AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 en ik heb net 4 kg sinaasappelen gehaald goed hè ja nu nog eten da`s een tweede:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 zeker Rosa.. in een hoekje weg kruipen en genieten maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Dan heb je ze goed gegeten Dylan;) voor herhaling vatbaar? lekker en snel klaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Sorry, niks gelezen en mezelf al langere tijd niet laten zien of horen. Gaat goed hier, ondanks een flinke burn-out afgelopen begin december 2012. Inmiddels sinds half januari 2013 weer volledig aan het werk (stilzitten kan ik nu eenmaal niet) en gelukkig met begeleiding en hulp via werk en GGZ mijn leventje weer goed op orde...(was ff de weg kwijt) Op het moment verkeer ik echter wel in een tweestrijd om te bekijken of ik onder begeleiding van GGZ een gelimiteerde en gereguleerde manier kan vinden om zo af en toe een drankje te nuttigen. Aan de ene kant vraag ik mij af of ik na bijna 1,5 jaar geen drank wel dit risico wil gaan nemen. Aan de andere kant vraag ik mij af of ik na die 1,5 jaar zonder de drank niet weer eens bij gelegenheid zou kunnen nuttigen. Na meerdere gesprekken en overdenkingen bij de GGZ, Bedrijfs Maatschappelijk Werk en bij mijn AA-groep krijg ik het gevoel af en toe wat "TE overdreven angstig" te zijn om de controle te verliezen, angstig over controleverlies over mijn leven!!! Hoe ervaren jullie dit ? En wat zijn jullie ervaringen met het "gecontroleerd drinken" ? Graag reacties per PB. Helaas zie ik geen kans om hier dagelijks te komen...en de gehele dagdraad te lezen;) PS... Borretje, waar ben je ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 hahaha...lekker AR! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Originally posted by: Lenieik heb vanmiddag heerlijk op het balkon gezeten, in het zonnetje.quote> Doe maar lekker danik word altijd rozig van keihard werken in de buitenlucht:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 niet zo zuur kijken hoor. ik zou willen dat ik werk had! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Blondie succes! Borretje heeft een andere naam aangenomen wegens bekenbaarheid. Ze is hier nog dagelijks op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Hoi Blondie, Nu lees je nog wel even denk ik toen ik in 2009 voor de eerste keer stopte met drinken in Januari had ik in Maart van dat jaar tompoucen gekocht met advocaat. Ik durfde ze gewoon niet te eten, totdat W tegen me zei neem er nou maar 1 je zal zien dat het wel meevalt. Het ging dus over de angst naar alcohol toe en of je dan zo`n kick zou krijgen om vervolgens een fles van het 1 of ander te gaan halen. Ik hoop voor je dat het werkt zoals je voor ogen hebt. Toen ik na bijna anderhalf jaar weer begon sloop het er weer in bij mij en ben sindsdien niet meer zo zeker geweest van mijn zaak als toen. Snap je het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Originally posted by: Lenieniet zo zuur kijken hoor.ik zou willen dat ik werk had!quote> was maar grapje hè Lenie, ik gun het je toch en werk ook;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 zoekende AR...zoekende...het is moeilijk. ik ga even RH doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Ja Lenie het is moeilijk. Daarom ben ik zo ontzettend blij dat ik nadat ik boventallig was verklaard weer iets anders gevonden heb!! Ik gun het jou ook van harte!! Maar ik heb de indruk dat je sowieso van het leven geniet. En dat is een kunst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 tot zo dan Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Hee, Blondie.. even speciaal voor jou: ik lees dat je nog naar AA gaat. Werk je ook (nog) aan de stappen? Aan jou als AA-er kan ik 't zeggen, je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. Ik hoef niet angstig te zijn om de controle over mijn leven te verliezen. Ik heb de controle over mijn leven overgegeven aan mijn hogere macht.. ik heb de controle over mijn leven losgelaten. Als ik dat niet had gedaan was wel of niet drinken een onderdeel van mijn dagelijkse beslissingen geweest en als alcoholist kom ik dan al gemakkelijk uit bij wel (af en toe) wat drinken.. en ik weet dat als ik heb besloten dat ik wel (af en toe) kan drinken dat ik dan alle controle verlies... Da's eigenlijk alles wat ik je kan bieden. Geen oplossing, geen kant en klaar antwoord, geen advies.. alleen mijn ervaring met hoe ik een waardevol leven leid zonder over drinken maar te hoeven nadenken. Ga goed, meissie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 AR, Snap het !!! Angst is aanwezig dat het er na verloop van tijd weer insluipt en je uiteindelijk weer van voor af aan zal moeten beginnen. Maar ook de eigenwijzigheid en koppigheid of "IKKE" het wel lukt om gecontroleerd te drinken !!! EGO........................ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 AR en Koh... Ik weet het ook wel...EGO van de drank steekt zn koppie om het hoekie !!! Thnx... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Blondie ik val je niet af of aan hoor. ik schreef hoe ik er mee om ging en ga. er staat ook bij ik hoop dat het werkt voor je liefs Albert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Ego?? De ziekte verslaving doet zich gelden. Het lijkt me niet verstandig te praten met mensen over of je misschien na anderhalf jaar weer wat kunt gaan drinken en al helemaal niet over deze questie met jezelf in gesprek te gaan, maar zoek mensen (sponsor??) die je kunnen helpen om die twijfels weer te kunnen weghalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Oef... Tóch advies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 oef,snif, snotter...koud hoor. ik ga lekker naar bed mensen. slaap lekker straks voor jullie. dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 truste Lenie:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 @Jopie, het lijkt me ook heel erg zwaar om zo vaak te moeten verhuizen. nooit je eigen plek. Altijd er maar even mogen zijn. En dan gelijk weer weten dat je daar later ook weer weg moet @Lenie: lekker dat je in het zonnetje hebt kunnen zitten. Ik ook maar dan binnen achter het glas . Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Ik begrijp de wereld geloof ik niet meer. De GGZ geeft begeleiding aan gestopte alco's om weer 'gecontroleerd' te gaan drinken? Waarom in godsnaam? Blondie, ik kan me nog goed jouw strijd herinneren om de drank te laten staan. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat zelf alweer vergeten zou zijn. Maar jij kent jezelf het beste, dus als jij denkt dat je weer kunt drinken, why not. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Oke, ik ga alweer. Welterusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Welterusten Mupke. Ik ga ook slapen. En lekker geen wekker zetten. Alhoewel...... op dagen dat ik hem niet zet ben ik er net zo vroeg uit (of soms zelfs eerder) dan dat ik de wekker wel zet. Ik kan hem dan beter nu zetten, morgenochtend uitzetten en me dan nog 4x omdraaien. Zo was dat toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden