Spring naar bijdragen

Donderdag 6 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey lieve Wijfie!

Moeilijke situatie! Ik snap hoe je je voelt, maar snap ook hoe je man zich voelt. Ik heb zelf ook enorme verlatingsangst, had ik vooral vlak na het ongeval. Mijn man is gewoon gaan werken en slecht genoeg nam ik hem dat kwalijk. Ik denk dat het een kwestie van veel praten en eerlijk zijn. Dat hebben jullie beiden verdiend. Zoek een middenweg, waar jullie beiden mee kunnen leven.

Verder wil ik je veel sterkte wensen en je weet me te vinden he?

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net binnen van de fysio en heb heerlijk voorzichtig wat gesport. Ik had wel enorme darmkrampen van die veel te sterke koffie die ik gezet had tegen de vermoeidheid :P, maar de beweging hielp wel. Weer elke 5 minuten saturatie gemeten, blijft rond de 97 hangen.

Ik ontplofte bijna van geluk toen we de afspraken voor volgende week maakten, dinsdag om 2 uur, donderdag om 4 uur, nou, normaal was 4 uur allang borreltijd en had ik afgezegd. Nu kon ik luid en duidelijk zeggen: IK BEN ER! Heerlijk niet meer te zuipen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een foto te plaatsen moet je ze eerst in een online fotoalbum

plaatsen, Picasa of zo. Ik heb ze in Mijnalbum.nl staan.

Dan open je die foto in het album zo groot mogelijke versie en dan klik je met de

rechtermuisknop op de foto en kopieer je de locatie door op de knop

afbeeldingslocatie kopiëren te selecteren.

Dan ga een berichtje plaatsen. Dan zie je naast de B| I| en U| http staan.

Daar klik je op. In het dialoogvenster wat dan verschijnt plak je de afbeeldingslocatie. Bijvoorbeeld

door er weer met rechts in het tekstvak te klikken en plakken te selecteren. Of Ctr-V.

dan enter

In het tweede tekstvak tik je tekst die je in je bericht zichtbaar wil hebben.

En nogmaals enter. In je bericht staat nu wat code en kan je ver typen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jaap... tuterdetuuuuut... ik ben niet zo handig met de computer... laat maar...

geven jullie zelf maar een invulling van mijn mooie pup, haha...

@lieselot, wat een strak plan zeg! en wat fijn dat je op het forum bent!!!! geniet van je bbq. wat zeggen ze ook al weer:

geniet maar EET met mate!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha jaap, ik zal het proberen, beloof ik je. maar niet nu, werkwerkwerk... zucht.

bastaard ceasar hondje, megalief en makkelijk, gitzwarte oogjes, een oor staat, de ander hangt. ruige pootjes, roze huidje, zwart neusje en een vlekje op haar neusbrug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen 2 dagen lees ik weer eens mee en ik heb voor @ Jaap het volgende: begin deze week “viel” ook jij over A3 heen.

Voor de mensen die het niet weten, maar even terug lezen.

Jij geeft in een reactie later aan: “zeker als je de achtergrond niet kent” dit gaat over het oordelen over iemand.

( Ik ga geen namen noemen geen zin in er was al ruimte genoeg gegeven)

Nu heb ik een vraag: vandaag komt Wijfie met een eerlijk verhaal en in mijn ogen, gewoon oprecht niks mee aan de hand, een inbreng op het forum, en wat schets mijn verbazing en toch ook wel een erg ranzige smaak in mijn mond? Wat heet, dit kan gewoon niet, lees het eens een paar keer over Jaap en probeer bij wat je schrijft eens een beeld te vormen wil je? Wil je dat doen?

"Jaap

Berichten: 7563

Aangemeld: 19-01-2011 Goedemiddag,

Wijfie, ik krijg een beetje het gevoel dat je straks staat te juichen als je man overlijdt.

Maar wie weet duurt dat nog heel lang en ben je nog heel lang ongelukkig door hem".

De vraag is, ken jij Wijfie?, weet jij de omstandigheden om zo te kunnen oordelen, of kun jij voorzichtig?( wat heet) toch al een aanname doen?

En wat ik ook wil vragen, waarom ben je zo hard voor haar? Waarom voor de één wel , ach gossi aai aai, , hier is je platform, en voor de andere hup seis erover? De bekende 2 maten.

