Spring naar bijdragen

Laten we het nog eens proberen (voor de zoveelste keer)...


Mauro

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben een beetje bang om mij nogmaals voor te stellen op de 'wie is wie', want dit is al de derde keer. Laat ons hopen dat 'derde keer, goede keer' ook voor mij zal gelden.

Ik denk dat ik mij de eerste keer heb aangemeld in 2008, dan nog eens enkele jaren later en nu dus nog eens. Een actieve frummer ben ik nooit geweest, maar heb wel al veel meegelezen.

Voor de zoveelste keer heb ik met scha en schande moeten ondervinden dat ik niet met alcohol kan omgaan. Nooit gekund en zal het waarschijnlijk ook nooit kunnen.

Al van in het begin ondervond ik dat ik anders dan normaal reageer op alcohol, precies of er een ander persoon bezit van mij neemt onder invloed.

Begin dit jaar heb ik opnieuw een serieuze stoppoging ondernomen. Meer dan drie maanden, was de eerste keer dat ik zo lang niet gedronken had sinds mijn 16de of zo, mijn zwangerschapsperiode niet meegerekend weliswaar.

Tijdens die drie maanden had ik mezelf en mijn leventje aardig onder controle. Bijna geen angsten meer, geen stomme stoten, geen blackouts, geen schaamtegevoel 'the days after'. En wat was ik trots op mezelf. Dit alles is weer naar de vaantjes omdat ik het toch maar weer nodig vond om te zien of ik kon meedraaien in onze alcoholnuttigende maatschappij. Niet dus, want na een paar maanden ben ik terug naar af, zoniet nog dieper weggezonken dan vóór mijn laatste stoppoging.

Dus hier gaan we dan opnieuw... Zal het opnieuw dag per dag aanpakken en heb voor mezelf nu opgelegd om deze maand al niet te drinken. Lijkt me makkelijker en haalbaarder om in blokken te gaan werken.

Oh ja, ik ben 32, alleenstaand en zoontje van 6 in co-oudershap.

Vele lieve groetjes aan jullie allemaal en veel succes toegewenst met jullie nuchterzijn.

Mauro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mauro.

Meer dan 3 maanden nuchter geweest!

Dus je weet hoe het voelt om fris en fruitig

wakker te worden.

Vandaag neem ik die eerste niet!

Doe je mee?

Zet je stopdatum onder je postings, Mauro

Ga ervoor.

Zet alles in wat je kunt bedenken.

Een internetbehandeling,medicatie, zelfhulpprogramma's.

En trek aan de bel als je het zwaar hebt.

Dan kunnen wij je wellicht helpen.

Er is meestal wel iemand aanwezig.

Een maatje vinden op dit forum werkt ook.

Op naar die vrijheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Gwen,

Bedankt voor je reactie, heel lief van je om te reageren.

Hoe zet je precies de stopdatum onder de postings, ik vind het niet onmiddellijk terug.

Momenteel ben ik aan dag twee, maar ben zodanig down en teleurgesteld in mezelf dat ik gewoon niet meer durf zeggen dat het me zal lukken.

Heb al zoveel pogingen ondernomen... Wat moet er nog allemaal gebeuren vooraleer ik er definitief mee zal kunnen kappen?

Vandaag heb ik dus de eerste niet genomen en morgen ook niet. Stapje per stapje dan maar, zullen we zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Mauro!

stapje voor stapje, zo raakt men de wereld rond

ben je ook een ongeduldig type zeker? ;-) herken ik

focussen op het gene dat je reeds positief ervaren hebt, kan helpen

je zegt: voor de zoveelste keer proberen

lijkt vermoeiend

maar er zijn maar twee mogelijkheden: opnieuw proberen of verzuipen

zo eenvoudig is het

dus blijven proberen zou ik zeggen

veel sterkte

oja, die datum, denk dat je terug moet naar je eigen profiel, daar kan je dat onderaan bijzetten, wel opletten dat je je geboortedatum opnieuw invuld, dacht ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mauro,

welkom terug.

jammer van de aanleiding,

maar je bent er. je hebt bewezen dat je het kon en die

drie maanden zijn zeker niet weg. Laten we afspreken dat je

nu de knop omzet en idd dag per dag niet drinkt. En dat je ons op de hoogte houdt.

het is echt een extra stok achter de deur als je ons als een soort van virtueel

vangnet gebruikt. we weten waar je doorheen gaat en zijn allemaal daar geweest

waar jij nu zit. En aan een deel van ons kun je zien dat het mogelijk is. Je geeft niet op,

dus je verdient het overeind te blijven! Wat je met haalbaarder in blokken bedoelt is

me niet helemaal duidelijk. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mauro,

Ik ben hier sinds een paar dagen.

En volgens mij gaan we gelijk op en is het vandaag dag 3!

Bij mij gaat er ook van alles door mijn hoofd en ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Misschien kunnen we elkaar helpen.

Moet nog een beetje inkomen in het posten op een forum.

Succes en ik geloof dat we een heel eind komen met alle steun van hier!

Heb vertrouwen dat is wat ik mezelf ook voor ogen hou.

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mauro, stapje voor stapje.

Probeer negatieve gevoelens uit je hoofd

te krijgen....not easy.

Je hebt jezelf(en je zoon) een kado gegeven:

een kans op een nieuw leven.

Dus wees blij!

Trek, razende emoties, het gaat allemaal voorbijkomen.

Dat hoort erbij.

Je staat er niet alleen voor!

Gun jezelf deze kans,

just for today!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mauro,

Welkom terug :present:

Ik ben hier ook voor de 3e keer terug alweer een tijdje,

sinds eind februari dit jaar.

Ik heb er veel van geleerd, in de afgelopen jaren, er is niets

verloren alleen maar gewonnen want ik kom toch steeds een stapje dichter bij waar ik wil zijn en de weg wordt steeds duidelijker.

Zoals Gwen zegt, stapje voor stapje.

Veel succes en gebruik het forum zoals het voor jou goed is en voelt.

Go go!! ;)

groetjessss Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mauro,

Welkom terug; ik heb je al eerder voorbij zien komen, inderdaad.

We gaan er weer voor. Ik heb uiteindelijk ook besloten om helemaal te stoppen, want het is gewoon moeilijker om sociaal ter drinken en in je hoofd te onderhandelen over wanneer en hoeveel. Onze rem is stuk en op wilskracht red je het niet tot het einde van je leven.

Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt, spui je irritaties en stress i.p.v. ze weg te drinken.

Veel succes en volharding!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Dag drie bijna achter de rug, straks nog een mandje strijk wegwerken :-).

Echt waar, bedankt allemaal voor de lieve en bemoedigende reacties. Het verbaasd me telkens hoe jullie klaar staan voor elkaar met bemoedigende woorden, advies en steun.

Ik hoop dat ik mettertijd ook mijn ervaringen kan delen en tot hulp kan zijn van anderen.

Momenteel heb ik nog niet echt trek, maar ben dan ook een bingedrinker. Dagen niks en éénmaal dat ééntje of zelfs maar die éne slok binnen, is die rem inderdaad weg.

Bij mijn laatste drinkbachanaal voelde ik na één slok dat het niet goed zou komen en dat deed het dan ook niet. Maar in plaats van te stoppen... Neen hoor... Raar hoe ons lichaam reageert op alcohol. Ik heb ergens gelezen dat het drinken van alcohol als een soort van allergische reactie kan gezien worden en voor mezelf geloof ik daar wel in. Mijn lichaam zegt al bij een minimale hoeveelheid 'meissie ik wil dit niet en je kunt het niet' en toch overheerst dan telkens weer die dwangmatigheid.

Stoppen is dan wel de enige weg voor mij. Er zijn inderdaad maar twee opties Lavendel: verzuipen of stoppen, of toch telkens proberen. Treffend verwoord.

Bang ben ik ook Serra en vooral doorhet feit dat ik op dat gebied alle vertrouwen in mezelf heb verloren. Ik durf ik dan ook niet te zeggen dat ik nu nooit meer zal drinken, gewoon omdat ik dat al hmmmm... 330 keer heb gezegd in mijn drinkend leven :-(

Vandaar Jane 4 dat ik voor mezelf tijdsblokken zal opleggen deze maal. Beginnend met één maand. Als die maand voorbij is, plak ik er meteen 2 maand aan om aan de drie te komen en zo gaan we verder.

@Gwen: mijn zoon een kado gegeven. Dat kereltje verdient echt wel om met een stabiele mama op te groeien. Toen ik nog thuis woonde heb ik 1000x mijn eigen ma verwenst omdat ze zo labiel was en had ik me voorgenomen dat ik dat mijn eigen kinderen nooit zo aandoen.

Aardig bezig om dezelfde weg op te gaan me dunkt.

Lytse, Coco: met vallen en opstaan, inderdaad. Iedere nuchtere periode en herval leert ons iets bij. Vooral dat sociaal drinken niet voor ons is weggelegd. Toegeven dat we niet met alcohol kunnen omgaan en het gevecht niet blijven voeren met de drankduivel want winnen doen we nooit. Behalve als we de confrontatie niet aangaan.

@Apple: ook veel succes aan jou, het is niet onmogelijk want er zijn er ons al veel voorgegaan. Laten we dit voor ogen houden.

Zo, lieverdjes zal wat aan de strijk beginnen en keer straks effe terug.

Wens jullie allen een nuchtere avond toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mauro, je schrijft met veel inzicht

en je beseft terdege dat alcohol een levensgevaarlijk

goedje is voor jou.(zoals dat ook is voor mij)

Je hebt een prachtige stopdatum!

Houd em vast.

Dag voor dag.

En schrijf hier.

Het werkt.

Top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo A3,

Bedankt voor de tips! Vooral die tweede zal ik stevig vasthouden. Niet drinken is inderdaad een stuk makkelijker dan minderen. Dat eeuwige dilemma van al dan niet nog ééntje erbij en tuurlijk kies ik dan altijd voor toch nog dat ééntje. Met daarna het voornemen om nooit, maar dan ook nooit meer te drinken. Tot de volgende keer... Zo uitputtend en vermoeiend telkens weer.

Van detox heb ik niet zoveel last omdat ik gelukkig een lijfje heb die wonderbaarlijk goed hersteld, maar dat zou natuurlijk ook niet zo blijven.

Veel meer moeite heb ik met de psychische ontwenning, want ik heb al mijn ganse volwassen leven mijn emoties verdoofd met het goedje.

Tijdens mijn 3 maand nuchterzijn eerder dit jaar kwamen er heel veel gevoelens los die niet zomaar opgelost werden door niet te drinken. Voor mezelf heb ik daar achteraf wel uit geleerd dat ik niet kan verwachten dat veel van de problemen die ik heb veroorzaakt door het drinken niet op 1 week opgelost worden door eventjes niet te drinken.

Vandaar dat ik mij terdege bewust ben dat het geduld en volharding vergt om de mens te worden die ik zou willen zijn.

Perfect zal ik nooit worden, maar een nuchtere ik zou toch al mmoi zijn :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mauro,

voor een binge drinker is het per dag bekijken misschien wat lastiger,

maar toch lijkt het me het beste alternatief. Ook ik kan niet zeggen dat

ik nooit meer zal drinken. Ik hoef inmiddels niet meer per dag er mee bezig

te zijn, maar ook voor mij geldt dat als ik weer zou drinken, mijn grenzen meteen

vervagen. ik zal op wilskracht mezelf even een rad voor ogen kunnen draaien en

matig drinken. Maar dan bouwt het zich op. Ik zie het nog steeds een mijn snoep en eetgedrag.

Dus ik kan mezelf niets wijsmaken en speel op safe wat drank betreft.

Dat ben ik aan mijn kinderen verplicht, en ook aan mijzelf. En het bevalt prima!

Het kado voor je zoon is dat hij nu ook per dag een nuchtere moeder heeft. Soms doen we

zo ons best niet als onze moeders te worden, dat we juist hetzelfde of het tegenovergestelde doen.

Beiden zijn geen vrije keus. Als je hulp hebt, is het handig om daarnaar te kijken, met mildheid. Je begrijpt nu uit ervaring dat ook jij het in je hebt om

labiel te worden en daar drank voor te gebruiken. Met jouw inzichten kun je daar ook naar handelen.

Bingedrinkers zijn sterke mensen met momenten van zwak zijn. En het dwangmatige kun je idd leren vervangen voor andere dingen.

Ik schrijf best dwangmatig hier op het forum. En dat bevalt ook nog steeds. Komt er iets nieuw ooit, dan is het mijn verantwoording te zorgen dat het niets vernietigends meer wordt.

Vandaag laat ik die eerste slok staan. En jij ook:heart:, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane4,

Zoveel herkenning en wijsheid in je verwoording van je eigen ervaringen. Het is inderdaad zo dat, als ik een paar dagen niet drink, ik dit nog niet echt als een overwinning zie omdat ik meestal niet dagelijks drink. Doordeweeks drink ik weinig tot niks omdat ik nu eenmaal moet gaan werken en ik er thuis sowieso (meestal) niet echt zin in heb.

De grote en échte uitdaging zit er voor mij telkens in om nuchter het leven aan te gaan in al zijn facetten.

Ik ben best wel iemand die graag en veel werkt en daar functioneer ik dan ook prima, tenminste als ik geen kater heb.

De problemen komen naar boven als ik buiten het werk het leven aanga.

Door mijn drinken heb ik al veel sociale contacten naar de vaantjes geholpen en ben ik nu op een punt aanbeland dat ik écht het gevoel heb dat mensen me mijden om wie ik ben.

Om wie ik ben in labiele periodes wel te verstaan.

Het is dan telkens weer puin ruimen en opnieuw beginnen, met andere mensen rondom mij. Best wel vermoeiend en niet constructief.

Het goede aan al mijn hervallen is dat ik weet dat ik mezelf wel een heel mooi cadeau schenk als ik nuchter blijf. De kans op een 'nieuw leven' waarin ik heel veel aankan en alles kan doen wat ik maar wil.

Laat ik daar maar weer opnieuw voor gaan en vanavond kruip ik alvast nuchter mijn bed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Hallo Mauro,

Welkom terug; ik heb je al eerder voorbij zien komen, inderdaad.
We gaan er weer voor. Ik heb uiteindelijk ook besloten om helemaal te stoppen, want het is gewoon moeilijker om sociaal ter drinken en in je hoofd te onderhandelen over wanneer en hoeveel. Onze rem is stuk en op wilskracht red je het niet tot het einde van je leven.
Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt, spui je irritaties en stress i.p.v. ze weg te drinken.
Veel succes en volharding!

Lytse.:present:quote>


mogguh .... lytse het is zoals je zo goed veverwoorde ...dat steeds maar onderhandelen. helemaal kappen geeft zooooooooveel rust !
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...