stientje Geplaatst 24 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 hot, stientje moet er ook hard voor knokken hoor het gaat niet vanzelf maar ik wil het zo graag controle over dit gedoe wijnrek gaat zo naar de kringloopwinkel... hoppa, weg ermee geen drank meer in zicht ook geen alcoholvrije wijn in zicht ik ben nog jong heb nog een heel leven voor me hoop ik en dan in balans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 24 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 ha hot, ik maak mezelf ook blij en 42 is jong genoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 24 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 he jakkes, ik probeer runningliesje een prive bericht te sturen maar het lukt me niet... dan maar even zo: lies, laat je niet uit het veld slaan je doet dit voor jezelf je bent hier voor een reden in het leven krijg je wel eens iets te horen wat je niet wilt horen het hoort er helaas bij ik hoop alleen dat ik je hiermee niet kwets blijf komen je bent wie je bent je bent een sping in het veld laat je dus dat veld niet uitslaan knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Goedemiddag allen, vanuit de Allgäu. Het regent hier en het is 9 graden. Geen berg te zien, maar er kwam net wel een vos voorbij! @ Madeleine: het verhaal dat je vandaag postte heb ik volgens mij al eerder gehoord van je. Ik hoop dat je leuke buurman er niet veel van gemerkt heeft gisteren en dat het je net het duwtje geeft om jezelf bij elkaar te rapen! Ik ben gisteren erg van je geschrokken en niet voor de eerste keer. Het is jouw leven en je bent jong, net als voor Stientje geldt. Ga manieren bedenken om zo'n situatie als gisteren te voorkomen. Misschien een goede uitspraak op een zichtbare plaats hangen; de datum van gisteren, zoals iemand anders al schreef; geen boodschappen gaan doen als je in zo'n stemming bent, enz. Bedenk scenario 's voor moeilijke momenten. Dat moeten we allemaal, want we zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje. Ik heb een man die met mate drinkt. Allerlei open flessen in huis en ingeschonken glazen terwijl hij soms niet eens in de kamer is. Denk je dat dat gemakkelijk is of vanzelf gaat! JÃj bent de baas en niet die stomme drank! Ga ervoor! @ HTS: schade beperken dus. Weet je tevoren wanneer je wilt gaan drinken? Kan je dan een beperkte hoeveelheid drank halen, zodat je niet door kunt schieten? Elke keer een groot glas water drinken tussendoor hielp mij in het verleden. Ik hoop dat je de weg vindt die bij jou past! @ Stientje: mijn voornemen is ook om op te ruimen. Ik hik er al lang tegenaan. Mijn werkkamer is de verzamelplaats voor alle troep in huis. Na de vakantie is maandagmiddag opruimmiddag! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 @ Polly: ik zie je in de gang staan. Hier op de dagdraad is onze virtuele huiskamer. Als je zin hebt, schuif dan aan! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Het was nooit mijn bedoeling om iemand te laten schrikken. Dat ikzelf schrok vond ik al genoeg. Ik speel al mijn hele leven met mijn enige leven die ik heb. Ik vind mezelf niet zo heel erg veel waard en heb genoeg dingen gedaan om nooit meer op te kunnen staan. Altijd op het randje leven, omdat ik het toch niet waard ben. En gisteren was ik voor het eerst echt in paniek. Misschien snapte ik voor het eerst dat ik wel iets waard ben? Refusal slik ik niet meer dagelijks (2/3 per week). En gisteren was het al drie dagen geleden dat ik de laatste had gehad. Misschien is dat mijn 'geluk' geweest. Vanochtend voelde ik me echt niet lekker, maar daar stap ik overheen. Dus ik ben visjes gaan halen. En daarna teruggegaan naar bed. Lytse, dat verhaal heb ik inderdaad eerder verteld. Ik besefte me het toen ik het van jou las. Ik snap zelf niet goed wat dat in mij is dat ik opeens zonder gedachte bij dat schap sta, pak wat ik wil hebben en bij de kassa pas bedenk dat het helemaal niet is wat ik wil. Maar ik ben niet sterk genoeg om het terug te zetten. Veel te veel bezig met wat een ander denkt. Of misschien wil ik het dan zelf helemaal niet. Sterk zijn. In ieder geval mijn excuses! Het is nooit, maar dan ook nooit, mijn bedoeling geweest om wie dan ook te laten schrikken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Polly Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Hallo, Voel me betrapt, haha! Ik heb me hier vandaag geregistreerd en zit her en der te lezen. Ik zag verschillende voorsteltopics en wist niet welke te nemen. Ik denk dat ik het meeste heb aan een topic die dagelijks geopend wordt. Ik ben getrouwd met een Workaholic. Al meer dan 30 jaar. Het huwelijk en zijn werkverslaving. Toen we jong waren dronken we alleen alcohol in het weekend. Door zijn vele werken ben ik vaak alleen. Een schoonzusje vertelde me ooit dat ze elke dag een paar wijntjes dronk omdat haar man zo vroeg op bed ging (rond half 10). Niet lang daarna ben ik dat ook maar gaan doen. Manlief is op een gegeven moment van bier overgestapt naar wijn en met z'n 2-en is toch gezelliger. De laatste jaren drinken we elke dag wijn. Weekends soms een fles per persoon. Al menige keer besloten daarmee te stoppen maar geen doorzettingsvermogen. Ik ben verscheidene keren bijna total loss geweest na een feestje. Daar heeft mijn man zich ontiegelijk aan geërgerd. Dat hij zelf met een kont vol drank in de auto stapt maakt kennelijk niet uit. Mijn huwelijk voelt al jaren niet goed. Ik baal enorm van zijn werkverslaving en het vele alleen zitten. Het wachten wanneer ik wat hoor als hij elders slaapt. Ik heb dat menige keer aangekaart. Gevraagd of hij het hier nog wel leuk vond enz enz. Hij heeft altijd ontkent dat er iets aan de hand is. Vond het altijd fijn om weer thuis te komen zei hij. Op moederdag j.l. aten we bij vrienden. De wijn vloeide rijkelijk. Ik had al uren aangegeven dat ik naar huis wou maar nee hij bleef maar zitten en onze glazen werden constant bijgevuld. Ik heb thuis mijn tas neergezet en ben naar bed gegaan. Ik kwam er om 4 uur achter dat hij niet bij me in bed lag. Ben naar de logeerkamer gelopen en heb hem gevraagd waarom hij daar lag. Ik lag te snurken zei hij. Hij ging de volgende morgen zonder me gedag te zeggen de deur uit. Ik heb hem later via zijn mobiel gevraagd waarom hij zomaar weggegaan was. Hij was het zat. Ik was de avond ervoor door mijn vriendin en haar dochter naar de auto begeleid want ik kon niet meer staan, zei hij. Toch ben ik normaal in huis gekomen, trap zelfs op. Hoewel ik de volgende morgen niet veel meer wist van het thuiskomen had ik niet het idee dat ik teveel gedronken had. Totaal geen hoofdpijn oid. Zelf denk ik dat de vermoeidheid die dag mee gespeeld heeft. Ik heb een chronische ziekte, lig elke middag op bed. Die zondag waren we 's morgens bij zijn moeder geweest, in een bejaardenhuis altijd warm daar, kan ik slecht tegen. We waren later thuis dan dat ik normaal op bed ga. Het slapen lukte niet. Toen belden die vrienden. Ik had twijfels maar we zijn toch gegaan. De donderdag voor moederdag was het Hemelvaart toen zat hij voor zaken in het buitenland. Weg lang weekend...... Hij was woensdag vertrokken en kwam vrijdag weer thuis. Donderdagavond belde hij me pas om 10 uur, dat deed hij vaker zo laat en ik heb daarover al heel vaak mijn beklag gedaan. Ik had om 8 uur besloten de telefoon niet meer op te nemen maar heb het wel gedaan en alleen maar mijn ongenoegen geuit.......verbinding verbroken zonder afscheid te nemen. Die vrijdag had ik een rot gevoel. Ik had echt iets van 'dit is de druppel' nu gaat hij bij me weg. Maar hij kwam vrolijk binnen wandelen en gaf me gelijk een kus. Die zaterdag was hij mega chagrijnig. Er was niks goed, alles zat tegen in zijn ogen. Toen de moederdag....... Na die dag is hij niet meer naast me komen slapen. Hij woont nu in een appartement van een zakenpartner..... Tot dit weekend was het nog zo dat wanneer we elkaar spraken het gewoon als vanouds voelde. Hij is zaterdag alweer vertrokken omdat er in het zuiden van het land een storing was. Hij is dus toen gelijk maar weer naar het appartement gegaan..... Gistermorgen kreeg ik hem niet te pakken. Ik was ongerust. Hij bleek iets verkeerds te hebben gegeten, was ziek. Telefoon had hij al in de kamer gelegd maar voelde zich te beroerd en is weer naar bed gegaan. Toen ik hem tegen 3 uur sprak hebben we normaal net als anders met elkaar gesproken. Hij ging 's middags nog naar die zakenpartner. Daar kan hij goed mee praten. Met mij helaas niet. Ik weet inmiddels dus dat zijn gevoel voor mij totaal weg is. Voornamelijk omdat ik verscheidene keren te dronken ben geweest. Na dat gesprek met die zakenpartner heeft hij me gebeld. Ik denk dat die persoon hem aangeraden heeft om even totale radiostilte in te voeren want hij wil niet dat ik nog contact zoek........ Hij gaat eerst voor zichzelf uitvogelen of er nog een basis is om weer terug te komen. Ik weet wel dat ik niet meer dagelijks aan de wijn wil. Zal het lukken door niet meer dagelijks te drinken weer te leren met mate te kunnen drinken? Ik drink vrijwel nooit voor 5 uur. De afgelopen maand heb ik extreem veel gedronken om het verdriet te verwerken.... maar dat wil ik dus niet meer. Ik zit hier met een gevoel dat ik jaren voorgelogen ben, dat is niet leuk! Maar ik moet me er maar overheen zetten. Nou ben ik toch wel heel benieuwd hoe jullie kunnen zien dat ik online was? Polly Ik hoop morgen te kunnen melden dat ik niks gedronken heb! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Hoi Polly, Ik heb je verhaal gelezen. Hoop dat je komende tijd hier, maar ook met iemand vertrouwd in je omgeving, steun kunt vinden om de deze zware tijd door te komen. Het is nogal wat om te proberen te stoppen of minderen met drinken en een huwelijk dat in zwaar weer verkeerd. ps: Je hebt je 'voorstellen' op de dagdraad gezet. Er is een aparte draad bij 'Wie is wie'. Je kunt je eigen tekst met copy/paste verplaatsen naar je voorsteldraadje. Deze is alvast voor de aanmoediging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Polly Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Bedankt Waar zitten de smileys hier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Polly Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Ah gevonden, ik moet dan niet bij snel antwoord typen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Bij 'Beantwoorden' heb je meer keuze in emoticons en linkjes e.d. plaatsen. Deze optie ontbreekt bij 'Snel beantwoorden'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Hallo Polly, Op de home pagina staan de ingelogden, dus zo kon ik zien dat je er was. Misschien inderdaad handig om je bericht te verplaatsen naar "wie is wie". Mensen kijken daar vaak naar wie de nieuwelingen zijn en dan heten ze je welkom. Jouw bericht komt mij bekend voor. Mijn huwelijk heeft ook aan een zijden draadje gehangen. Dit lijkt me dé gelegenheid om iets aan je alcoholgebruik te doen, in de eerste plaats voor jezelf. Ik weet niet of het je zal lukken om een minderaar te zijn, misschien wel. Meestal wordt aangeraden om eerst 3 maanden niets te drinken. Ik ben lang een minderaar geweest, maar merkte na een tijd dat het mij meer moeite kostte om gematigd te drinken, dan om helemaal te stoppen. Mijn grootste valkuil is chronische pijn en als dat hevig is, dan is de rem om op tijd te stoppen moeilijker te vinden. Maar: het is voor iedereen anders. We hebben hier een dagpact. 's Morgens zet je je erop en dan beloof je jezelf en de anderen die op het pact staan, dat je vandaag niet zult drinken. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is. Is dat misschien een houvast voor je? Ben je nu alleen of heb je kinderen? Het kan ook helpen om alle ervaringen van je af te schrijven, in plaats van ze te verdoven met drank. Ik wens je in ieder geval sterkte en veel succes! Ik heb trouwens de verkorte versie van je verhaal hierboven, gezien bij "wie is wie". Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Eerst maar weer eens aan het eten. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Zo ik heb een grote homp vlees gekocht op z'n Amerikaaaaaans gekruid. Us kijken of ik er iets van kan maken. O welkom Tante Pollewops. Ik hoop dat je veel zal hebben aan het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Kom heel heel even binnenpiepen... was vanmorgen vergeten uit te loggen, kom nu even mail downloaden en zie dat nog.. dus weer online ben. Niks gelezen, ook geen tijd nu, moet gelijk weg. luutjes..... laterrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Woehahaha Sowhat, heb ik al gedaan meid. Het is best lekker zo'n klein stukje vlees. Vroeger was ik een echt vleesmens maar dat is