Spring naar bijdragen

Op zoek naar mijn andere "ik"


Serra

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier ben ik dan....sinds een paar weken heb ik regelmatig met jullie mee gelezen.

Dat was en is heel prettig maar toch ook eng om zelf de stap te zetten. Want iedereen kan tenslotte meelezen. Maar ik heb jullie steun nodig dus hier ben ik dan....

Morgen is voor mij de dag. Dan is het de hoogste tijd voor mijn andere “ik”.

Ik ben veertig jaar en drink al zeker de helft van mijn leven. Alcohol is sinds mijn 16de een onderdeel van mijn bestaan. Heel erg maar ik kan me bijna geen periodes meer voor de geest halen dat ik niet gedronken heb. Toen ik zwanger was natuurlijk minder maar toch op z’n tijd een wijntje.

Een fles wijn per dag en in het weekend en in de vakantie wat meer en dan ook af en toe een paar glazen sterke drank erbij. Sinds ik hier zo nu en dan mee lees ben ik al wel gaan minderen en drink ik alleen nog wijn en niet altijd meer een hele fles.

Mijn andere ik die wil ik leren kennen. De persoon die zich niet verdoofd met alcohol. Die echt bij zichzelf kan komen. Die haar angsten leert te accepteren en een plek kan geven. De andere ik die het waard is om er te mogen zijn. En zo haar leven een andere kant op te sturen.

Er zijn de afgelopen weken een heleboel dingen gebeurd die maken dat ik hier nu ben. Daar kom ik op een later moment misschien wel mee. Dat vind ik nu nog te eng.

Ik zou zo graag mezelf willen zijn zonder alcohol. Kunnen genieten van het leven zonder dat glas wijn.

De energie weer willen voelen, niet alles vergeten, volledige aandacht hebben voor mijn kinderen, weer ervaren wat echte emoties zijn, niet alles steeds maar uitstellen en daardoor stress hebben, confrontaties vermijden, liefdesrelaties kapot maken en zo nog veel meer.

Maar ik zie er heel erg tegenop. Ik ben bang dat ik alle situaties waarin gedronken wordt uit de weg zal gaan. Geen plezier meer kan beleven aan een etentje of feestje met drinkende mensen. Dat ik maar vroeg mijn bed in zal gaan omdat het zonder wijn niet leuk is.

Ik ben me er zo bewust van de afgelopen weken en dagen. Ik weet ook niet of ik voor altijd wil stoppen. Ik zou graag ooit nog wel eens wat willen drinken. Maar eerst wil ik weten wie ik echt ben en dat kan niet zolang ik drink.

In mijn omgeving zijn maar een paar mensen die weten dat alcohol een probleem is geworden voor mij. Maar kennen zelf niet dat gevoel dus kunnen mij hierin niet helpen. Daarom ben ik nu hier omdat ik hier herkenning zie in jullie verhalen. Ik hoop door mijn stap om hier te zijn en de hulp van een psycholoog die ik sinds kort heb op de juiste weg te zijn naar mijn andere “ik”.

Ik neem nu mijn laatste glas wijn want het is voorlopig wel genoeg geweest!

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Serra;

ik denk dat er geen andere jij is.

Er is wel de enige echte serra.

Die is er altijd al geweest, maar die

is een beetje in haar schulp gekropen

en niet erkend, of onderdrukt geworden.

De pure kern is onder de drankjaren gebleven

en heeft zich wel degelijk ontwikkeld. Om volledig

uit de verf te komen weer moet het veilig zijn en met

drank in je donder is het niet echt veilig. Laat haar vrij meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Serra,

Welkom hier. Het feit dat je erkend hebt dat je een alcoholprobleem hebt, is de eerste stap naar herstel. In het begin gaan mensen vaak even de confrontatie met drinkende mensen uit de weg, maar je kunt ook lezen dat na een tijd toch weer wordt geprobeerd om uit te gaan. Eerst is dat meestal eng, maar het geeft ook een heel tevreden gevoel om te ontdekken dat je het aankan, om onder drinkende mensen te zijn. Vaak blijkt dat er nog meer mensen zijn die niet drinken, ook dat je geen drank nodig hebt om het gezellig te hebben.

Dat is nu allemaal toekomstmuziek. Het bevalt mij het beste om het per dag te bekijken: vandaag neem ik de eerste niet!

