kunsie Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Jootje, Ik heb wel vaak gehoord dat mensen suikerziekte kunnen ontwikkelen door teveel drinken. En daar komt dan vaak bij dat je ogen aangetast worden. Maar misschien weet iemand anders een beter antwoord op je vraag. Ik heb al 10 jaar een leesbrilletje en die moet om de paar jaar sterker. Ik zit al op + 2,5. Denk ook wel eens dat dat met drinken te maken heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Ik ben 44 Stientje. En mijn sterkte is al -6 aan allebei mijn ogen Kuns. Maar suikerziekte heb ik niet. (volgens mij) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 oh, ik heb aan beiden ogen min 3,5 maar dat is al jaaaaaaaaaaaren hetzelfde. ik ben 42 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Jullie zijn nog 2 piepkuikens:D Maar ik zou toch mijn suiker eens laten prikken Jootje. Het is zó gebeurd en wel goed om te weten of die goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Moet dat mijn gewone kristalsuiker zijn, of mijn bruine suiker?????? Maar dat zal ik eens laten doen dan. Is dat bij de huisarts? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Het enige wat ik ken van mijn ogen en dat in combinatie met drankgebruik is oogdruk op de ogen. Zet op na een avondje zuipen en is weer weg als ik het een tijdje niet doe. Ben er zelfs mee naar het ziekenhuis geweest, want ik zou er blind van kunnen worden. Week niet gedronken, weer controle, weg oogdruk. Dus ik zeg, dat heeft met elkaar te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Oeps klinkt verontrustend. Ze doen ook altijd zeer. Kan daardoor ook al een twee jaar mijn lenzen niet meer in. En moet zeggen dat ik ook hele dikke ogen heb. (en dan er onder wel te verstaan) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Welterusten Ietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Jootje, hebben ze bij het meten van de ogen geen pufje in de ogen gedaan? Want zo meten ze bijvoorbeeld oogdruk. Ik heb continu het gevoel gehad dat mijn ogen slechter waren geworden, maar dat viel alles mee. Maar zelfs met bril heb heb ik niet het idee goed te kunnen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Nee Madeleine ik heb geen pufje gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Jootje, mss dat je de huisarts kunt informeren voor verwijzing naar een oogarts? Het zijn tenslotte wel je ogen. Het spijt me duvels, maar ik ga weer naar bed. Ik kan die verschrikkelijke ogen niet meer openhouden. Ik heb het geluk dat ik geen hekel heb aan slapen. Al is dit wel iets te veel. Droog. Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Originally posted by: JootjeMoet dat mijn gewone kristalsuiker zijn, of mijn bruine suiker??????Maar dat zal ik eens laten doen dan. Is dat bij de huisarts?quote> Ja de huisarts bellen en dan krijg je van de assistente een prikje in je vinger.Dan weet je volgens mij de uitslag meteen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Originally posted by: MadeleineJootje, mss dat je de huisarts kunt informeren voor verwijzing naar een oogarts? Het zijn tenslotte wel je ogen. Het spijt me duvels, maar ik ga weer naar bed. Ik kan die verschrikkelijke ogen niet meer openhouden. Ik heb het geluk dat ik geen hekel heb aan slapen. Al is dit wel iets te veel. Droog. Welterusten! quote> ik heb een verwijzing van de opticien voor de huisarts. met het advies een verwijzing naar de oogarts te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Weltrusten Madeleine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 ik kruip er ook in moe heftig dagje nu boek mee naar bed heerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Truste Stientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 zo, ff pauze ik heb reispapieren enz enz uitgeprint vast mn lijstjes een beetje afgewerkt en morgen kan alles zo de koffer in. Bol, mijn zwarte inkt is zo goed als op, ik heb navulsetjes gekocht maar aarzel daaraan te beginnen. Jij doet dat ook zelf, toch? Een beetje veel n knoeiboel zeker? zelfs in de navul-winkel zaten ze met handschoentjes aan en helemaal onder de inkt. Laat ik dat maar doen na Kreta, dan ben ik helemaal ontstressed. ik denk dat ik wel kan slapen hoor, thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 @ Truffel: leuk je weer eens te lezen. Wat fijn dat het zo goed gaat met je! @ Ietje: als je van tevoren weet dat het op woensdag moeilijk wordt, kan je dan niet een actieplan maken om te voorkomen dat je weer in die valkuil trapt? Soms klinkt het in mijn oren of je het eigenlijk niet zo erg vindt. Ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik ben daarin heel streng voor mezelf: als ik afgesproken heb dat ik een week niet drink, dan moet ik me eraan houden van mezelf (toen ik een minderaar was). Je gaat anders zo gemakkelijk sjoemelen. Sinds ik helemaal gestopt ben geldt natuurlijk dat ik niets drink! @ Sowhat: al was het lastig: het is je gelukt! Schouderklopje! @ Bollie: nou dat weer, een lekke vijver. Met al die regen valt het nauwelijks op, maar betekent het dan je hem dan helemaal droog moet leggen om het lek te kunnen repareren? @ Jane: lekker die reispapieren klaarmaken e.d. en dan morgen heerlijk naar de zon. Ik heb net mijn zomerkleren van de vliering gehaald. Volgende week op vakantie, maar daar is het hetzelfde weer als hier. Ik vrees dus voor onbestendig. Toch maar iets voor warmer weer meenemen. Verder ben ik ook moe van dat vroeger opstaan en dat gerotzooi voor mijn huis. Ik ben het helemaal zat! Bij deze meld ik me droog af. Ik wens Joris en Jootje voor morgen nogmaals succes en ik duim (beloofd!). Welterusten allemaal. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Jane bedoel je dat je je inktpatronen van je printer zelf wilt vullen? Moet je maar eens op terug komen als je terug bent. Ja Lytse dan moet ie helemaal leeg en moet ik kijken waar het lek zit en dan plakken. Moet ik een setje voor kopen. Maar eens kijken wanneer ik dat ga doen. Ik ga ook naar bed na hart van Ned. Trusten allemaal, en slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 welterusten Bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 bedankt Lytse en welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 ik ga ook eens lekker vroeg uitloggen en op bed nog wat lezen. slaap lekker frummers en morgen gezond weer op:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Ik meld me ook droog af:) Welterusten Jootje en Jane en iedereen die al naar bed is of nog gaat. Slaap lekker allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 fijne vakantie jane! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 weltrusten Jane en Kunsie. En Jane, fijne vakantie en geniet er van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden