Spring naar bijdragen

Woensdag 17 juli 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

AR,

ik begrijp dat je het moeilijk hebt

sterkte en hou je taai! :heart:

Wijffie, jij met je man :present:

Tante Bol die ’s morgens friet ruikt (denk dat Hannah dat vast wel lust :D)

Wie heeft er een zomerrooster…..Jane! :rose::D

Iggy, andere verslaving meis??

Of ik lees het misschien niet zoals je bedoelt…?

Rapilos druk in nieuwe baan begrijp ik :present:

heel fijn voor je (geloof ik)

zal later nog wel iets verder terug lezen

Dylan, mooi duidelijk stukje over die alcoholverslaving/verslavingsgevoeligheid.

Trijsje, we kennen elkaar niet en ik ken je situatie niet

Maar heel goed dat je niet hebt gedronken :present: :present: :present: :present: :present:

Zeker gezien je nog boos was ook.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat drank echt meer stuk maakt dan dat je soms zou denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da's lief van je aangeboden, gaat helaas niet.

Maar als je in de buurt woonde, kon je me een beetje opbeuren en helpen en ik jou. Verveel je je ook niet. Niemand verveelt zich bij mij, ik klets de oren van je hoofd over wat ik heb meegemaakt in mijn leven.

Ben alleen te lui erover te schrijven, bovendien is dat een vak.

Ik verveel mij nooit, zou niet weten wat het is. Prober nu de boeken die ik al een eeuwigheid heb eens te lezen en die ik niet nog eens wil lezen, gaan weg, naar de rommelmarkt t.b.v. v/h onderhoud v.d. kerk.

Als atheïst wil ik wel een steentje bijdragen aan onze mooie oude kerk.

Weet je Madelief, jouw angst om ouder te worden is niet ongewoon, maar ik verzeker je dat als je over 30 jaar in de spiegel kijkt, je jezelf wel voor je (oude) kop kan slaan dat je er nu niet meer van geniet.

Dat wil ik je al heel lang zeggen, maar...zie boven.

Ik mag gerust zeggen dat ik hier de oudste ben, vandaar alsvast wat opruimen, maar het leven stopt echt niet met 30, er komt iets anders voor in de plaats.

Wijsheid en rust wat een ieder een ander zo vaak toewenst hier.\En je hoeft niet meer zoveel. Lekker rustig.

Nou t'is voor een goed doel, maar was niet de bedoeling hier zoveel te schrijven vooral omdat ik veel verbeteren m oet.

Maar hou van Schrijven.

Nogmaals wel te rust en take it easy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een tijdje geleden zat ik nog vol een heleboel boosheid, Lidia.

ik heb het niet met de telefoon, maar heb toen wel wat mailtjes verzonden, die ik liever niet teruglees.

aan de andere kant: die vent had me op een schofterige manier laten zitten,

dus...zo heel, heel, heel erg veel spijt heb ik er niet van!

dat patroon heb ik al veranderd: geen drank in de buurt van de computer.

blij dat die boze periode voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, dat weet ik.

Ik weet dat mijn angsten om ouder te worden irreëel zijn. Ouder word ik toch wel of ik nu wel of niet geniet en dan moet ik toch het onderste uit de kan halen? Rationeel weet ik het allemaal heel erg goed, emotioneel gaat het nog niet helemaal mee. Maar het gaat beter. Want over een maand word ik 31 en ik heb er zin in. Hoe raar!

En niet teveel opruimen, je weet nooit waar het nog goed voor is. ;) Mijn opa kwam 12 jaar geleden in het ziekenhuis terecht en toen 69 zou het wel gedaan met hem zijn. Volgens hem. Hij kreeg vissoep en dat wilde hij niet (want hij ging toch dood). Ik wel, maar dat mocht ik niet van mezelf. Toen hebben we elkaar eens even heel hard toegesproken. Hij is nu 81 en niet meer zo kwiek als hij zou willen en ik ben 30 en nog steeds een zeur. Samen zijn we wel heel erg kwiek. Als ik zeg dat we samen een harinkje gaan eten, dan leeft opa op. En dan eten we samen een harinkje, omdat het kan. En hoe fijn het dan voelt. Als ik dat ooit met iemand op late leeftijd kan meemaken, dan teken ik ervoor. Sja, dan moet ik wel moeder/stiefmoeder worden. Maar het lijkt me wel ontzettend gaaf om er dan nog gewoon te zijn.

Wat ik ermee wil zeggen is dat elke leeftijd zijn charme heeft. Wat ik niet weet leert een oudere me. Wat ik nog kan, daar help ik de ander mee. Het is behelpen en helpen. Ik berust me inmiddels in mijn leeftijd, geloof ik. :)

Had even nodig om het te beseffen, maar hij komt langzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lydia

Da's winst, het vreet aan je en de ander gaat fluitend verder.

Over dit onderwerp zou ik wel 10 boeken kunnen volschrijven.

BIJV. Wat te denken van een man, waarop je, terwijl je op bezoek bent in een bananenrubliek in de gevangins, verliefd wordt. Je doet je stinkende best met inzet, lobbyen en betalen om hem er uit te krijgen. Zelfs de pers erbij (vanuit Ned.een mooi stuk in het Spaans geschreven en dat werd geplaatst en heeft geholpen.)

Teveel voor nu, maar kreeg hem vrij, o nee, eerst waren we nog met een leuk feetsje daar getrouwd, en hij hier aan het gewone leven moest wennen en de handen af en toe uit de mouwen steken, kon ik klappen krijgen.

Pas toen ik doorkreeg dat zijn jarenlange drank- en drugsgbruik zijn hersens hadden beschadigd, gaf ik het op.

Het was een Belg en hij mag nooit meer Ned. in v.d. IND, vanwege straf van 3 jaar of langer, ergo gevaar voor de samenleving. Vreemd zijn Ned. ex - gedetineerden dat niet dan?

Zoiets dus.

Soms denk ik: mannen! Helaas heb ik er zelf 4 gemaakt.

Maar zoals ik al aan Madeleine schreef, het leven is te kort om het door een ander te laten verzieken.

Ludduvudu is veel heviger als je jong bent.

Ik had zoiets van, toen hij eindelijk hier was: wat moet dat op mijn bank met mijn afstandbediening?

Nooit meer gezopen dan toen.

Helpt ook niet vcoor de lieve vrede.

Niet meer doen Dus Lidia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine

dat is nu een leuk verhaal, zo ken ik je nog niet en zie je dat het in de kleine dingen zit?

Ik ben ook 69 en ben gek op haring:P en heb geen dochter, dus wie weet?

Toen ik 30 werd zag ik daar vreselijk tegenop, meer dan die andere kroonjaren. Ik herinner me het nog goed want het was tijden de autoloze zondagen en wij waren met 2 peuters en 2 kleuters in een huisje in Drenthe tijdens de feestdagen, dan ben ik jarig. Ook zo leuk.

Maar de vlg.dag was ik gewoon een dag ouder. en mochten we weer rijden.

WEgens teveel typevauten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah in/uit hoi/doei :D

Lytse slaapt al :heart:

Madeleine, hoe gaat het met jou?????? :D

Lidia,

Ik kom er nog op terug wat je allemaal schrijft! :present:

Lydia, goed van je dat je jezelf weer inschrijft op het dagpact :rose::present:

Ik snap trouwens niet hoe onze Lytse het toch weer altijd voor elkaar krijgt

Om op iedereen te reageren

Mij gaat het in ieder geval niet lukken, niet nu

Dus voor ieder sterkte, hou vol en hou vertrouwen

en ga voor wat je wilt!

Sha :sun: Zoeffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zoef ook maar even,naar de andere kamer, want ben van bed verwisseld. Van die waar ik uit ben gevallen (hoog senioren bed van mijn moeder geerfd), naar een 2-pers, want dan kan ik beter draaien en woelen, totdat ik geleerd heb op mijn rug te slapen, want dat is de enige manier, denk ik.

Overmorgen heb ik een afspraak met de revalidatie arts v/h ZH waar ik behandeld en opgenomen ben geweest. Ben benieuwd wat en of er iets uit komt.

Nou dit was veel te veel typerij , als ik zo lang niet hier geschreven heb, gaat dat vanzelf.

Slaap lekker, Lidia, jij ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik heb ook wel mijn 'normale' momenten. ;)

En inderdaad, het is de dag erna gewoon weer een normale dag. Het enige wat ik nu nog moeilijk vind is dat ik nog steeds vrijgezel ben en nog steeds niets heb voor mijn ouders. Maar het gaat om mij en mijn ouders vinden het volgens mij inmiddels wel dierbaar. Die Madeleine komt wel op der pootjes terecht.

En wie weet dat we bij de nieuwe lading nieuwe haring even heerlijk gaan happen. Niets lekkerder dan een nieuwe haring, ook al was de 'oude' ook al heerlijk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Shahire, ga ik lekker uitbuiten. :P

Gisteren was ik met een vriend aan het praten op FB toen ik opeens zag dat ik 'spam' had ('spam' berichten van mensen die niet mijn vrienden zijn) Het bleek de ex-vrouw van mijn oom te zijn en of ik mijn moeder even wilde melden dat mijn oom (haar broer) een hartaanval had gehad en morgen zou worden geopereerd. Het was een uur eerder dan nu, maar ik gelijk mijn moeder gebeld (na even twijfelen) en het antwoord:"Ow, is het weer zover? Nou speel mijn nummer maar even door en dan hoor ik het wel of niet". Hoe lauw kan het contact tussen familieleden zijn?!

Vandaag mijn moeder nog maar even gevraagd of ze nog wat had gehoord, maar nee. En mijn moeder doet alleen de groetjes. Ok, prima.

Maar ik raak er enorm van gefrustreerd. Sjees, toon wat van je gevoel. Doe wat! Het is je enige echte broer, maak je zorgen. Echt gevoelloos.

Zo dat was het, waarschijnlijk ben ik morgen weer gewoon mezelf haha. Maar vandaag frustreert het me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...