Fijn dat je hulp hebt van een psycholoog, want je dronk natuurlijk niet voor niets. Allerlei dingen die je eerst verdoofd hebt met drank, zullen nu misschien je aandacht vragen. Prima! Je komt steeds dichter bij je eigen kern.

Als je iemand gevoelige dingen wilt vertellen, kan dat ook via pb, klikken op het icoontje naast het printertje. Een pb is alleen zichtbaar voor degene aan wie je het hebt geadresseerd.

Ik wens je veel succes en hou vol hoor! Je kent waarschijnlijk de dagdraad, dus ik hoop je daar binnenkort te ontmoeten.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Serra

Maar ik zie er heel erg tegenop. Ik ben bang dat ik alle situaties waarin gedronken wordt uit de weg zal gaan. Geen plezier meer kan beleven aan een etentje of feestje met drinkende mensen. Dat ik maar vroeg mijn bed in zal gaan omdat het zonder wijn niet leuk is.
quote>


Hier zijn we allemaal bang voor geweest Serra, het gat, de leegte, de gedachte van wat komt er NA de alcohol.
Heel veel kan ik je vertellen.
Veel meer als je in het begin zult aankunnen.
Je zult je vrij voelen, je zal de wereld weer voelen zoals hij is, liefde en vriendschap komen binnen zoals ze zijn en nog veel meer mooie dingen komen jouw kant op.
Alles zonder die waas van alcohol.
Voor mij was het al een geweldig kado dat ik niet meer iedere dag hoefde te bedenken hoe ik mijn alcoholverslaving in stand moest houden, welke winkel ben je gisteren geweest, krat in de aanbieding daar, blikjes hier, heb ik aan 3 kratjes genoeg dit weekend.
En daarmee begint het pas als je stopt.
Het is niet makkelijk Serra, maar o zo de moeite waard!

Succes!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Serra,

Welkom hier. Goed dat je hier gekomen bent. Je psycholoog en deze site kunnen elkaar goed ondersteunen.

Je eigen ik was niet weg hoor. Alleen wat verdoofd en ondergesneeuwd. Komt weer tevoorschijn als je stopt met drinken.

Ik zit ook midden in het proces van weer stoppen. Ik heb al ervaren dat stoppen voor mij het beste is. En ik weet ook dat een leven zonder drank de moeite waard is. Je ECHTE vrienden houd je wel ook als je stopt met drinken. Juist als je stopt!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Serra,

jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ook veel wijn, en daarnaast nog likeurtjes, gedronken. Eigenlijk vanaf mijn 17e nooit een langere periode zonder drank gekund.

Nu ben ik 46 jaar, en heb ik beseft dat ik zo niet door kan gaan.

Dus eindelijk is de knop om.

Maar dan begint het pas: wat of wie ben ik zonder die drank?

Kan ik nog wel gezellig zijn? Is het nog wel leuk om etentjes te doen?

Sta ik op mijn verjaardagsfeest met frisdrank in mijn handen?!

Mijn beleving tot nu toe is, dat heel weinig mensen het merken...

Vreemd genoeg, want ik was er zelf van overtuigd dat iedereen wel zag hoeveel ik dronk (maar ja, achteraf moet ik ook bekennen dat ik het meest dronk als ik alleen thuis was).

Nu weet ik vaak niet wat ik met mezelf aanmoet. Schijnt een kwestie van wennen

te zijn, om je 'nieuwe ik'' (of misschien: je 'oude ik') te hervinden.

Daarom lees ik heel veel op het forum, ik heb daar veel kracht uitgehaald.

Ik wens jou heel veel succes, ik ben ervan overtuigd dat het - zoals Marcel aangeeft -

de moeite waard is!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor jullie berichten.

Vandaag dag 1 en ik heb het gevoel dit niet alleen te hoeven doen.

Voor alsnog voelt het goed.

Dat probeer ik vast te houden vandaag.

Zal jullie morgen laten weten hoe dag 1 voor mij geweest is.

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serra, welkom.

Begin deze zoektocht naar je "andere ik"

vol vertrouwen.

Laat het gewoon maar gebeuren.

Als je op een moment komt dat je denkt:

"nu een wijntje!" kun je je afvragen waarom

dat is, en vaak concluderen dat het gewoon

aangeleerd gedrag is, wat je af kunt leren.

Dat kost tijd.

Maar je krijgt er snel al heel veel voor terug.

Succes, Serra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Serra,

Welkom! Je bent dus ook bezig met een diepte-onderzoek naar je werkelijke ik?