Doe er mee wat je wilt, kijk mij er niet op aan, ik ben er weg mee. Was goed eens, was juist eens ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien wel (te) hard, maar ik vind het niet te vergelijken met wat A3 zegt over

Madeleine.

Ik zeg erbij dat ik dat gevoel krijg en dat maak ik enkel op uit wat ze daarvoor schrijft.

En ik ken Wijfie verder slechts van wat ze hier eerder schreef. Niet meer en niet minder.

Stel je eens voor dat jij haar man was en er zou zo over je geschreven worden.

De kern staat in het tweede stuk en dat is voor zover ik kan zien opbouwend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stientje hoe oud is die kleine uk nu van je? Want als ze tandjes gaan wisselen (dat is zo met het half jaar) zie je heel vaak dat de oortjes even gaan hangen. Bij Duitse herders b.v. maar dat komt bijna altijd goed. Hoewel ik het altijd erg leuk vind dat er een oortje blijft hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeur maar lekker Wijfie, dan raak je toch wat kwijt. En natuurlijk ken ik die situatie en J. was wel ziek, maar er moet een oplossing zijn waardoor jij wat minder belast kan worden. Heb je al eens bij Mezzo ( site voor mantelzorgers) gekeken? Daar kunnen ze je zeker van raad voorzien.

En mocht het niet lukken, zeg het dan a.u.b. dan kunnen we samen eens kijken. Ik wil zo graag dat je wat meer van je leven kan gaan genieten.

En als mensen ouder worden gaan ze nu eenmaal niet graag weg, er zou eens iets kunnen gebeuren. Thuis betekent veel veiligheid. Mensen zijn vaak, als ze ouder worden ook wat moe van het leven en willen eigenlijk met rust gelaten worden, en verwent worden door hun partner. Hij is oud en jij bent nog zo jong, in zijn ogen. Jij kan nooit iets mankeren en hij wel.

Zo denken deze ouwetjes vaak.

Toch, en dat heb ik toen wel gedaan, ook voor jezelf blijven opkomen en een heel stuk tijd voor jezelf nemen. Van een partner krijgen we dat vaak niet.

Hun zijn oud of ziek, de mantelzorger niet. Maar ze vergeten dat het heeeeeel erg zwaar is hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ bolletje, ze is pas tien weken!

@wijffie, oh, wat fijn dat je een toelichting geeft. ik vreesde dat je man ongeneeslijk ziek was. niets invullen dus. dat is een flink leeftijdsverschil. ik ken echtparen waarbij dat geen rol speelt, maar als je nog zelf zo dynamisch ben, en je partner niet, dan wordt die lijn steeds scherper. verder denk ik (maar dat denk ik hoor!!!!) dat je best meer een eigen leven kan en mag (vooral dat laatste) leiden.

zo te lezen redt hij zich dus heus wel een paar uur per dag. je zou bv een schema kunnen maken, een heldere planning. zo weet jij wat je ruimte is en hij kan zich daar op voorbereiden.

want om alleen voor hem thuis te blijven zitten lijkt me niet goed voor jou. is hij zo afhankelijk? en hoe was dat vroeger, eerder in jullie relatie? kijk eens terug naar hoe het toen was. dit soort dingen sluipen er gevaarlijk in. je hebt altijd de keuze om je koers te veranderen. dat hoeft niet per sé ten nadele van je partner te zijn. wie weet is het een verreiking als jij beter in je vel zit doordat je lucht krijgt! daar profiteren jullie beiden dan van.

hou je taai en gooi het er maar gewoon uit hoor. aan mij de keuze om er wel of niet op te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wijfie

Ik ben hier in Amsterdam vrijwilliger geweest bij een thuiszorg organisatie die

erin voorzag om mantelzorgers een paar uur, een dagdeel, etc., per week

even te ontzorgen van hun plichten. En je kunt altijd maatschappelijk werk

inschakelen voor advies? Is dit mogelijk een optie? Er zijn ook mensen

die tegen een geringe vergoeding misschien wel een week op je man

willen passen c.q. met hem willen optrekken en (proberen) leuke dingen

te doen. Het is een idee. Misschien kun je er iets mee.

ps: mijn mooie dame lag er niet, maar er kwam wel een homofiele vriend

langs... heb ik weer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies Joris dat bedoel ik. Er zijn vrijwilligers die een paar uurtjes de plaats innemen. J. wilde dat absoluut niet, dus ging dat niet door maar er zijn zeker mensen die het even van je over kunnen nemen.

Wordt bij mijn schoonzus ook gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...