Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 juni 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank jullie wel! :)

Ik moet niet continu vergeten dat ik met dit lijf niet de supermarkt op en neer kan rennen. Zweten. :P Nog even en ik kan me weer opmaken haha.

Ik heb een herkeuringsgesprek voor de ziektewet waar ik in zit. Het enige wat ik op dit punt weet is dat ik niet gepusht moet worden om aan het werk te gaan. Dat klinkt wat vreemd, maar ik ben gewoon niet gezond. En het kan weleens compleet verkeerd uitpakken als ik verplicht word. Anderzijds, misschien komt er dan straks wel een herkeurings (wao) gesprek aan en word ik afgekeurd. Ik heb mezelf daar als negentien jarige met moeite uit weten te kletsen, toen was ik 80-100% afgekeurd en wilde ik aan het werk, en ik wil dat niet opnieuw. Maar ik neem mijn medicatie mee en ze staan vrij, en ik weet niet in hoeverre dit wettelijk mag (?) om mijn huisarts en psycholoog te benaderen. En ik wil wel weer aan het werk, maar dat moet ik in rust doen. Want dat drinken heeft er voor gezorgd dat ik mijn problemen even was vergeten, maar ze klappen me er nu mee om de oren. (officiele diagnose angststoornis gehad e.d.) Ik hoop dat ik nog wat tijd krijg, dat is eigenlijk alles waar ik nu om zou willen vragen. We zullen zien.

En ja, mijn pap was wel lief met zijn sterkte. Hij wist natuurlijk ook niet dat het zo'n dubbele lading voor mij had. Ik vind het allang lief dat hij eraan gedacht heeft. Dat soort dingen deed hij vroeger nooit. Zeker een pluspuntje. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het best werkt het, en dat is ook het meest ontspannend voor je, om gewoon te vertellen

hoe het er mee staat. En je niet te veel proberen bezig te houden met de uitkomst van

zo'n gesprek. Tenminste dat is wat ik zou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen :rose:

Dank voor een schitterend ontbijt Madeleine,

ik neem alleen nog een espresso :D

Ik heb onlangs de G-training gedaan die komt eigenlijk voort uit

de RET, de Rationeel Emotieve Therapie). Ik heb er veel aan

gehad. Niet dat ik een 'angst stoornis' had, maar je vermijd wel

eens situaties, waarvan je eigenlijk ander gedrag had willen

vertonen. Een voorbeeld: Een mooie vrouw toont interesse, maar

je gaat geen gesprek aan en loopt tenslotte weg.

DAGPACT

Albert

Lytse

Stientje

RL

Tatum

Sowhat

Joris

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Jaap, mensen leren kennen en ontmoeten

zónder alcohol, is voor sommigen opnieuw aanleren

hoe dat weer kan.

Daarom zit ik nu ook op acteerlessen, om dat laatste

beetje 'verlegenheid' ook kwijt te kunnen. Gisteravond

weer een zeer leuke avond gehad. Maar op dit moment

een te grote stap voor Madeleine, want we werkten met

een levensgrote spiegel (6 x 2m) :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey A3, heb je wel eens overwogen om een 'provocerende coach' te worden?

Dat is een bestaande stroming in de coach branche.

Begrijp wel je uitgangspunt (of irritatie) v.w.b. Madeleine, maar je doet veel

aannames en je speelt weer op de man / vrouw en niet op de bal.

Mijn gedachten over dit onderwerp in het algemeen is dat als

de hele Nederlandse samenleving in Bangladesh zou wonen, dan hadden

we inderdaad geen tijd of gelegenheid om te zeuren en in onze Westerse

'ziektes' maar te blijven hangen en maar uitkeringen

aanvragen in plaats van op zoek te gaan naar werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, dit is wat kort door de bocht zo. Stel nou dat ik jou nou eens ging

vertellen hoe jij je leven zou moeten inrichten. Dat wil jij ook niet en je

zou er ook niets aan hebben.

Beter vertel je ons hoe jij je leven weer op orde krijgt, nuchter en wel.