Je noemt het je 'andere ik', maar ik denk niet dat dat gaat werken. Je betere ik zul je gaandeweg gaan tegenkomen, de ik die het leven anders leert zien en zich steeds meer gaat realiseren hoe groot de gevangenis is geweest die je hebt gebouwd. Waar je zelf de cipier van bent geworden.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is helemaal waar wat ik al een paar keer gelezen heb.

Het gaat niet om mijn andere ik maar om de werkelijke ik oftewel mezelf.

Ik zit in zo'n heftige achtbaan dat ik veel tijd nodig zal hebben om alles voor mezelf

goed op een rijtje te krijgen. Daarin nu een paar stappen gedaan en de belangrijkste gisteren.

Geen alcohol meer om te kunnen verdoven en passief te blijven toe kijken vanaf de bank.

Ik ga ervoor! En hoop over enige tijd net als vele andere te kunnen zeggen dat stoppen met drinken

mijn leven verrijkt heeft.

Nu maar even wat gaan doen met de dag. Zal later terug komen hier. Want dan komen de tijden waarop dat wijntje

normaal gesproken gedronken werd. Fijne dag allemaal.

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Serra,

Goed van je om je hier aan te melden.

Je zal veel (h)erkenning vinden hier.

Als er iets is, altijd gewoon vragen.

Geen vraag is stom of dom.

Er is hier altijd wel iemand die daar ervaring mee heeft.

Zelfs ik lees nog dingen hier dat ik denk....dat had ik ook, nooit aan de alcohol gekoppeld of het stoppen daarmee.

Ik zag hier al dat je naar het dagdraadje verwezen bent. Daar zit altijd wel iemand.

Je hebt jezelf verloren aan de drank, hoogste tijd jezelf weer terug te vinden ;)

En onthoud goed, alle begin is moeilijk, maar het is het allemaal waard :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yahoo 1 week niet gedronken!

Ik ben trots op mezelf dat ik het kan.

Daarnaast ben ik emotioneel totaal van slag.

Al mijn gevoelens komen met zoveel heftigheid binnen.

Ik heb daar nog lang geen controle op.

Het zal erbij horen.

Dank jullie wel voor jullie steun de eerste week.

Dankzij jullie heb ik het gevoel er niet alleen voor te staan.

Op naar week twee.

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Apple dag 8 inmiddels voorbij.

Ik vind het zo'n mooie zin van de rups die dacht dat het voorbij was en een vlinder werd.

Het raakt me iedere keer als ik het zie staan.:-)

Gwen enerzijds ben ik extatisch anderzijds komt er zoveel op me af dat ik totaal van slag ben.

Mijn hoofd zit zo vol en alle dingen die ik al die jaren heb weggestopt en weggedronken komen allemaal naar boven.

Ik ga het aan, ik ben er mee aan de slag. Alleen moet ik het net als met de drank stap voor stap doen. En per dag bekijken.

Heel duidelijk voor mezelf alles op een rijtje zetten. Niet alles in een keer willen aanpakken wat dat gaat niet.

Het lukt me nog niet om echt op de dageraad mee te schrijven. Ik lees dingen maar kan het nog niet tot me nemen om er echt op te reageren.

Dit waarschijnlijk omdat ik zo vol zit en daardoor op dit moment geen ruimte heb. Ik steun daarom op dit moment nog erg op jullie en kan nog

niet veel terug geven.

Ik heb bewondering voor iedereen die deze strijd aangaat en is aangegaan.

Liefs Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yahoo vandaag dag 10!

Dat geeft een speciaal gevoel.

Ik ben vanmorgen met een krachtig gevoel opgestaan.

Dit gevoel heb ik nog niet eerder gehad.

Ik hoop dat ik dat kan vasthouden.

Ik geef alle vragen en dingen in mijn hoofd vandaag even niet de kans.

Vandaag alleen maar goede dingen.

En daarbij heb ik net als de afgelopen 9 dagen geen alcohol nodig.

Liefs Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Truitje,

Was even weg....

Vandaag dag 13.

Gisteren een moeilijk moment gehad zal ik wel zal ik niet.

Uiteindelijk er voor gekozen het niet te doen.

Vanmorgen toen ik wakker werd was ik best trots.

Hoop vandaag weer zo sterk te kunnen zijn.

Ik vind het toch lastig hier op het forum.

In dagelijkse leven ben ik al geen groepsmens.

Maar goed ik bekijk het per dag!

Fijne zondag!

Liefs Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...