Spring naar bijdragen

vrijdag 7-6


igor

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb lange tijd weinig contact gezocht omdat het bergafwaarts ging en ik niet met veel drank op, op t forum wil zijn.

Ik ben inmiddels opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis wegens automutileren en drankmisbruik.

Er is weer een lange weg te gaan en dat ga ik maar gewoon doen.

Voor jullie sterkte wie dat nodig heeft en allemaal de groetjes,

liefs, Irunalone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Jopie, Niet op hol slaan met die warmte hè.

Quote;

verder las ik ergens een hele discussie over uitkeringen

en recht daarop hebben enzovoort....

het meest grappige daaraan vond ik de reactie van soothe:

binnenkort krijg ik AOW, en daar heb ik wél recht op.

Mij helpt het ervan uit te gaan dat ik nergens recht op heb.

Dus ook niet pensioen, ook nier werk, ook niet een uitkering,

ook geen huis....

Unquote;

Jopie ik vind wel dat een mens rechten heeft.

Ook op een dak boven z'n hoofd.

Echter ook plichten.

In de jaren 30 moest er meer keren per dag gestempeld

worden voor WW.

Gelukkig is dat niet meer.

Echter er zijn nog steeds regels om je aan te houden,

wil je recht doen gelden.

Zo heb ik recht op ouderdomspensioentjes.

Voor huur of zorgtoeslag wordt er naar m'n inkomen en vermogen gekeken.

Klopt alles en heb ik aan m'n plicht voldaan, dan kan ik recht doen gelden.

Immers altijd premie betaald.

Bij WAO is er een keurings instantie. Voldoe je aan de criteria dan

krijg je het en dat is terecht.

Maak er een mooie dag van Jopie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt me minder terecht:

© anp

50 topbestuurders in de ouderenzorg verdienden vorig jaar meer dan de Balkenendenorm van 193.000 euro. Bovenaan de lijst staat Karel Verwey van zorginstelling Cordaan in Amsterdam..

Dat blijkt uit de Actiz50, een ranglijst van de 50 grootverdieners in de ouderenzorg, die vakbond Abvakabo FNV dinsdag publiceerde.

Cordaan moest het afgelopen jaar honderden thuiszorgmedewerkers ontslaan. Ook werd woensdag een verpleeghuis onder verscherpt toezicht gesteld, omdat de zorg voor cliënten niet op orde is. Verwey kreeg in 2012 inclusief ontslagvergoeding 560.000 euro.

Vier van de 50 zorgbestuurders kregen een ontslagvergoeding van meer dan 200.000 euro.

P'S De grootste roversbende zijn de bestuurders.

Die kunnen een mooi huis in Aerdenhout kopen.

En Jan met de Pet geen recht op een huis.

Moet niet gekker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer niet bijgelezen, zag wel het berichte van Irunalone voorbij komen. Sterkte meis, ik ken je verhaal een beetje en weet waar je doorheen gaat. Goed dat je gekozen hebt voor de opname. Het zelfbeschadigend gedrag werkt jou en het systeem tegen. Heel veel liefs!

Ik ben net heerlijk met een vriendin weggeweest, even langs mijn werk gegaan waar iedereen heel lief was en daarna op een terrasje grote bakken koffie zitten wegdrinken. Grappig genoeg kwam mijn huisarts ook daar wat eten en zag me aan de koffie. Hij knikte goedkeurend! :)

Iig heerlijk bijgekletst met mijn vriendin en nu even rusten. Tot later frummels, keep it dry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat Hot.

Ik zit nu in een tuinstoel naast een vijvertje en er gebeurt me op dit moment niks.

Mooi, je advies aan Marika.

Ik zat er ook over na te denken.

Als het echt niet anders zou kunnen, zijn er misschien ook nog andere mogelijkheden dan het asiel. Iemand anders die graag een hond wil. Via het forum bijvoorbeeld. Ik lees hier vaak genoeg mensen die een hond willen.

