het volgende toe:

*als het kan iets ondersteunend vragen aan je huisarts voor de eerste weken

*zorgen dat je genoeg afleiding hebt, ik had stapels DVD in huis gehaald om moeilijke momenten te overbruggen, vooral in de avond

*doos papieren zakdoekjes klaarleggen, want er komt wellicht een emotionele roetsjbaan met tranen erbij

*veel lezen hier, want de ervaring die hier verspreid staat van starters en ervarener zijn echt goud waard en volgens mij niet te vergelijken met boekjes of cursussen

*en vooral goed beseffen dat het écht, écht mogelijk is en absoluut de moeite waard

liefs :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Crystel,

naarmate je langer droog zal staan

zul je weer trots en fier worden

dat maakt vaak dat de schaamte verdwijnt

want je wordt iemand die haar problemen onderkent

en er wat aan doet.

Dat is iets om trots op te zijn en niet om je te schamen.

Je wereldje wordt langzaam aan weer wat groter en steviger,

eens je geen reden meer hebt alles bij je te houden.

Zoals Rudy hier schrijft: delen is helen.

succes meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Crystel,

Ook ik wil jou veel succes wensen. De eerste dagen waren voor mij raar, lastig en onwennig. Toch wende het stoppen snel en werden en zijn de moeilijke momenten snel minder.

De voordelen worden namelijk zo snel zichtbaar en dat geeft meer motivatie en blijdschap dan je nu kunt bedenken. En die voordelen blijven.

Kom op!

Liefs, Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Twee dagen geleden begonnen. Ik heb mij voorgesteld Crystel.

Zit ik hier goed?

Gisteren de eerst dag niks, vandaag niet gelukt...vanavond niks meer.. hoop shit met mijn vader. Morgen ga ik er weer voor.

Ik merk wel dat ik er nog niet ben..maar wel wil. In mijn kennismaking heb ik al verteld dat ik een hoop van mij af wil schrijven.

Waar begin je..en dominante vader..en moeder die alzheimer heeft en de laatste jaren heb ik haar verzorgd.

Alle tegenslagen komen vandaag weer op mijn bordje. Het scheelt geen wijn meer in huis..maar ik baal.. ik wil zo graag. lees stoppen ....andere kant elke dag is mee genomen.

De eerste week is moeilijk. Ik weet het.. wil zoveel vertellen maar begin rustig. Wat mij steunt is dat jullie zelf al een hoop hebben door gemaakt. (al heel lang meegelezen).

Voor mij de tweede dag..maar het gaat mij lukken. groet Crystel

vraag? waar ik verder mijn berichtjes kwijt? Deze net al op ditjes en datjes gezet, maar vond niet een open side.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat bedoel je met een open side?

op ditjes en datjes heb je het meeste kans dat iemand je leest, daar is bijna het klokje rond iemand online

hier passeert af en toe iemand die ziet dat er nieuw berichtje is geplaatst

je bent de knop aan het omdraaien, dat is het belangrijkste!! blijven opstaan na het struikelen.

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag crystel,

Van mij ook hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen en dat je er veel aan zal hebben.

De eerste 48 uur zijn de moeilijkste. Daarna begint het te beteren.

Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Lieve groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Crystel,

Net heb ik je begroet op het dagdraadje. Na alle goede raadgevingen is er nauwelijks iets toe te voegen. Krijg je van iemand steun? Woon je nog thuis?

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en dat heeft mij geholpen meer inzicht te krijgen in het hoe en waarom van mijn drinken.

Mijn familie weet niets van mijn drankgebruik, alleen mijn man en hij had het er moeilijk genoeg mee. Het heeft mij bijna mijn relatie gekost. Ook ik schaam mij dood ervoor. Zo zullen er veel meer mensen rondlopen natuurlijk. Ik denk dat ik bang ben dat er anders tegen mij aangekeken wordt.

Hier speelt dat helemaal niet, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iedereen heeft het nodige meegemaakt, waardoor de drank een probleem werd. Gewoon eerlijk zijn kan hier, alleen moet je zorgen dat je niet herkenbaar bent, want het is een openbaar forum.

Persoonlijke dingen kan je delen met mensen via een persoonlijk bericht (pb). Het icoontje daarvoor zit bij mij rechtsboven, naast het printertje.

We gaan er met zijn allen voor. Het kost het nodige doorzettingsvermogen, maar we kunnen het. Dag voor dag nemen we de eerste niet!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...