truitje Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 ook ik heb me aangemeld bij Alcoholdebaas omdat ik er niet de baas over ben. hopelijk kan iemand me stimuleren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 welkom truitje! vele verhalen van alle ervaringsdeskundigen meelezen is al een heel stimulerend geschenk voor jezelf. dat vond ik alvast de eerste weken. op het ditjes en datjes draad vind je het draadje van de dag daar is altijd wel iemand online en zijn je vragen het snelst beantwoord het is een soor virtuele huiskamer succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Hallo Truitje, Welkom hier bij je lotgenoten. Een forum met minderaars, stoppers en gestopten. Je kunt op dit forum veel vinden - herkenning, ondersteuning en heel veel informatie waar je zeker wat aan hebt. Misschien kun je - maar alleen als je dat wilt - iets meer vertellen? Op de ditjes en datjes draad gaat het over van alles en nog wat maar er is altijd hulp voor degene die dat nodig heeft. En dat hebben we allemaal, ook de langer gestopten. Ik zou zeggen kijk rond, kom erbij en doe er je voordeel mee. Ik ga je vast welkom heten op de dagdraad. Veel liefs, Travel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Welkom hier Truitje en ik hoop dat je vooral jezelf zult stimuleren om hier vaak te komen en mee te schrijven, mijn support heb je:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Hallo Truitje, Ook van mij welkom hier. Als je wilt zou je iets meer over jezelf kunnen vertellen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn overal tips en thema's te vinden en als je een vraag hebt, krijg je doorgaans antwoord van iemand die ook zoiets heeft meegemaakt. Schaam je niet. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Als je het moeilijk hebt proberen we je er doorheen te slepen. Doe je het alleen, of heb je hulp gezocht? Ik heb bijv. de internettraining van Tactive gevolgd en daardoor meer inzicht gekregen in waarom ik drink en waar mijn valkuilen zitten. Hoe je het ook aan wilt pakken, veel succes en doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen, dan zo snel mogelijk weer opstaan en het opnieuw proberen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Welkom Truitje, Je moet vooral je zelf stimuleren meis, het forum kan je alleen helpen. Hulp kun je krijgen maar je moet het zelf doen. En willen. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 16 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2012 ik wil het zelf ook doen maar merk dat ik het niet kan> Ik wil geen glas wijn drinken maar toch doe ik het hoe krijg ik mijn wil onder controle? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 16 september 2012 Rapport Share Geplaatst 16 september 2012 Hoi Truitje, Je kunt je vragen hierover beter op de dagdraad plaatsen. Niet iedereen kijkt bij de wie is wie. De dagdraad kun je vinden onder de ditjes en datjes. Elke dag een nieuwe. In antwoord op je vraag, mocht je dit nog lezen, gooi weg die handel. Zet thee, koffie, pak frisdrank en zeg tegen die fles: Vandaag wil ik jou niet, je bent niet welkom, ik heb je niet nodig. Morgen ben ik blij vandaag niet gedronken te hebben! Nu heb je al wel gedronken maar het is nooit te laat om te NEE te zeggen. Begin daarmee en het goede volgt vanzelf. Kun je morgen (een beetje) trots zijn op jezelf en jezelf toelachen in de spiegel. In plaats van OMG, waarom deed ik dit nou? En daaropvolgend allerlei negatiefs waarmee je jezelf de grond in boort. Iedereen hier weet hoe het werkt hoor. Neem die stap. En zelfnegativiteit leidt helemaal tot niets, je bent veel beter, leuker en liever dan je denkt! Dus kom op meis, wees lief voor jezelf, je lijf en leden. Liefs, Travel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 16 september 2012 Rapport Share Geplaatst 16 september 2012 Hoi hoi Truitje, Welkom op het forum. Het is ook moeilijk die eerste niet te nemen. Probeer bezig te blijven, vele schone huisjes hier op het forum hoor Drink veel water of thee (of natuurlijk iets anders wat je lekker vind). Iets eten (snoepen kan natuurlijk ook ) gaat de trek ook goed tegen. Verder veel hier lezen, mee praten, vragen wat je wil vragen (geen vraag is dom of stom of blondT) Heb je het even moeilijk, log dan gewoon hier in, meld je even in de dagdraad, daar is altijd wel iemand te vinden. Je kan aangeven dat je trek hebt, maar je kan er ook lekker over koetjes en kalfjes praten. Maar net wat je wil. Het is al wat Travel zegt: Je bent het waard !!! Ik wens je veel KMW (Kracht, Moed en Wijsheid) Jij weet het nog niet maar