Misschien heeft iemand er iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit niet in de ziektewet omdat ik het zo fijn vind om een uitkering tetrekken ( ook al heb ik daar zelf premie voor betaald), ik heb een uitkering omdat ik ziek ben. jij mag daar je mening over hebben, vinden dat ik zeur, ik vind dat ik nu eens eindelijk aan mijn herstel mag werken. En dat doe ik ook. jij jouw mening, maar ik een mjin herstel gaan voor een bekrompen mening over enkele woorden die ik hier op de site heb achtergelaten. aannames het leven staat er bol van. succes ermee. ik ben zo aan de beurt, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3 Ik ben de allerlaatste die het prima vindt om van een uitkering te leven. wil nog wel eens oordelen over mensen die het prima lijken te vinden. Ik weet dat mijn gekwetter kan overkomen als lang leve Nederland, maar ik heb wel degelijk ergens last van. Ik ben opgevoed met, werken zal je voor je geld en dat is ook altijd mijn intentie geweest, ook toen het geestelijk niet ging, en mss ben ik daarom ooit gaan drinken, en ik wil het gewoon opgelost hebben, wat ik nu heb, zodat ik nog 35 jaar ruim aan de bak kan. zoals het hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatverdamme A3, ik heb de hele tijd ingehouden omdat ik geen discussies meer wil hier op het forum (noem het ontwijkingsgedrag) maar jij brengt een hele negatieve sfeer mee naar het forum. Hoe je nu Madeleine ook weer benadert vind ik dus ook niet kunnen. Kijk jij nou eerst maar eens naar jezelf, hoe kwetsend je overkomt!

Lieve Madeleine, ik begrijp je heel goed, en ga aub niet in op A3. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Laat het langs je heen gaan.

Sterkte meis! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste is dan ook om te proberen er niet op te reageren, dan is het zo afgelopen.

Madeleine is vrijwilligerswerk niet iets voor je? Dan heb je toch het gevoel dat je wat terug doet, en je komt weer een beetje in het ritme.

Het voordeel is dat, als het echt niet gaat, je kan afbellen zonder dat je daar moeilijkheden mee krijgt.

Misschien zou je dat straks een kunnen bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3 hoi,

Ook ik "teerde" op een volgens mij rechtvaardige uitkering.

In Juni wordt het AOW! Daar heb ik écht recht op.:)

Ik vind dat je er een erg rechtse retoriek op na houdt.

Zomaar iemand wegzetten is niet erg stijlvol.

A3 een beetje minder mag ook hoor.

Groet en doe goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Bol, maar ik zit me er nu al dagen aan te irriteren. Beter idd dat ik mijn mond hou!

En vrijwilligerswerk is een goeie! Doe ikzelf ook, wel een klein stapje verder, heb een officieel contract en kan niet zomaar afzeggen omdat we altijd met z'n tweeën in de winkel moeten staan, voor mij is het een rustige volgende stap in het proces. Zo'n rustig proces gun ik jou ook en niet 'bam'! theezakjes plakken.

Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je R.L. zo ik het berichtje van A3 lees, stoort hij zich aan de slachtofferrol die Madeleine misschien heeft. Nou ik vind dat je daar iemand op mag aanspreken, maar wel met respect voor die ander. Dat mis ik in zijn bericht. Maar goed, ik ga weer verder met waar ik mee bezig ben, mijn terras schoon spuiten. Hier begint de zon te schijnen dus vlug aan de gang voor het te wamme wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in Bol! Maar zijn reacties komen zo beschuldigend en vervelend over. Ik gun het hem zoveel meer dat hij ook eens naar zichzelf kijkt i.p.v. anderen te bekritiseren. Maar ik trek het me ook wel erg aan hoor, dat is dan weer mijn probleem ;)

Hup, lekker spuiten dat terras, geniet van het zalige weer!

Ik blijf hier een beetje rondhangen, mijn afspraak heeft afgezegd en ik heb pas om 3 uur longtherapie. De trek steekt door de verveling zijn kop op en ik zoek wel afleiding, maar zou het liefst lekker gaan sporten, maar inspanning mag nog niet.

Dus met een lekker bakkie pleur op het balkon met mijn flaptop!

:present: Bol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier ineens stil!

Ik slurp bakken koffie leeg en drink liters water, maar de trek blijft. Heb net even mijn balkonnetje opgeruimd (alle peuken weggeveegd en asbakken weggekiepert, ook nooit meer een peuk voor mij, gelukkig was ik al een paar weken gestopt i.v.m. mijn longetjes). Ik wilde net even wat te eten maken, zie ik achterin de koelkast een blikje bier staan. Gelijk door de gootsteen, het is nu even vechten tegen de trek en het onrustige en angstige gevoel. Maar komt goed!

Ik ben iig heel blij dat ik op het weekpact sta, zondag ga ik wss naar een hardloopwedstrijd in rotterdam een vriendin aanmoedigen en daarna wordt er altijd gedronken. Dit gaat de eerste keer worden dat ik aan de koffie of cola ga, maar het zal wel even raar zijn, maar des te trotser ben ik achteraf!

Nou, ik ga maar weer eens koffie zetten (voor de verandering :P)

XXXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey RL, goed dat je het biertje door de goot hebt gegooid! Sterk hoor!

En nu stoppen met niet-helpende gedachten en je hoofd sportief bezig-

houden met hoe straks om te gaan met sociale druk.

Heb je toevallig ook de I-behandeling van Tactive gevolgd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3

Dit soort negatief gezeik zoals je gisteren naar Nancy deed en vandaag naar Madeleine doet mij gelijk weer uitloggen omdat ik het spuugzat ben dit gedoe op dit forum. Niet om mijn eigen verantwoordelijkheid weg te nemen over mijn gedrink afgelopen maand....maar ik dacht vaker van eigenlijk zou ik dit forum moeten opzoeken en weer meedoen. Wat me weerhield was berichten zoals jij nu doet over een ander! Elke dag weer die negativiteit hier op dit forum!!!

ALSJEBLIEFT!!! Kunnen we niet allemaal het principe hebben niet zo te oordelen over elkaar, vragen en discussie is prima maar invullen dat iemand volgens jou energiek genoeg is zich dus aanstelt en best zou kunnen werken is ronduit belachelijk. We kennen een avatar en we kennen wat verhalen maar we kennen hier elkaar niet en het is niet aan mij om een uitkering te beoordelen. Als er iemand onterecht een uitkering heeft dan doet een ambtenaar zijn werk niet goed. Als je op iemand wil zeuren doe dat dan op die ambtenaar en niet op de betrokkene die ZIEK is.

A3 leg mij eens uit wat er nu opbouwend en behulpzaam is aan je post om 10.00? Indien het antwoord ehmmm niks eigenlijk is.....laat het dan voortaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Joris!

Nee, ik heb wel de vragenlijst ingevuld maar kreeg als advies om met mijn huidige behandelaars verder te gaan, anders gaat de boel een beetje door elkaar lopen.

Verder sta ik er wel positief in hoor, het is gewoon fijn dat ik hier af en toe mijn twijfels en trekmomenten kan posten, dat helpt me ze te overwinnen!

Het wordt nu even een zwaardere tijd omdat ik weer gezond aan het worden ben en daardoor weer "kan" drinken. Maar de gedachten aan mijn sportcarriere maakt me sterk. Wat zal het lopen straks goed gaan als ik beter ben en geen troep meer in mijn lijf heb! En daar kijk ik zoooooo naar uit!

Bovendien sta ik al op het randje, mijn gamma GT was flink verhoogd en mijn alat en asat ook. Nu word ik getest op hepatitis. Ik denk dat het met een sisser afloopt, want ik heb gewoon flinke eetlust, ben wel moe, maar dat gaat ook wel weer over, dat hoort er nu nog even bij.

Ik zie het wel zitten!

Hoe gaat het met jou?

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...