Spring naar bijdragen

Afscheid van een vriend

geejee

Aanbevolen berichten

De afgelopen 40(!) jaar was je bij me, achter de boeken in de boekenkast, op of onder tafel, in de WC, op Schiphol, in de terminals, in mijn koffer op mijn hotelkamer, onder de autostoel, in de garage, ja zelfs in de struiken.

Vaak moest ik savonds laat voor je naar Duitsland rijden, of bij de slijter aanbellen, en als ik dan het glas weer voelde wist ik het weer, je hoeft niet meer te voelen, drinken moet je.

Whisky, wijn, wodka. Ja dat ruik je niet, hoe kan een mens zo onnozel zijn.

Want ik schaamde me ook voor mijn vriendje. Dus in gezelschap netjes, nooit met alcohol achter het stuur ik kon mezelf heel goed in de hand houden, ik was niet verslaafd, mijn vriendje stond thuis uitnodigend op me te wachten.

Maar je hebt me verraden, ik ben alcoholist geworden, ik kan alleen de eerste laten staan. Mijn geheugen gaat in en aan flarden, mijn bloeddruk is veel te hoog ik heb lichamelijke klachten van je gekregen en het ergste nog ik ben onvrij geworden.

Je bent helemaal geen vriend, je hebt je in mijn leven gewurmd en dat over genomen als een boosaardig virus.

Voorbij is die tijd, ik ga ervoor, maar zonder jou lijkt me ook zo alleen, zo vreselijk alleen. En als ik te ver kijk dan overheerst de angst.

Ik hang nu 38 uur aan de droogmolen en ik doe er weer een kwartier bij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geejee, je beschrijft heel treffend

hoe een vriend je redder soms lijkt te zijn,

totdat hij je afhankelijk van zich heeft gemaakt.

In het echt komen deze vriendschappen en relaties ook voor.

Het grote verschil is dat drank een ding is en geen mens.

En dat betekent dat drank zelf onzijdig, krachteloos en machteloos is

zolang jij idd dat eerste glas laat staan. Jij bent de baas, zodra de knop om is

en je jezelf serieuzer neemt dat de macht die drank op je had.

Goed dus dat je deze relatie hebt verbroken.

Ooit heeft het je wat gebracht aan positiefs, anders was je er niet aan begonnen.

Nu voedt die vriendschap je niet meer en een vijandschap voedt je al helemaal

niet positief.

Geniet dus ook nu van je herwonnen vrijheid; ga je ex niet verheerlijken op moeilijke momenten maar ga nieuwe vrienden zoeken en maken, zodra je je eigen vriend weer bent geworden.

Een groot pluspunt is alvast dat jij humor hebt en je ex niet.

Wat heerlijk voor je dat je na 40 jaar weer een kans krijgt en grijpt op een nieuw leven.!

succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Geejee,

Mooi geschreven maar ja, met zo'n vriend heb je geen vijanden nodig.

Heel herkenbaar voor velen, buitenshuis keurig gedragen maar thuis losgaan.

Kom ook naar de ditjes en datjes, als je het moeilijk hebt staat er een heel team voor je klaar ter ondersteuning. Het werkt echt!

Ook als er weinig ingelogden zijn zijn er altijd meelezers en vallen er heel veel mensen binnen mocht je vragen of het moeilijk hebben.

Je kunt je ook aanmelden bij het dagpact, daarbij spreken we af dat we vandaag de eerste niet nemen. Misschien morgen, maar vandaag niet.

Houd moed, houd vol en sterkte met het ontgiften.

Liefs,

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij welkom hier.

Wat heb je je verraderlijke vriend treffend beschreven!

Probeer je het alleen te doen, of schakel je hulp in? Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Het voordeel daarvan is dat je kan inloggen wanneer het jou uitkomt.

Ik weet niet of je de dagdraad al gelezen hebt, of de verhalen van anderen op "wie is wie", maar we zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje. Je kunt dus je verhaal kwijt, zonder bang te zijn voor oordelen.

Probeer het per dag te bezien, steeds "vandaag neem ik de eerste niet". Je zult zien dat het langzamerhand een week wordt enz. Voor mij vandaag 3 maanden!

Ik wens je veel succes en aarzel niet naar onze virtuele huiskamer (de dagdraad) te komen, voor een babbeltje of als je het moeilijk hebt. Er is bijna altijd wel iemand on line.

Zo'n langdurige gewoonte is niet in een paar dagen weg, dus ik wens je veel volharding!

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog steeds, beetje druk gehad vandaag. Maar ik heb dit weekend niet gedronken om me heen vloeide wel de witte wijn,

maar ik voelde me zo sterk. Want ik kan alleen het eerste glas laten staan. Nu vanavond nog, met anderen uit eten, maar ik ben gewapend.

Ik heb dit besloten en ik hou me eraan.

En nu na een week en een dag, voel ik me al zoveel beter, sterker en gezonder. Het is klaar ik heb genoeg gedronken in mijn leven.

Het gevecht met de trek....

Zoveel momenten gaan er per dag doorheen, dat ik denk o nee, ik drink niet meer...

Hoe is het met jou Lavendel1? Is de trek echt minder na twee nou ja bijna 3 maanden...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te lezen, Geejee.

Vandaag 8 weken, hop naar de 3 maand dus.

Fysiek gaat alles prima, behalve opstoten van vermoeidheid. Maar dat is peanuts met de eerste periode. Trekmomenten komen en gaan, maar minder hevig.

Het is nu vooral emotioneel zaken tegenkomen die ik blijkbaar goed verstopt had.

Dus het geestelijke nuchter worden. Ik denk dat dat een hééél lang proces gaat zijn.

Maar blijft boeiend.

Succes verder Geejee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...