ik wel, jij kan dit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 16 september 2012 Rapport Share Geplaatst 16 september 2012 Hallo dag Truitje, Met zo'n warme naam kan het bijna niet anders of je krijgt hier een warm onthaal. Kom zeker veel schrijven hier, je zal al vlug merken hoe zeer dit je kan helpen in de strijd tegen de alco. Ik wens je nog veel succes en sterkte. Lieve groetjes, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 17 september 2012 Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 Hoi Truitje, ik hoop dat ik je niet ontmoedigt heb met mijn reactie. Als je echt wil stoppen dan kan dat, wij hebben allemaal op dat punt gestaan van, kan ik het of niet. We waren allemaal bang voor dat gat, de leegte na de alcohol. Geen wonder, het is nu je steun en toeverlaat(zo voelt dat). Maar geloof me, je krijgt er zo veel meer voor terug als je dat ellendige gif door de goot spoelt. En als je dan eindelijk de drank onder controle hebt zul je merken dat de hele wereld er beter uitziet, drank maakt depresief en angstig, het beheerst je leven en je gezin/familie. Denk er eens over na hoe het is om op een verjaardag te zitten zonder de drang om naar huis te gaan om maar aan je drank te beginnen? Hoe het is om naar je werk te gaan zonder tegen je zelf te zeggen, over een uurtje of 9 kan ik gelukkig weer drinken. Ik ben dolblij met het nieuwe besef, en mijn nieuwe ik. Nu jij meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 17 september 2012 Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 Sluit me helemaal bij je aan Marcel! Zal aan je denken vandaag Truitje en je kracht toesturen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 17 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 bedankt voor je steun ook ik heb me voor online begeleiding aangemeld en ga aan de slag en hoop inzicht te krijgen waarom ik me zo,n stomme gewoonte heb aangeleerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 17 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 wat is de dagdraad en hoe doe ik dat?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 september 2012 Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 je zat er net al Truitje ditjes datjes en dagdraad van 17 sept. via beantwoorden kun je er iets neerzetten en via quoten bijv. de dagpact aanhelen en je eigen naam erbij zetten. succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2012 Trui Enkele weken was ik in het buitenland Daardoor niet bijgelezen Hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Ha Bo Bedankt voor je berichtje Met mij gaat het wisselend 5 dagen droog 2 dagen niet 5 dagen droog 2 dagen niet 11 dagen droog 4 dagen niet Nu weer 7 dagen droog Ik ben er nog lang niet maar na jaren elke dag gedronken te hebben ben ik al blij met dit begin. En hoe gaat het met jou?? Ben jij helemaal gestopt? Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Serra Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Hi Truitje, Goed te lezen dat je alweer 8 dagen droog bent. Het blijft lastig dat ervaar ik zelf ook. Ik hoop voor je dat het nu langer gaat lukken voor je. Heel veel sterkte en succes. Liefs Serra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 1 november 2012 Rapport Share Geplaatst 1 november 2012 Ha Trui Je mag zeker blij zijn met het begin Gun het proces de tijd Het lukt je heus! Met mij gaat het goed Na drie droge maanden Kan ik af en toe een glas drinken alleen als ik daar zin in heb, omdat ik 1 of 2 glazen lekker vind Kan ik ook een hele avond mee doen of wissel dat bijv. af met water Gelukkig heb ik niet de behoefte door te drinken De zogenaamde roes hoef ik niet, vind ik niet fijn Er zijn ook feestjes of gelegenheden Dat ik van mezelf best een glas mag Maar dan heb ik meer zin in fris of water of thee Blijkbaar is mijn wil zo groot Dat het zelfs steeds minder een issue wordt Af en toe heb ik nog wel eens thuis: zal ik wel, zal ik niet (stil thuisdrinken was mijn probleem) Maar dat doe ik niet Omdat ik alleen maar vooruit wil en nooit meer terug naar waar ik vandaan kom Veel succes meid Je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 bedankt Bo voor je lieve woorden. Knap van je dat je zo nu en dan een glas wijn kan drinken. tot dusver kan ik heet nit. zogauw ik 1 glas drink is mijn rem weg. ben vandAAG 12 DAGEN DROOG. fijn he? liefs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Truitje je gaat goed. Petje af!!!! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Je bent idd goed op weg Trui Grote klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden