Spring naar bijdragen

3 februari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel.

Eigenlijk hoef ik komende week niet naar de supermarkt. En, ergens geluk, heb ik afspraken genoeg staan voor deze week. Dus misschien dat ik het gewoon weer vergeet. Dat hoop ik in ieder geval. Want om nu weer te gaan drinken, in de hoeveelheden die ik altijd dronk, levert alleen maar verlies op, totaal geen winst.

Maar ik ben er wel een beetje van, van slag geraakt. Ik kwam ook thuis en heb gelijk mijn huispak aangetrokken. Echt even van slag, sorry. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve Dune en Lytse,

het is vorige week vreselijk mis gegaan met de alcohol,

ik ben volledig 'out' geweest en weet niets meer,

ik heb verschrikkelijke dingen gedaan met verschrikkelijke gevolgen.

helaas ten koste van echtgenoot en beste vriend.

Ik ga gebukt onder schaamte en schuldgevoel.

drie dagen had ik nodig om bij te komen.

Nu is alles weer bij het oude behalve bij mij,

ik ben nog nooit zo afschuwelijk dronken geweest.

ik heb nu besloten te stoppen, minderen is niet voor mij.

het is of ik alles op die ene avond in ga halen.

Ik heb mijn excuses aangeboden, meer kan ik niet.

het is mij vergeven en niemand heeft het er meer over.

ik pak de draad weer op en ga verder

maar van binnen is het nog lang niet oke!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine misschien komt het gevoel doordat je nu al een tijdje droog staat. In het begin ga je er met volle moed tegenaan maar op een gegeven moment zakt het, je laat de teugels een beetje vieren, en dat geeft misschien het gevoel van controleverlies.

En vergeet niet dat je al bijna een maand adb. bent hé? Zodra er wat ontspanning komt, kun je daar erg onzeker van worden.

Probeer toch je gedachte een andere kant uit te sturen. Veel bezig zijn en vaak denken aan de voordelen van het niet drinken.

Deze gemoedstoestand waar je nu in zit, hebben velen van ons ook ervaren hoor. Maar ook dat verdwijnt weer heb vertrouwen in je eigen kunnen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Je bent niet de enigste Mupke, ik heb ook een baaldag. Zo'n dag waarop ik eigenlijk maar in bed moet blijven, of heel stil op de bank moet gaan zitten.
Dan lukt niets en alles valt uit m'n handen. Bah. Maar vanavond zal het wel weer beter worden, en anders morgen wel.
Ik heb mijn bioritme opgezocht en het klopt precies dus zal het morgen zeker anders zijn.:rose:quote>


idem dito................

vnavond ook niet dus morgen dan maar...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, de voordelen waar iedereen het altijd over had, had ik nog nooit ervaren. Nu, na vier weken, kan ik zeggen dat niet drinken echt voordelen heeft. Ik slaap 's nachts, er zit ritme in en ik ben weer aan het vooruit plannen. Het nuchtere leven heeft zoveel meer potentie dan die met een troebel hoofd. Ik kan geen enkele reden verzinnen om te drinken. Zelfs de roes mis ik niet meer. En toch, iets in mij, denkt aan drinken. En dat snap ik simpelweg niet. Maar het komt wel weer goed. Daar moet ik vertrouwen in hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Irunalone: als je aan het minderen/stoppen bent, komt de drank ook nog harder aan dan tevoren.

Wat rot voor je meis. Gedane zaken nemen geen keer, maar inderdaad (ook voor mij) is dan maar helemaal stoppen de enige optie. Je zult zien dat de alcohol dan langzamerhand minder belangrijk voor je wordt.

Bedenk wel dat het lang zal duren voor je man en vriend je helemaal vertrouwen. Tenminste, zo is het gegaan bij mijn man. Iedere keer als hij weggeweest was, keek hij naar me of ik niet gedronken had. Hij was zo bang om weer teleurgesteld te worden. Hou daar maar rekening mee.

We gaan samen weer nuchter verder en kom hier als je het moeilijk hebt. We weten allemaal hoe het voelt. Sterkte hoor.

@ Bollie: ik komt vast door het weer; ik had ook een sombere dag vandaag. Morgen weer nieuwe kansen!

@ Madeleine: knap dat je op tijd weer bij je positieven bent gekomen. Een tijdje terug zou je dat niet gelukt zijn. De alcohol zit nog steeds in je systeem denk ik, een vastgeroeste gewoonte! Toen ik kerstkaarten aan het schrijven was zette ik ineens mijn postcode van mijn vorige huis neer! Meer dan 10 jaar geleden! Gewoon op de automatische piloot.

Iedereen roept hier niet voor niets dat we alert moeten blijven!!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Madeleine blijven vertrouwen op jezelf. Deze gevoelens zijn menselijk en gaan ook weer over.:)

Jij ook al Lytse? Toch gebrek aan :rose: Nou moet ik zeggen dat ik er gelukkig heel weinig last van heb, maar meestal duurt het bij mij dan een paar dagen. Och als dat alles is.

Vanavond weer darten hé?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...