rosa45 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Bam, Jen, JohanW, Vlaams meisje, bedankt voor jullie reacties. Dat doet me goed! Ik ga nu een stukje fietsen, fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ergens zie ik het punt van Spike misschien ook wel. Mijn zus zegt altijd dat ik van die ingewikkelde gesprekken altijd voer en zo ingewikkeld nadenk. En ik chargeer nu net als Spike, ik kijk liever tegenlicht dan dansen met sterren oid....MAAR op mijn werk bijvoorbeeld als ik avonddienst heb staan imo de meest simpele tv altijd aan en clienten en collega's vind het prachtig. Ik heb dan denk ik 3 keuzes; gezellig meedoen alsof ik het zelf heel leuk vind. Me op de vlakte houden en mijn eigen ding doen op mijn werk of een discussie over de kwaliteit van de TV programmering beginnen. De TV kinderachtig noemen, plat en zonder diepgang. Als ik kies voor de laatste optie (de optie waar ik oordeel over de ander) ja dan ben ik in mum van tijd een buitenstaander tussen mijn collega's. Kies ik dan voor het buitenstaanderschap? Nee niet direct maar indirect zou als je optie 1 of 2 kiest geen buitenstaander zijn. En zo was mijn uitnodiging naar Spike ook bedoeld; ga vooral je eigen weg en blijf schrijven wat je wil schrijven....maar de discussie over dat bepaalde zaken kinderachtig zijn komt nogal verheven over van zie mij eens superieur zijn aan het klootjesvolk. Nogmaals Spike als je iets wil delen; schrijven kan je goed en ik lees het graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 In ieder geval spike, pikt zowat iedereen nu direct in op wat je zegt. Net als in een crisissituatie. Dat vind ik net zo leuk aan deze draad: het dynamische karakter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ik hoor dan zgn bij het "klootjesvolk":D maar ik kijk ook altijd naar tegenlicht, zembla, labyrint, brandpunt en noem maar op. Snap niet alles wat er verteld wordt, maar ik steek er altijd wat van op!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Spike, wat betreft forum, ik vind die draad van haddock nog niet zo slecht, heintje davids syndroom of zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Originally posted by: JenVandaag even met het lief naar het ouderlijk huis geweest. Plat gezegd: om te checken of daar nog dingen zijn die wij kunnen gebruiken. Ik voelde me een vuile indringer.quote> Sterkte Jen:present:(En ik ben nu echt weg.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Trouwens, goede avond ook johan , jen ... Goed Johan dat het goed is. en anders is daarom ook niet verkeerd, moet je wel harder knokken en ik spreek uit ondervinding. maar op den duur blijkt dan maar weer es dat het eigenlijk gaat over bang van anders, ergens ook jaloezie voor anders, in hun ogen vrijer wat niet noodzakelijk zo is. Dat is dus ook net wat ik mijn kids wil meegeven, maar moet erbij zeggen dat hun er eigenlijk al verder in staan dan ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 En ik schreef mosterd na de maaltijd; ik las nu alle reacties die geschreven waren in de tussentijd en de mijne is er een van de velen die hetzelfde net anders verwoord, @Jen Ik herken een beetje van dat gevoel. Was ik wel vaker in het huis van opa en oma als ze er een keer niet waren, op vakantie bijvoorbeeld maar toen ze overleden waren voelde het huis pas echt leeg en voelde ik me ook een indringer in het huis waar ik zo vaak was. Merkwaardig is dat gevoel; is op mijn werk ook met de kamer van een overleden cliënt. Daar klopt iets niet, dat voelt heel gek aan. Verder goed toch dat je ook praktisch bent, alles wegdoen is ook zo zonde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ik denk dat "anders" minder in het oog loopt dan vroeger. De positieve kant van de individualistische maatschappij misschien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Jen.... je zou verbaasd zijn... net nog meer dan vroeger..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Je mag/moet ineens alle kasten openen Erik. Ook die plekken waar wij vroeger niet mochten komen. Zouden we nog liefdesbrieven vinden? En zo ja, gaan we die lezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Is dat zo, Vlaamsmeisje? Wat ik soms wel bedenk is dat je vroeger overal een "dorpszot" had die aanvaard werd. Nu stopt men ze weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ja dat is zo Jen want vroeger was anders heel erg anders. Nu is iedereen op zich al wat anders, is ook cool om anders te zijn maar dat wat hun dan anders noemen is ondertussen gewoon geworden. Dus als je dan echt anders bent valt het dubbel en dik op en krijg je dubbel en dik commentaar. Snap je t nog een beetje? Maar ik ga slapen, heb mijn rust nog heel erg nodig... leuk gesprek thx slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 @Jen en Kunsie,.. nog even over de laatste postings van gisteren (over broers), jullie hoeven je niet rot of lomp te voelen hoor! het is gewoon vreselijk dat de mijn mijn vorige jaar overleed op 48 jarige leeftijd.. het is veel te vroeg, en vreselijk.. ik mis hem elke dag. Mijn broer is overleden aan kanker, hij heeft met alle macht willen winnen van zijn ziekte, maar is daarin niet geslaagd. Zijn eigen inbreng had geen effect op genezing. De handvaten die hem werden aangereikt waren altijd die van dokters in de vorm van zware medicijnen en chemo’s.. En zijn positieve instelling,.. Dat vooral… Mijn ziekte, die van een alcoholverslaving, is te genezen,. Zonder dokter… zonder chemo Ik kan mijzelf redden… Vermoedelijk had mijn broer best willen ruilen met mij.. Ik ben in de gezegende positie om daadwerkelijk te genezen, Als ik maar wil… Zo simpel is die weg niet, maar ik ga hem wel aan! Hopelijk geeft mijn broer me kracht en kan ik net als hij zeggen, “er zijn geen problemen maar slechts uitdagingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Net het benadrukken van het leven naast de alcohol vind ik zeer belangrijk A3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Adrie , dat is ook net de kracht van dit forum en de reden waarom het nog steeds estaat en er nieuwe mensen bijkomen. Denk ik dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Dag Dune, het is niet niks om een broer te verliezen op jonge leeftijd. Ik heb dat ook voorgehad. 'k Heb daar meer onder geleden dan onder het verlies van m'n ouders. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Hé A3, Een beetje (héél erg te) laat, maar nog bedankt voor je geruststellende PB-tje. Zeer hartversterkend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 He Spike, Spud heeft daarover een leuk draadje op "tips en adviezen". "Verhalen over jezelf" wat je kan leren van je oude ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Van een huis een museum maken lijkt me wel wat ver gaan JohanW of wil je alles tentoon gaan stellen? Nou het is behoorlijk koud buiten. Ik heb mijn fietsrondje maar wat kleiner gemaakt. Spike, waarom gebruik je het woord "autisten" weer? Je bedoeld "contactgestoorden', gebruik dát woord dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 De tweede betekenis van autisme volgens vandale is narcisme. Het woord mag dus buiten de psychiatrische context gebruikt worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Autisme vind ik toch heel iets anders dan narcisme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Waarom ben je zo gevoelig daaraan rosa? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Roos, en dat meen ik nu echt heel serieus, had het al langer willen vragen, heb jij echt die eend gehaakt? Mij lukte het nl maar niet. En al zeg ik het zelf ik kan best goed haken en breien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Goede vraag Jen. Zelf ben ik geen autist en heb ook geen autisten in mijn familie- en kennissenkring. Maar ik zou ook zo reageren op andere "etiketjes". Ik heb zelf ook een "etiketje'' en het stoort me ontzettend hoe andere mensen dat soms bagataliseren en het zelfs als een voordeel zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden