Spring naar bijdragen

Zondedag 27, grijp uw kans!!!

haddock

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben ik helemaal mee eens A3.

Daarom is het zeker goed als pas de volgende dag

een nieuw draadje geopend wordt

(behalve eerste kerstdag natuurlijk:) )

Maar neemt niet weg, dat ik vreselijk om Haddock heb

gelachen vanmorgen

dealtijdblijvendeondeugende...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
A3 suggereer je nu dat de mensen die s'avonds op de dd. komen gedronken hebben? Want dat gevoel heb ik zelf niet, maar ik heb wel vaker iets niet in de gate hoor. Wat dat betreft ben ik een kneusje.quote>

Dat gevoel heb ik regelmatig wel Bol. Niet altijd en ook niet iedereen die dan meeschrijft, maar soms komt er geen zinnig woord uit. Drankpraat, denk ik dan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Mupke, ja soms kan ik bepaalde berichten ook niet begrijpen maar denk dan, dat zal wel aan mij liggen. Ook omdat ik dan vaak reacties van anderen lees die precies goed reageren op die berichten.

Maar goed iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen leven denk ik dan nu maar. Weet het anders ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Nee hoor Bol, dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Zo weet ik wel zeker dat Dune niet gedronken had toen zij 's avonds laat de dagdraad startte.
quote>

Voordat er misverstanden ontstaan. Ik heb ook beslist niet gedacht dat Dune gedronken had.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mupke

Nu met zn allen ff raden wie 1e kerstdag de dagdraad opende?

:Dquote>

Heuuuuu eens kijken, wie zou dat zijn. Ik weet het, Sinterklaas.:P
Ik ga wat doen mensen.
De binnenvijver maar eens onderhanden nemen, daar is al 2 mnd. niets meer aan gedaan.
Kom straks wel weer piepen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
1 x per jaar mag ik een draadje openen.
Ik ben nl altijd te laat daarvoor.

Ik doe het al een paar jaar Muppie
en aangezien ik gek ben op tradities, blijf ik t ook
nog wel ff doen:D

quote>

Je zit dan om 00.00 uur startklaar?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel onhandig met de zoekfunctie Witte. Bovendien moet ik uitloggen. Wie geeft me een schop?

Mijn dagschema ligt alweer in duigen. Te laat ontbeten en plan was om vanochtend al een grote pan boerenkool klaar te maken. Dat gaat niet meer lukken zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, ik ben terug gekomen omdat ik graag wilde weten hoe het met de mensen gaat die ik hier heb leren kennen.

Wat de rest betreft. Ja, ik vind drankpraat vervelend. Het lijkt hier soms wel een café 's avonds laat. Ik vind het niet gepast op een forum als dit. Als je wilt zuipen, doe dat vooral, maar niet hier. Dat jij daar anders over denkt .. ook oké.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het gisteren ook toen ik las over ongeschreven regels.....gaan mijn nekharen van overeind staan. Wordt ik recalcitrant van. Wat Haddock deed had ik zelf ook heel goed kunnen doen als ik niet sliep. Ik zat al af te wachten tot de discussie van gisteren weer voortgezet werd. Regels zijn middelen om fijn samen te kunnen leven en moeten niet tot doel verheven worden. Nergens voor nodig, totaal onbelangrijk dit soort regeltjes.

Hoor nu voor het eerst een cover van Somebody that I used to know (Gotye) maar dan door within temptation. Erg mooi, wilde ik even delen...staat ook op youtube.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

@ Haddock de tegendraadse: :D

Hier regent het ook en de wereld ziet er heel anders uit dan gisteren. De "verplichte nummers" gisteren al afgewerkt, dus vandaag hoef ik er niet uit. Het plan is om weer op te ruimen op mijn kamer, maar ik heb spierpijn en voel me rillerig.:angry:

We zien wel wat er van komt.

@ Har: wat heerlijk dat je net uit je dip was, zodat je toch nog een prettige verjaardag kon hebben. Ik hoop dat je snel weer kunt posten. Gefeliciteerd met je tweede verjaardag (de andere had ik al gehad): :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@ Kameo: weer een mooi stukje. Ja die balans ...

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Smakeloos is het wel dat je door je posting iedereen in de avond en nacht over 1 kam scheert.
.quote>

Dan quote ik nog even wat ik in mijn eerdere bericht schreef
Originally posted by: Mupke
Niet altijd en ook niet iedereen die dan meeschrijft, quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
A3 dat mag hoor en kan ik hebben.
Ben geen heilig boontje.
quote>

Ik deel je oordeel over het over 1 kam scheren en de suggestie van in nacht is het net een cafe alsof er hier massaal gezopen wordt. Die suggestie is niet leuk. Maar A3 heeft wel gelijk met balk en splinters.

Maar wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...als dat zo is werden hier geen stenen gegooid. Door het niet drinken en gezeur in ons prive leven hebben we frustraties en die reageren we af op anderen. Dat doet iedereen in meer of mindere mate. En dus mag jij met een balk in eigen oog best opmerkingen hebben over de splinters bij de ander (in dit geval vind ik je opmerking volkomen op zijn plaats) maar vergeet je eigen balk dan niet omdat je te druk met wijzen bent naar splinters. En ik kijk ook naar mezelf, ik doe dit waarschijnlijk zelf ook want ook ik ben niet zonder fouten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, lelijk rotjong, ik moest grijzennnnnn.

Dune, het is geen kritiek meid.

Iemand ventileert een mening, dat is toch wat anders. Dat mag, dat kan en het wordt gedaan.

De een ziet liever de draad pas 's sochtends geopend, gewoon omdat dat een nieuwe start is.

Soms kan een draad die s 'nachts geopend is blijven hangen in het onderwerp van de dag ervoor.

Maar het maakt allemaal niets uit.

We schrijven toch allemaal wel.

Kijk, dit is nou zo'n situatie waarin het lonend kan zijn te onderzoeken wat je gevoel was, wat het met je deed en waarom.

Ik heb daar veel aan gehad en nog steeds. Dat wil niet zeggen dat jij gelijk hebt of ongelijk of wat dan ook. Dat doet er namelijk helemaal niet toe. Onderzoek je gevoel en doe er je voordeel mee, snap je wat ik bedoel.

Je hebt je gekwetst gevoeld schreef je. Waar komt dat vandaan, wat doet het met je, voel je je in de hoek gezet, gestraft enzovoort, enzovoort.

Wat doet het je als Haddock een draad opent en de meeste mensen er om moeten lachen?

Daar kan ik mijn voordeel uithalen. Onderzoeken wat het mij doet.

Kijk, net zoals Jopie's posting van gisteravond over de 20 euro.

Dat was nou duidelijk een gevalletje van; Koest jij, in je mand Jopie.

Wat zegt het over Jopie dat zij de link legt met iemand die weinig geld heeft?

Jopie kan helemaal niet weten wie die 20 euro is vergeten mee te nemen.

Zijn maakt de gevolgtrekking: iemand pint 'maar' 20 euro en vergeet dit mee te nemen(wat ik dan weer onwaarschijnlijk vind). Iemand anders vindt dit en neemt het mee.

Dat is niet eerlijk want die ander heeft het heel hard nodig.

Maar dat weten wij niet en klunnen we ook niet weten.

Jopie kan onderzoeken waarom ze reageert zoals ze reageert en daar wat mee doen. Of niet.

Nou, my 2 cents weer.

Dune, voor mij is niemand een groentje, misschien heb jij wel veel langer gedronek dan mij of ben je al veel langer gestopt, wat doet het ertoe. Ik leer van jou en van de anderen, daar gaat het mij om.

Fijne dag allemaal, ik zit in mn hokkie. Nou, dan weten jullie het wel he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, je opmerking over balken en splinters begrijp ik ten dele.

Dat wil niet zeggen dat omdat ik zelf nog niet perfect ben ik geen mening mag hebben over anderen. Dat gaat me een beetje te kort door de bocht.

Smikkie mag dan in de fout zijn gegaan, heee, wie van ons doet dat niet.

En dat Mupke schrijft dat de avonddraad haar regelamtig herinnert aan cafepraat, tja, wat kan ik met zo'n opmerking.

Ik vraag rechtstreeks of iemand gedronken heeft en anders heb ik er geen mening over.

Tuurlijk vraag ik me wel es af of iemand gedronken heeft, echt wel.

Maar het is niet aan mij om daarover te oordelen.

Nuchter schrijven is echter voor mij en zinniger. Als iemand gedronken heeft krijgt het al snel meer lading, in mijn optiek.

Ik zou me aangesproken kunnen voelen door Mupke haar opmerking. Ik heb gisteravond ook geschreven en lol gemaakt. Ik drink niet, gebruik verder geen geestverruimende middelen, zo nuchter als een pasgeboren kind.

Ik voel me niet aangesproken, het zegt iets over Mupke. Wat weet ik niet en dat hoeft ook helemaal niet negatief te zijn.

Wat ik hier vaak merk en voel is dat als ik schrijf vanuit mijn eigen ervaring ik niet veroordeel, niet kwets of wat dan ook.

Schrijf wat je graag wil schrijven zonder iets te zeggen over anderen of zonder iets te schrijven wat als beledigend of negatief opgevat zou kunnen worden. Daar leer ik het meeste van. En dat is niet gemakkelijk. Ik geef ook advies of zeg ergens wat van, nobody's perfect!

Maar probeer het es; alleen delen vanuit wat jij hebt meegemaakt of ervaring mee hebt.

Wedden dat er een hele ander toon zou zijn?

Denk ik toch he.

Maar goed, laten we ondersteunend zijn en er zijn voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...