Maar eerst aan jezelf denken Marika. Het zal best even tijd kosten om je weer comfortabel met jezelf te voelen. Maar leven met iemand die je onprettig behandelt, dat is toch niet de bedoeling lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is grappig Jopie.

Gisteren zei ik iets van iedereen heeft recht op eigen ruimte.

Daar dacht ik later nog over na, dat dat eigenlijk niet klopte.

Als je gegijzeld bent bijvoorbeeld, heb je weinig te willen.

(daar heb ik boeken over gelezen en zaken gevolgd).

Wel kun je een eigen ruimte in jezelf hebben, waar je altijd vertoefd.

Dankbaarheid maakt het leven fijner. Dan is elk moment en alles een geschenk.

Soothe geniet er maar van straks :heart:

Of ga je er niet op vooruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zal voor jullie wrs geen nieuws zijn, maar voor mij wel!

Sinds wanneer kan je je werkelijk uitschrijven hier?

Hihi, ik loop echt op de feiten achter, lijkt het wel! Ik kan me namelijk herinneren dat mensen vertrokken maar hun account bleef bestaan.

En nu vond ik ineens pb´s van een exlid in mijn pb box.

Niet zo leuk dat deze vertrokken is, maar geeft ook een fijn gevoel. Nu weet je tenminste dat iemand vertrokken is en hoef je geen twijfels meer te hebben over hoe het met die persoon vergaat en waarom deze stil is. Voor mij iig een pak duidelijker en overzichtelijker.

Maar sinds wanneer is dit? Al heel lang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wanneer ben je een softie?

Ik voelde me een softie toen ik aangaf op mijn werk dat ik de ploegen niet meer aankon. Ik toonde mijn zwakheid.

Maar eigenlijk was ik heel sterk en zorgde voor mezelf. Dus wanneer ben je werkelijk een softie?

Als je huilt om zaken die je raken?

Als je je eigen grenzen aan kan geven van kunnen?

Als je je kwetsbaarheden kan tonen?

Wanneer ben je werkelijk een softie?

Voor mij staat een softie voor iemand, die continue loopt te zeuren over hoe vervelend het leven is, maar geen enkele moeite doet om daar iets tegen of aan te doen. Met al zijn of haar gezeur en gezeik, maar blijft zitten in de stoel van ik ben de enige die al dit ergs meemaakt en ik kan er niks aan doen.

Voor de rest lopen er in mijn beleving geen softies rond. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: hottentottensoldaten
Spud je gegevens verdwijnen nooit.

Welkom in deze wereld.

Moois.quote>


Maar blijkbaar wordt nu iemand weggezet met exlid en dat vind ik dus heel duidelijk, eerlijk en helder. Voor mij een gevoel van meer ruimte hebben waar je gaat en staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: hottentottensoldaten
Spud,ik bied mijn excuus aan.

Ik kan nooit jou zijn.

Sorry.quote>


Waarom je excuses? Da´s toch normaal, dat jij mij niet kan zijn...
Ik wil dat niet eens! Ik ben een individu, jij bent dat en iedereen is dat, en soms denken we hetzelfde en soms niet. Maar daar is toch helemaal niks mis mee? Laat staan dat je er sorry voor moet zeggen.

Misschien verschillen onze meningen wel, mag toch, ook daar hoef je geen sorry voor te zeggen.
Jij bent wel snel in sorry zeggen. Waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie ik heb met AOW recht op woontoeslag.

En daar heb ik zeker invloed op.

Ik zeg niet, laat maar zitten, maar heb het aangevraagd.

Ik maakte gebruik van mijn invloed.

Als het een recht is bij een bepaald inkomen en vermogen,

dan vraag ik dat aan.

Stiekum denk ik dat jij dat recht ook zou gebruiken, toch.

Fijne dag verder.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag iets nieuws geleerd en vraag me af of ik het er mee eens ben.

In december heb ik voor het eerst Refusal gekregen. Een paar maanden later kreeg ik een afrekening van mijn verzekeraar dat ik € 15,66 moest overmaken. Twee maanden geleden heb ik opnieuw Refusal aangevraagd en vorige week kreeg ik een rekening of ik € 10,09 wilde overmaken. Het bedrag kwam me onbekend voor, dus ik heb mijn verzekeraar eens gebeld. Apothekers mogen voor elk medicijn, dat een verzekerde voor de eerste keer aanvraagt, eenmalig iets extra's rekenen, vervolgens moeten ze de kostprijs vragen. In mijn geval hebben ze iets meer dan 5,50 euro aan administratiekosten gerekend. Vind ik nog weinig, zijn bedrijven die het bonter maken, maar als ze dat bij iedereen doen die voor het eerst medicijnen krijgt of overstapt op andere medicijnen nou dan boeren ze goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine ik slik een bèta blokker.

45 euro voor 90 stuks.

Zat ik veleden weekend zonder.

Met veel pijn en moeite kon ik op Zondag in de

apotheek van het Ziekenhuis 2 stuks krijgen.

Later Agis rekening: 2 pillen 26 euro!!

Even opgebeld hoe het kan.

In een weekend en een andere apotheek. Dat dus.

Kassa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, dat zijn me nog eens prijzen!

Ik mag van geluk spreken dat ik weinig medicatie haal en slik. De kosten zitten hem voor mij niet echt in medicatie. Maar ik vond het wel verbazingwekkend dat ze voor elke eerste keer extra kosten mogen rekenen. Er zijn zoveel mensen die niet tegen medicijn A kunnen en verplicht moeten overstappen op medicijn B. Dat wordt continu als eerste keer gezien, terwijl het gewoon verandering van soort of merk is. En maar kosten rekenen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: hottentottensoldaten
Als ik mijn kleine omgeving rondkijk heeft eigenwaarde geen zin meer.

Het toneelspel met als ondertoon eigenwaarde is o zo transparant

Het ons zelf beter voelen als troost om ons eigen leven gerechtvaardigd te aanvaarden.

Nooit zullen wij onze gevoelens uiten,en dat onvermogen kan ik vrede mee hebben.

Besef je beperkingen en geniet van wat je gegeven isquote>


Ik weet niet hoe ik jou omgeving voor moet stellen, jou avatar geeft me aan dat je veel in bed ligt. Maar hoeft zo niet te zijn.

Waarom heb jij je bij je eigenwaarde neergelegd? Waarom ben jij gaan geloven dat het geen zin meer heeft? Dat het allemaal maar toneel voor je is?
Misschien zit jij in een afhankelijke positie, en moet jij blij zijn met de hulp die jij krijgt, ik weet dat niet. Moet je soms verlangens naast je neerleggen om die hulp te krijgen? Omdat als je je verlangens wel uitspreekt het zonder die hulp moet doen.
Maar hulp ontvangen hoeft toch niet te betekenen dat iemand zichzelf aan de kant moet zetten. Volgens mij weet jij best wat je wil, maar houdt het uitspreken van wat je wil in dat je sommige zorg niet meer zal ontvangen. So be it, volgens mij zijn er even zoveel mensen die je die zorg wel willen geven, als je er maar om vraagt. Maar blijf alsjeblieft jezelf, en ga geen cry baby worden.

Dankbaarheid is goed, maar dankbaarheid faken is niet goed in mijn beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Soothe
Hoi Spud.:heart:

Softy dat je bent:)

Grapje hoor.quote>


:heart: moest je er wel bijzeggen voor het geval. :D
Nope van jou neem ik vrijwel niks meer vijandelijks aan, Anna en jij zie ik als mijn forum vrienden hier, en mogen best iets zeggen waar ik het totaal niet mee eens ben. En zo zijn er nog wel meer, ik ben gegroeid hoor ookal denk je dat misschien niet. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...