Spring naar bijdragen

Maandag 31 december


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen allemaal,

Ik wil alvast iedereen een goede en droge jaarwisseling wensen!ik kijk terug op een heel mooi 2012 waarin ik super veel heb mogen leren. Ben opgeklommen uit de put, de rotzooi achter me opgeruimd en een nieuwe start gemaakt. En maar 3 dagen gedronken. Dan zullen sommige denken, je hebt toch 3 dagen gedronken, dus de fout in gegaan. Ik zie het positief, ik ben er trots op. Trots op mezelf en eindelijk blij met mezelf. Wat een winst!

Op naar een nog mooier 2013!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, die alcohol........

Als ik één wens had die uit mocht komen qua forum dan, dan was het, dat ik wilde dat ik kon vertellen aan iedereen die nog worsteld met de drank, hoe heerlijk het is om zonder drank te leven.

Wat heb ik veel gewonnen de afgelopen 9 maanden, kon ik het maar duidelijk maken aan iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark, jopie en emmaroos, dank jullie!

Emma roos ook een nieuwe weg ingeslagen, wat heerlijk he.

Ik kijk inderdaad nog wel een terug naar hoe ik hier binnen kwam. Heel gek, maar de laatste 2 weken droom ik daar weer heel vaak over.

Ik kwam vooral binnen vol zelf medelijden, kon er niks aan doen vond ik. Alle externe factoren kregen de schuld, behalve Nien zelf. Nu weet ik dat het mijn verantwoordelijkheid is om niet te drinken, kan het niet bij één houden, heb geen grenzen. Maar was wel hardleers dit te ontdekken.

Volgende stap in 2013 is stoppen met refusal. Ik zeg niet dat ik van mijn probleem af ben, ik ben alcoholist en heb levenslang! Maar het is mijn verantwoordelijkheid ermee on te gaan en van niemand anders.

Zonder mijn lieve vrienden en vriendinnen die non voorwaardelijk achter me zijn blijven staan, mijn vriend, mijn ouders, de AA en het forum was ik er nooit gekomen.

Good job met zijn allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist de positieve verhalen! Als je heel diep in je verslaving zit en denkt dat je er met geen mogelijkheid uit komt. Dan is het goed ok te lezen waar andere vandaan kwamen en waar ze nu staan. Maar vooral hoe ze.er zijn gekomen.

Ok ik had eerst 2 opnames nodig voor ik aan het begin stond, maar heb er daarna veel van geleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, dat heb je mooi geschreven!!

Zo is het ook!!

Hier ook nog steeds controle.

Er gebeuren in mijn thuissituatie hele verschrikkelijke dingen.

Ik drink niet.....maar ik hoop toch echt dat ik niet weer iemand ga verliezen.

Ik brei verder, maar met zware wol.

Als ik echt ga twijfelen, trek ik hier aan de bel!!

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag iedereen.

Tja...en zo zitten we alweer in de laatste dag van 2012.

Ik hoop dat iedereen er wat van heeft kunnen maken en 2013 wederom drankloos kan doorgaan.

Mij heeft het goed gedaan zo zonder alcohol en ben op alle fronten gegroeid.

De fles champagne ligt al 2 jaar ongebruikt in de kast en bekijkt me niet eens meer.

Die heeft de moed opgegeven.

M'n nieuwe vriend Baclo lacht me telkens toe met een vette knipoog...trouwe maat geworden.

Voor de mensen die het nog moeilijk hebben, misschien is het een overweging waard om zich

eens meer te verdiepen in het gebruik van Baclofen.

Het zou een frisse gezonde start zijn in het nieuwe jaar.

Wij wensen jullie een gelukkig Nieuwjaar toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nien,

Het is ook moeilijk!

Maar ik weet inmiddels uit ervaring dat ik door te drinken helemaal NIETS aan de situaties kan veranderen.

Het wordt alleen maar erger, zwaarder op den duur.

Ik moet hier nuchter doorheen.

Gisterenavond dacht ik wel " 31 dec een glaasje met het nieuwe jaar"....

Maar dat ene glaasje wordt 1 fles en dan kom ik weer in die cirkel ....wel-niet drinken.

Daar word ik zo moe van.

Maar ik meld me vanavond als ik ga twijfelen.

Het gaat mij niet om een dagpact of een jaarpact, maar om een nuchter en helder leven.

Daar heb ik aan geproefd, maanden en zelfs bijna 2 jaar en daarna weer bijna een half jaar nuchter geleefd.

Maar door enkel 1 glas te nemen ( of het nu om iets te vieren of om stress en spanning weg te drinken. Bij mij het laatste altijd.) ben ik toch elke keer weer terug gevallen.

Gelukkig ook weer opgestaan :)

Ik zal hier meer gaan schrijven want ik heb het zwaar.

Dit staat nu even los van trek.

Dag, Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...