al een tijd niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Zit net nog aan het berichtje van Hot. te denken. Wat is dat toch een stom mechanisme een verslaving. Een paar uur je wat (goed) voelen en dan twee dagen moeten bij komen. Ik ken het hoor, ik had ook vaak een dag nodig om bij te komen. We weten het zo goed hé, we weten dat als we drinken, we erg ziek worden, een kater krijgen. Waarom moeten we dan zo nodig toch kiezen voor even wat plezier en dan een paar dagen ziek zijn. En als je dat jaren doet, vergooi je echt je leven. Een verslaving heeft alleen nut als we er iets van zouden kunnen leren, maar dat doen we niet, alleen als we stoppen. Hoe is het mogelijk dat we weten dat we twee dagen weg gooien, en toch gaan drinken. Eigenlijk als ik zo na denk, begin ik er nog minder van te snappen als wat ik al deed, dus stop ik er dan ook maar mee, het heeft toch geen nut. Vannacht nog gedroomd dat ik gedronken had en tegen J. loog door te zeggen dat ik er maar ééntje op had terwijl ik in m'n droom mijzelf hoorde lallen, en voelde dat het er veel meer waren geweest. Ja dat is een verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Akkie wat vervelend. Verzorgd iemand je nu een beetje of moet je het zelf doen. Wel goed blijven eten hé? Veel sterkte meisie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Wijfie waar ben je???? Gaat het nog een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albatros Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Bolletje, begrijp heel goed wat je bedoelt. Zoals al gezegd, draaide mijn drinken rond binge drinken. Katers waren enorm. Als het op een vrijdag gebeurde, was het ganse weekend eraan. Op een zaterdag was nog erger want zo was ik maandag vaak nog niet echt fit voor het werk. Niet meer misselijk maar hoge bloeddruk en nog steken in mijn hoofd. Na een tijd zou je toch geleerd moeten zijn he. En toch ... hoewel, vandaag aan dag 24 geraakt. Weet iemand of het de bedoeling is om je pas na een maand aan te melden voor het jaarpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Albatros, je mag je aanmelden voor het jaarpact wanneer je dat wilt. Als je je sterk genoeg voelt om de alcohol heel erg lang buiten de deur te houden. En ook welkom trouwens. Ik geloof dat ik je nog niet gesproken heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Albatros, het is toch wat met dat Binge-drinken. Ja en die katers dronk je natuurlijk heel vlug weer weg. Toch begrijp ik er weinig van ook al heb ik er hier het een en ander over gelezen. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk het volhouden na langere tijd droog te hebben gestaan. Ik hoop zo dat het je gaat lukken. Hier is een spreekwoord wat regelmatig gebruikt wordt "af en toe een keer vallen is geen schande, als je maar altijd weer op staat.";) Ik heb trouwens bij thema's een paar draadjes naar voren gehaald, die ver weg waren. Misschien heb je er iets aan om eens te kijken? Kan nooit geen kwaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albatros Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 thx bolletje, ga er weldra eens door. er zit vast wat tussen er is toch zo een spreekwoord in de zin van fouten maken is niet falen maar opgeven is falen. Weet niet meer precies hoe het gaat. Kan best dat ook ik vroeg of laat herval. Hopelijk herneem ik dan. Momenteel ben ik zo gemotiveerd dat het jaarpact me echt wat lijkt. Laat ik eerst maar eens beginnen met een maand vol te maken. Gaat het daarna ook nog goed, dan kijken we wel weer verder :-) Wat bedoel je Tatum met elkaar spreken? Heb net al wel eens gekeken of ik ergens kan lezen wat jou hier brengt maar de zoekfunctie werkt me wat tegen :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Ik bedoel met spreken: schrijven, treffen, informatie aan elkaar uitwisselen........ Maar je hoeft mij niet te zoeken hoor. Zo vaak schrijf ik niet. Meestal zit ik op werk of doe ik iets anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 ff snel er doorheen denderen... vandaag een heellief kaartje gevonden in de brievenbus....uit Griekenland... Thanx!!!! zo en meteen weer weg en naar bed...was vannacht veel te vroeg wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden