Spring naar bijdragen

De weg kwijt


Dutch Vinnie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Laatst ben ik gestopt met drinken. Ik kreeg allerlei bijverschijnselen. Hallucinaties e.d. Ik dacht dat er een horloge bende in mijn buurt was. Ik kreeg "de opdracht'" mijn horloge te verstoppen. Ik heb twee weken moeten zoeken voor ik het horloge terug had. Mijn klachten verdwenen weer toen ik ik weer ging drinken. Heeft iemand anders ook zulke verschijnselen bij het stoppen met drinken. Ik heb in het verleden psychoses gehad. Nu komen ze telkens terug wanneer ik stop met drinken. Ondanks medicatie.

D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vinnie , ik heb god zij dank echt nergens last van .

Ik besef wel dat ik ( 3 maanden geleden gestopt ) heftig aan het veranderen ben , maar volgens mijn omgeving helemaal ten positive .

Ik laat op advies van een mede AA groepsgenoot ( die overigens al 7 jaar droog is ) het allemaal over me heen komen , behalve wanneer het negatieve dingen zouden zijn uiteraard .

Maar die zijn er ( nog ) niet .

Ik ben uiteraard geen medicus , maar wellicht heb je de verkeerde medicijnen ??????

Ik zou het probleem eens bij hem / haar voorleggen .

Het enige wat ik verder voor je kan doen, is je heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte toewensen .

En geef absoluut NIET toe aan rare dingen etc. a.u.b.

Nogmaals heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte

Grtz.

Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DutchVinnie:

Zoek hulp als je denkt dat het uit de hand loopt. Desnoods 112.

Maar misschien hoeft het niet zo'n vaart te lopen. Je beseft nog duidelijk dat er iets abnormaals aan de hand is. Je hebt een verleden van psychoses en beseft dat ook. Je bent dus iets beter "gewapend" dan iemand die opeens denkt dat de marsmannetjes achter hem aanzitten of dat de buurman een KGB-spion is omdat hij een bontmuts en een Lada gekocht heeft.

Het delirium van Sowhat is ook nog een optie. Zie je beestjes?

Het waarschijnlijkst lijkt me dat die akelige gedachten inderdaad gewoon komen doordat je niet meer drinkt. Allerlei onderdrukte gedachten en gevoelens die naar boven komen zodra je niet meer drinkt. Raar zijn ze wel. Hou ze in de gaten. Je hebt medicatie, dus waarschijnlijk ook een arts. Bespreek. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oepzzzz DV op alle fronten oppassen daar mee hoor , ik heb het mijn vrouw ook gevraagd .

Die is werkzaam met demente en psychatrische ouderen .

Een psychose , en een delirium aanval sympthomen hebben veel overeenkomsten .

In een delirium aanval blijven is echt geen lolletje hoor , ik heb op haar werk mensen gezien die dat hadden .

Nou echt achter gesloten deuren , en net zombies zijn het .

Zo zou ik echt niet verder willen leven .

Sterkte .

Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ztiertje,

Ik ben afgekeurd wegens psychoses. Ik doe wel veel vrijwilligerswerk. Ik werk zelf ook met dementerenden.

Hier zitten ook wel eens mensen tussen met korsakoff, en nee, zo wil ik ook niet worden. Gelukkig is mijn

geheugen nog goed. Maar dat kan veranderen wanneer ik zo door ga. En de medicatie is (was) wel ok. Langere

tijd goed geslapen en geen problemen. Maar af en toe een wijntje leidde tot excessief drankgebruik. Heb zelf

tijdens opnames ook achter gesloten deuren gezeten. Geen pretje, en ook ik was indertijd een zombie. Gebruikte

vier verschillende antipsychotica tegelijkertijd.

Ik wil ook zo niet verder leven (geen zelfmoordgedachten) maar stoppen is zo moeilijk. Kom ik bij een vriend:

biertje? Ach, één biertje kan geen kwaad, en hop, daar ga je weer.

Wat betreft je slotzin: ik wil juist wel verder leven.........

Bedankt voor je reactie.

D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van psychoses heb ik geen last, maar wel van depressies. Omdat beide psychische aandoeningen zijn gooi ik ze voor het gemak maar even op een hoop, hoewel ze vanzelfsprekend verschillend zijn.

Van stoppen met drank kan dat erger worden. Van mijn, mislukte, stoppogingen herinner ik me dat de depressie weer de kop op stak en dan na verloop van tijd langzaam aan weer minder werd. Toen ik weer terug ging drinken was het weer over.

Je probleem kan dus inderdaad met ontwenning samenhangen. Wellicht goed om het met een psycholoog of psychiater over te hebben, die kan het wellicht in de gaten houden. Een delirium schijnt nogal gevaarlijk te kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...