Spring naar bijdragen

Woensdag 19-12-12


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het schijnt echt gebeurd te zijn Hannah maar natuurlijk hebben ze de film heel erg gedramatiseerd, want dat kunnen die amerikanen als geen ander.

En natuurlijk, zo'n dier wordt heel afhankelijk en slaafs.

Het zou mooier zijn als de hond z'n eigen gang kon gaan, maar je hoort het toch wel meer hoor, dat als de baas sterft, de hond weken lang bij het graf gaat zitten. Misschien toch ook een vorm van trouw. Ik weet het niet.

Wat dat betreft hoor je dat nooit van een kat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, mijn katten komen een knuffel halen als zij daar zin in hebben, ze komen eten en drinken en zijn dan weer de hort op. Die kan ik makkelijk 2 dagen alleen laten maar mijn hond niet. Heb ook vaak het gevoel dat ik die meer moet beschermen of zo, mijn katten niet. Die behelpen zichzelf.

Nou ik ga eens kijken of ik een happie naar binnen kan werken.

Ha goeie avond Rudy:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond,

Hachiko (ハチ公, Hachiko) was een Akita die in Japan grote bekendheid verwierf door het feit dat hij na de dood van zijn baasje 9 jaar lang wachtte op diens terugkeer bij het treinstation Shibuya in Tokio. Na zijn dood werd voor het Station Shibuya een standbeeld voor hem opgericht. De vacht van Hachiko is bewaard gebleven in het museum van Ueno.

Zo is er ook nog heel bekend in japan:

Dog of flanders.

Nello is een arme weesjongen in een arm boerendorp aan de rand van de stad Antwerpen. Zijn moeder (die afkomstig is van de Ardennen) sterft als hij twee jaar oud is, en Nello blijft achter in de handen van zijn grootvader Johan Daas, een oude man die nog gevochten heeft in het leger van Napoleon.

Elke dag vervoert hij met zijn grootvader verse melk van de boerderij naar de burgers in de stad. Op een dag vinden ze langs de weg een door mishandeling uitgeputte trekhond, 'Patrasche', die daar achtergelaten is door zijn meester. Nello en zijn grootvader vangen het dier op. Nello en Patrasche worden een grote hulp voor de steeds ouder en zieker wordende Johan, die de melkhandel steeds meer moet overlaten in de handen van Nello en zijn hond. Desondanks ontwikkelt Nello zich als een gelukkige jongen: hij schept een intense vriendschapsband met zijn hond en het dochtertje van de lokale molenaar, Alois.

Bovendien blijkt Nello een begenadigd tekenaar te zijn. Tijdens zijn bezoeken aan de kathedraal van Antwerpen staat hij vol bewondering voor de schilderijen van Rubens, die voor hem een groot voorbeeld blijken te zijn. Hij is dan ook misnoegd als blijkt dat de twee schilderijen van de kruisafneming, op de zijaltaren, verborgen blijven voor het niet-betalend publiek, er vast van overtuigd dat Rubens het zelf nooit zo zou hebben gewild. Op een dag ziet hij in een tekenwedstrijd een kans om zijn talent te tonen aan de wereld.

De molenaar is niet echt opgetogen met de vriendschap tussen zijn dochter en Nello en probeert zijn dochter weg te houden van de jonge armoedzaaier. Nello's grootvader overlijdt en als de molen afbrandt krijgt Nello bij overmaat van ramp al snel de schuld op zich geschoven, waardoor hij zijn melk niet meer kan verkopen. Nello staat al snel op straat. Als hij verneemt dat hij ook de tekenwedstrijd, waar hij zijn laatste hoop op had gevestigd, niet heeft gewonnen, stort hij zich op kerstavond teleurgesteld neer in de kathedraal van Antwerpen. Hij sterft van ontbering, met zijn hond in de armen gekluisterd, terwijl het maanlicht de kruisafneming van Christus voor zijn ogen ontsluiert.

In hoboken staat er een standbeeldje van die hond en heelder bussen japanners komen daar jaarlijks op bezoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...