Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 mei 2013


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goede avond iedereen,

Dag 3 zit erop. Volgende dagen worden moeilijker, ga ik enkele dagen de zon opzoeken (tot zondag) en was telkens een goeie reden om vanaf 12:00 te beginnen met aperitief, wijn, ... en dat ging door tot 's avonds laat.

Maar heb goede voornemens en kom af en toe wel ne keer piepen op dit forum als het moeilijk wordt.

Ik wens jullie voor de komende dagen af en toe wat zon en vooral veel nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik pas dag 1. en t valt me reuze mee. wat heerlijk om weer fut te hebben op een avond. zonder dat ik op de bank in slaap val. cht super. en jij komt die dagen vast goed door. ik heb donderdag een borrel. weet niet hoe ik dat ga aanpakken. mocht van mezelf nl weekenden wel wat drinken en op feestjes. maar of dat nu zo slim is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het antwoord bij jezelf te vinden Stientje. Alleen jij weet of je dat aankan of niet. Vaak denken we dat 1-2-3 in de weekenden moet kunnen maar vaak genoeg worden dat er veel en veel meer, en is het einde zoek.

Als dat gebeurd hebben we ook vaak het gevoel alles in te moeten halen van de tijd dat we adb. waren.

Het is dan ook moeilijker om weer te stoppen met drinken.

Wel denk ik dat heel belangrijk is dat je de weekenden met jezelf afspraken maakt tot zo ver en niet verder. Hopelijk lukt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach madeleine, het is vaak makkelijker om een ander te helpen dan jezelf. want naar een ander luisteren is van een heel andere orde dan naar jezelf kijken. tot in t diepst van je ziel. dat is veeeel lastiger. hoe kom ik straks in slaap???? drink nu lekker kopje thee. heb nu ook geen behoefte an wijn. dat heb ik rond een uur of vijf. en dan niet kunnen/willen stoppen. vandaag gewoon langer doorgewerkt en floep, weg was dat moment.

en ietje: trust voor zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum een verslaving, nee hoor. Dat valt best mee.

Ik besteed nog altijd meer tijd aan slapen dan aan dit forum.

En als ik zie wat mensen tegenwoordig op hun mobiel zitten

te staren, dan ben ik kwa moderne techniek nog heel goed

bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De theorie is iets wat ik wel ken, maar de praktijk is soms nog wat moeilijk.

Ik lees verhalen van anderen, nu, en denk continu, ach zo erg was het met mij nog helemaal niet. Maar dat is natuurlijk kul. Het enige verschil tussen mij en de anderen is dat ik, net als de meesten hier, zelf hulp heb gezocht. En dat mijn vader nog steeds heerlijk zijn biertje wegtankt (ook wel vier hoor) terwijl ik vier blikken Cola Light achterover klok. Want als ik meen dat ik nog een biertje krijg bij mijn vader, dan heb ik het toch echt mis. Terwijl mijn drankprobleem hem nooit was opgevallen en hij me puur geloofd op mijn woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...