Jen Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Dag Esperanza, hoe is 't? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Zo Rugpijn hits in Snel naar bed. x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Slaap lekker woman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Ik meld me niet droog af helaas Was wel de bedoeling, maar hoop onzinnige redenen om dat niet te doen Pfff.. balen dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 ik zit ook al met een warmtepleister Woman en duik ook onder bij mijn dekbedje zo slaap lekker frummers:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 is het erg misgegaan Nicky? gooi weg als er nog wat over is en begin morgen meteen opnieuw een uitglijder(tje) hoeft dan geen terugval te worden. gewoon doorgaan met met leren en aanvaarden dat je fouten mag maken een beetje streng naar jezelf als je er wat van kan leren en met milde mededogen gaan slapen nu:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Nee niet erg, had niets "lekkers" in huis, maar elke drup is er een teveel Baal ervan, was vol goede moed en dan een simpel (best gezellige) visite en hopla En ik weet nu inmiddels dat dit niet werkt voor mezelf, dus waarom dan doen? Ja... en dat zegt ze dan als de visite weg is Ik snap wel een beetje dat dat heel triest over komt Maar verdorie waarom kan ik dat op dat moment niet zien pfff Het blijft vermoeiend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 tuurlijk baal je maar blijf daar niet in hangen vallen mag maar opstaan en weer doorgaan kom op dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Thank jane, net even die bemoedigende woorden die ik nodig heb En "fout" heeft gradaties, niet laten escaleren en weg mikken die bende (=gedaan nu) Even lezen nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Nicky, ik vind het ook heel moeilijk om niet te drinken als ik gezellige visite heb. Ik had vanmiddag een vriendin op bezoek van 3 uur s'middags tot half 8 s avonds. Om 5 uur kreeg ik heel veel zin in een wijntje, omdat ik honger had. Nou weet ik van dit forum dat je dan beter kunt gaan eten. Ik zei tegen haar: ik ga ff een wijntje halen bij de supermarkt, maar ze zei: nee hoor, ik ga zo weg. Om 6 uur zei ik weer: ik ga een wijntje halen en dan maak ik hier wat eten. Nee hoor, ik ga zo weg, zei ze, want ik moet spuiten (diabetes) dus ik moet naar huis. Uiteidelijk werd het dus half 8. Gelukkig had ik niks in huis maar het was een martelgang. Ik kon me niet meer concentreren op wat ze zei en ik was blij dat ze ging, terwijl ik heel gek met haar ben. Dus mijn enige redding was dat ik niks in huis had:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 En omdat meerdere mensen vanavond heel eerlijk zijn over hun gebruik, wil ik er aan toevoegen dan ik sinds mijn aanmelding hier op 26 november, van de 53 dagen, 9 x gedronken heb. En dan niet altijd tot ik in coma lag maar iets bewuster. Normaal gesproken had ik van de 53 dagen 9 x niet gedronken (ongeveer hoor) dus heb ik een grote winst geboekt. En daar ben ik best trots op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Top Kunsie! Heb je ook weer overleefd toch, om welke reden dan ook, het is altijd een opsteker! Jammer genoeg heb ik die kans niet gepakt vanavond, en de enige reden is feitelijk... mijn eigen schuld Kan het links of rechts om draaien, ik heb toch uiteindelijk die slok genomen, en dat had ik niet hoeven doen Ben er boos om, maar ook erg verdrietig. Desalniettemin, draad weer oppakken en doorgaan En Kunsie, hoe moeilijk het ook was vandaag, je hebt het gehaald! Heel goed! Wees trots op en blij met jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Dank je Nicky:heart: Maar dan ook echt alleen maar omdat ik niks in huis had! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Voor mij houdt adb vooral in dat alcohol mijn leven niet beheerst. 's Avonds weggaan naar een plek waar ik niet kan drinken zou ik vroeger nooit gedaan hebben. Het concentratieverlies waar kunsie het over heeft, is heel herkenbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Inderdaad wijfie, zeer beperkt, maar toch... ook een tweetal glaasjes zijn er twee teveel... wellicht ken je het gevoel (daarvoor ken ik je niet goed genoeg) Kunsie, de eerlijkheid naar jezelf toe is toch echt het allerbelangrijkste. Mooi dat je duidelijkheid geeft, maar die duidelijkheid is het mooiste voor jezelf denk ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 @Jen ik vind het zo knap dat je jezelf kunt beheersen TIJDENS het alcoholgebruik Ik heb zelf toch al honderduizend keer bewezen dat ik dat niet kan, ook niet nu vanavond, nu de "schade" beperkt is gebleven. Voor mij blijft het zo'n sluimerend iets wat snel de overhand krijgt... vandaar mijn keuze om volledig te stoppen Ja... en dat zegt ze nu na twee glaasjes, maar je begrijpt wellicht wat ik bedoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Ja Nicky, ik moet eerlijk naar mezelf blijven kijken. Anders ben ik sowieso verloren. Mij ontbreekt het soms aan motivatie. En toch blijf ik het proberen. De ene keer gaat dat heel goed en ben ik zooooo zeker dat ik nooit meer ga drinken. En dan komt er ineens een dag dat ik denk: waar doe ik het eigenlijk voor? Daar heb ik nog niet zo'n goed antwoord op. Heeft met zelfliefde (of juist het ontbreken daarvan) te maken denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Die motivatie... die ligt heerlijk in bed te slapen... nee daar ligt het bij mij niet aan Het is eerder het "idiote" van zoeken naar redenen die maken dat ik mezelf toestemming geef om die motivatie minder belangrijk te vinden En hoe verkeerd ben je dan bezig (vraag ik mezelf nu weer af) Ik weet wel hoe het heet.. het heet egoisme.. maar daarmee ben ik nog niet genezen Ik vind het zo moeilijk soms pffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Goedenavond mensen, @Nicky, ik heb het ook niet droog kunnen houden vanavond. Het is zo en het is niet anders: morgen nieuwe dag, nieuwe kansen, meid! Wees niet te streng voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 ik denk dat alle verslaafden egoisten zijn. Wie het er niet mee eens is mag het zeggen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Moeilijk he wijfie, ik snap je wel een heel eind hoor Mijn drinken doe ik zelf, thuis, liefst met zo min mogelijk mensen erbij Maar die angst heb ik ook.. wat nou als ik om 20:00 uur 's avonds niets te doen heb Dan is het ook best gezellig om even wat te openen en lekker aan de telefoon te gaan hangen Want dat is tenslotte gezellig (=lees: ben ik niet "alleen") Maar ondertussen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 @IRA: valt de schade mee? Hoe blijf je er dan vanaf? Als je niet te streng bent voor jezelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 Ben het eens met je kunsie, ik denk dat dat voor 99,9% geldt Maar ik ga toch echt mijn best doen om niet tot die categorie te behoren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 de schade valt mee; ik heb drie glazen wijn gedronken. Ik stop nu omdat morgen mijn zoon weer om 7.00 naast mijn bed staat. liefde gaat voor alles, zelfs voor drank..( en het helpt ook wel dat er geen wijn meer in huis is.. genoeg sterke drank, maar daar kom ik niet aan). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2013 En meer kun je ook niet doen, dan je best. Het woord zegt het al: beter, best beste. Er is geen overtreffende trap:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden