Spring naar bijdragen

paul is de naam :-)

paul

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul. Ik heb een chronische ziekte en een opgebouwd alcoholprobleem.

Het is nieuw voor mij om hier op een forum over te praten. Het liefst zou ik een blog bijhouden maar dat kan hier niet zie ik.

Wat doe ik hier dan?

Contact en motivatie. Ik drink omdat ik de realiteit wil ontvluchten. Ik drink af en aan. Twee weken niet, en weer wel. De periodes dat ik wel drink worden korter, maar ook de periodes dat ik niet drink. Als ik drink dan zijn dat max. 3 flessen rode wijn op een middag/avond. Daar ga ik ook van eten en ik ben dan ook behoorlijk aangekomen.

Ik zit voornamelijk thuis en heb weinig energie. Ik schaam me hier wel voor. Ik voel me waardeloos en zoek uitdagingen, ondanks mijn beperkingen. Als iemand hier computerproblemen heeft die ik op afstand (via teamviewer) kan oplossen dan doe ik dat graag en gratis met veel plezier.

Voor mij is het nieuw om me op zo'n forum aan te melden. Ik wil het proberen en hopelijk vind ik lotgenoten en aanspraak.

Zijn er ook schrijvers hier? Ik ben bezig met een verhaal dat inmiddels een boek is geworden. Het boek is bijna af en dan ga ik het voorleggen aan een deskundige.

Reacties zijn welkom :-)

Doeg,

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul ook namens mij welkom .

Ik ben min of meer ook bezig met mijn verhaal , wat ik voor mijn kinderen en kleinkinderen wou maken .

Dit moest gekoppeld zijn aan de stambomen van mijn ouders , en oeww shit ik vond ineens oudzeer , jeugd ellende die in eens naar boven kwam .

In eens kom ik geen stap verder meer pffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Paul,

Welkom hier, ook van mij. Ik kan me iets voorstellen van je probleem, want ik heb chronische pijn en dat gaat niet meer over. Ik heb me er lang tegen verzet en ging dus steeds over mijn grenzen. Als ik dronk voelde ik me even wat beter en dat ik in een soort coma lag 's nachts, was lekker, want dan "sliep" ik tenminste eens een hele nacht.

Het heeft me bijna mijn relatie gekost voor ik besefte dat het zo niet langer door kon gaan. Ik ben begonnen met de internetbehandeling van Tactive en daardoor leerde ik beseffen, dat als ik niets aan mijn grootste trigger kon doen, er maar één ding opzat en dat was: veranderen hoe ik ermee omging.

Het heeft een tijd geduurd voordat mijn man er een beetje vertrouwen in had, na al die verbroken beloften en het verlies van vertrouwen, maar ik ben nu al meer dan een jaar goed bezig.

Ik kan ook niet veel doen, maar ben met dingen bezig gegaan die voor mijn voeten kwamen. Ik ga bijv. een middag in de week naar een buurvrouw die in een rolstoel zit; lees voor bij pleegkleinkinderen met een taalachterstand; steun mensen van het forum en anderszins via telefoon of mail.

Bij alle mensen zeg ik steeds dat het mogelijk is dat ik af moet zeggen, omdat ik me beroerd voel. Toevallig waren de afgelopen drie dagen heel slecht voor me en dan kan ik vrijwel niets. Toch voel ik me nuttig als ik iets voor andere mensen kan betekenen, op een manier die bij mij past.

Volgens mij kan jij ook dingen doen, als je je ervoor openstelt. Jij kent jouw omstandigheden en beperkingen, dus gerichte adviezen kan ik je niet geven, maar ik geloof er heilig in dat iemand altijd iets voor een ander kan betekenen.

Om te beginnen maar het alcoholprobleem aanpakken. We proberen het hier per dag te bekijken: vandaag drink ik de eerste niet. Als je jezelf extra wilt stimuleren, hebben we op de dagdraad, ditjes en datjes, onze virtuele huiskamer. Daar babbelen we met elkaar, maar steunen elkaar ook op moeilijke momenten. We hebben daar ook een dagpact: mensen die zich voorgenomen hebben om vandaag niet te drinken, zetten zich daarop en beloven aan zichzelf en de andere dagpacters, dat ze zich aan hun voornemen zullen houden. 's Avonds vertellen we dan hoe het gegaan is.

Op Thema's en het draadje Adviezen staan allerlei hulpmiddelen en aanverwante zaken om te proberen de Alcohol de Baas (AdB) te worden.

Op "wie is wie" zie je de verhalen van anderen, als je nog meer overtuigd moet worden dat je iets aan je probleem moet doen!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul ik weet op een ander forum dat een vriend van mij een behoorlijk computerprobleem heeft .

Misschien een uitdaging voor jou , want wij ouwe *komen er niet uit hahahaha

Onderstaand zijn probleem ;

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2013 01:03 pm Onderwerp: Gegevens overzetten? Reageren met citaat Bericht bewerken/verwijderen Bericht verwijderen IP-adres van deze gebruiker bekijken

Ik heb een laptop gekregen HP met vista er op.

Nu wil ik gegevens van de oude computer overzetten( die zitten al op de externe hardeschijf.)

Maar het lukt me niet om die gegevens overzetten,zet wel mappen op de bureaublad,maar de mappen zijn leeg.

Kan iemand mijn helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi die Paul,

Hoe is het vandaag gegaan joh. Als je tijd en zin hebt kun je ook op de dagdraad komen Dat is bij ditjes en datjes.

Ben heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan.

Je schrijft dat je chronisch ziek bent. Kan je helemaal niets meer? Want er zijn toch veel mogelijkheden om contact te krijgen met anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul,

welkom ook op dit forum.

Kom hier maar elke dag even schrijven,

dat geeft structuur en wij zijn een virtuele

sociaal vangnet voor als je het moeilijk hebt.

Ik schrijf ook vaak en graag.

Wilde ooit een biografie schrijven, eerst van anderen,

en dan van mezelf. Maar ben blijven steken in cursussen

autobiografisch schrijven. ben nu aan mijn 5e of 6e bezig.

En dat boek dat komt er misschien ooit nog wel, en ik kan

altijd alles wat ik nu produceer bundelen als ik wil.

(leuk voor de kinderen als ik er niet meer ben, ha ha)

Voor jou zou het een mooie uitlaatklep zijn misschien een soort van

drink/dagboek bij te houden. Wat en wanneer, en waarom, welke

stemming/tegenslag/ enz enz

Je kunt je ook aanmelden voor de training die op deze site via home

wordt gegeven. Ik heb die ook gedaan en mij hielp het enorm om mijn motivatie

op te krikken als ik het soms moeilijk had. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Paul.

Goed van je dat je je probleem aanpakt.

Drie flessen wijn is inderdaad heel heel veel op één dag.

Je geeft aan dat je weinig energie hebt.... drank vreet echt energie, dus als je dat laat staan zul je waarschijnlijk toch meer energie gaan krijgen.

Lijkt me heerlijk iemand te hebben die mijn pc problemen kan oplossen af en toe.

Maar de pc op afstand laten overnemen vind ik toch te veel risico's met zich meebrengen hoor.

Ik vind dat mensen daar ook heel heel voorzichtig mee moeten zijn

Een blog hier bijhouden kan niet, maar je kunt wel je 'eigen' draadje opstarten en dat (dagelijks) bijhouden.

Dan wordt het uiteindelijk toch jouw blog lijkt me. .

Inmiddels heb je de weg al gevonden naar de dagdraad, mooi.

Nogmaals welkom dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...