Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond, ik heb echt een hele slechte dag vandaag. Zouden er pilletjes bestaan om direct weer vrolijk te worden? En te stoppen met piekeren? Ja, ze bestaan. Maar dat zijn slechte pilletjes, haha.

Nou, ja. Ik ben in ieder geval droog gebleven. Hoeveelste dag? 30? Ik zou mijn agenda erop moeten naslaan om het zeker te weten.

Ietje, super dat je het weer hebt opgepakt. En fijn dat er geen trek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, ik heb honderdduizend triggers volgens mij.

Ik kan heel erg zin hebben in drank als ik iets te vieren heb, maar ook uit verveling, in een rotbui of als ik toch al teveel kcal tot mij heb genomen.

Vandaag was ik gewoon boos op mezelf. Vannacht besloot ik dat mijn leven voorbij is. Ik ben 30 jaar, niets bereikt en wat zal ik nog bereiken? Er is bijna geen tijd meer. Daarna werd ik wakker van een matras die in de lucht zweefde (ik was gewoon aan het dromen natuurlijk) en in plaats van licht aan, licht uit, begon ik weer opnieuw met gedachte van ouder worden, leven dat al voorbij is, ik die nog niets bereikt heeft. En vanochtend werd ik dus wakker met weer het gevoel van een kater.

Toen ik wakker werd ging het al snel iets beter, om vervolgens in dezelfde gedachten terug te zakken. Ik vind het zelf heel kinderachtig klinken. 30 zijn en nu al roepen dat ik te oud ben. Maar ik heb heel sterk het gevoel dat ik in de afgelopen jaren iets heb laten liggen. Dat ik mijn leven niet heb geleid en dat ik acht jaar van mijn leven heb verprutst. Zoals iemand al zei, hier op het forum, de jaren krijg ik niet terug, ik heb alleen de toekomst. En... Ja, ik wil de jaren terug. Als het niet is in leeftijd, dan misschien qua uiterlijk. Nog even een paar jaar een twintiger zijn.

Het is gewoon een angst, die ik heel erg graag had willen verdrinken vandaag.

Sorry, voor mijn kleine probleempjes. Ze zijn alleen voor mij vrij groot aan het worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, je beschrijft het wel zoals ik nu op dit moment om me heen kijk.

De 'vriendin' die ik vroeger uitlachte, omdat ze als enig doel had kinderen te krijgen, heeft nu wel wat ze altijd wilde. De andere vriendin die zo vaak spijbelde dat we allemaal dachten dat ze in de goot zou eindigen is jurist en heeft twee schatten van kinderen. En ik? Wat is er terecht gekomen van mijn gedroomde carrière? Mijn jaar Amerika? Het studeren van Rechten? De politiek in? Ik zit hier op de bank te vechten tegen de trek van alcohol. Geen baan weten te behouden, geen relatie in stand kunnen houden. En ja, dan kan ik er NU wat aan doen, maar ik blijf het gevoel houden dat ik er NU te oud voor ben. En ik heb nog ruim 30 jaar voor ik met pensioen kan en misschien nog wel 50 jaar te leven.

Ik krijg het gevoel gewoon niet weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

Speciaal voor je ingelogt. Ik word dit jaar 50. Voor mij is het nu niet nodig om in materiele zin iets te bereiken.Ik heb mijn master en ik heb een goede baan, maar mijn grootste doel is rust. Ik heb ook geen kinderen en partner maar wel de rust momenteel na 10 dagen geen alcohol.

Alle doelen die je opgesomd hebt, kan je alsnog bereiken. Maar kijk echt wat je echt gelukkig zal maken. Ik heb geleerd je niet te vergelijken met anderen maar richt op alle positive dingen die je nu in het leven hebt.

Je ben nu al 30 dagen nuchter, meisie je gaat goed. Je hebt je vrienden hier en misschien in je prive situatie. De rest komt vanzelf zolang je maar nuchter blijft en ja ontevredenheid leidt tot voelen als slachtoffer in het leven en dat kan inderdaad een grote trigger zijn.

Dus focus je op de goede dingen en maak plannen wat nu wel haalbaar zijn.

Veel sterkte en nu ga ik echt slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...