MM Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Hallo allemaal, Ik ben dus nieuw hier. De drank heeft mijn leven helemaal overgenomen. Ik ben er doodmoe van. Ik wil zo graag stoppen maar het lukt steeds niet. Alles geprobeerd: verslavingszorg, antabus, AA. Toch steeds weer drinken (ook met antabus, vreselijk). En dan zit ik ook zo weer op 2 a 3 flessen wijn per dag. Dit kan echt niet zo verder. Heb ook zelfmoordgedachten. Zit nu ook aan de wijn want durf niet accuut te stoppen uit angst voor een DT. Voel me belabberd en een mislukking. Hoop hier steun te vinden en misschien een maatje. Ik MOET stoppen wil het ooit nog wat worden. Pet af voor een ieder die het (tot nu toe) gelukt is en mijn hart gaat uit naar degenen die er net als ik nog niet vanaf zijn. Vanavond 1 liter wijn. Morgen niets (hoe vaak heb ik dit al niet met mezelf afgesproken??). Het zou me ontzettend goed doen als er iemand reageerde... Bedankt. PS: ik ben absoluut niet bekend met fora e.d., als ik iets fout doe hoor ik dat graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Ha MM welkom hier je kunt het niet fout doen hier en als je nu even op een briefje schrijft dat je hier weer in gaat loggen met de site erbij kun je morgen hier waarschijnlijk de reacties van ons lezen. Ik vind het alktijd zo zonde als mensen in een opwelling van berouw hier komen en we hen dan niet teruglezen. Je hebt nu hulp nodig schrijf je, als je nog drank hebt in huis kun je die dan wegdoen? Elk moment is er een keus he, vóór jezelf of tegen jezelf. Hier komen is een goeie vóór jezelf. En weet, dat de eerste klap vaak een daalder waard is he, ik heb het mede dankzij dit forum gered, na echt heel veel drinkjaren. Dus jij kunt het ook. Op je eigen tempo en wijze, met behulp van ons. sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 MM, welkom. Ik was al richting uitloggen, en zag toen je hulpvraag. Een liter wijn was voor mij heel weinig. Dan had ik het heel goed gedaan . Ik hoop dat je morgen weer komt schrijven, Zoals je zegt... je MOET stoppen, wil het ooit nog wat worden. Jij kunt het, samen kunnen we het. Alleen is het veel te zwaar. MM, op een forum kun je niet snel iets fout doen. Lees morgen de spelregels maar ens door. Nogmaals welkom, en grijp deze kans op vrijheid met beide handen! Als ik het kan, kan jij het toch ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Zit aan mijn laatste glas wijn en voel paniek omdat er niet meer in huis is. Ik drink het op en ga naar bed. Dit is geen opwelling van berouw, het is een poging om vat te krijgen op mijn leven. Een hele serieuze poging. Ik ben meer dan de helft van de dag bezig geweest met het bijkomen van ijn kater. Dwz: hartkloppingen, misselijkheid, helemaal slap en futloos. Heb het gevoel dat ik op het randje van de dood sta. Heb het tegen iedereen in mijn omgeving verteld. Maar het helpt niet als ik er daarna niet eerlijk over ben. Ik drink altijd alleen. Ik ben veel alleen. Ik weet dus ook niet hoe ik gewoontes moet doorbreken, ik drink gewoon altijd wanneer ik er de kans toe krijg. Mijn persoonlijke situatie is tamelijk gecompliceerd maar daar kan ik niet op ingaan want is te herkenbaar. Ik dank je voor je antwoord, Jane4, en ik zal me morgenochtend weer opnieuw melden. Hoop zó dat het dan lukt om bij de fles weg te blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Bedankt ook, Gwen. Ik ben zo blij dat jullie gereageerd hebben. Het geeft me moed. Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 MM, hopelijk kun je een beetje slapen. Stap 1 is duidelijk. Totaal machteloos tegenover drank, en je leven is stuurloos geworden daardoor. Vanaf nu gaat er een ding veranderen: álles! Gewoontes doorbreken, trek uitzitten, detoxen. Je kent het allemaal vast al. Maar nu heb je je rockbottom bereikt, en ga je alleen nog maar omhoog! Naar een vrij leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 MM welkom. zo herkenbaar en nu de knop proberen te vinden. tja en het vele alleen zijn.. ik ken het. het is dubbel want als je alleen bent kun je drinken maar eigenlijk wil je ook niet alleen zijn. voor jezelf al moeilijk die keuze laat staan voor anderen zijn de mensen welkom??? ga je graag bij anderen op bezoek of blijf je maar heel even zodat je weer kunt drinken? en iedere ochtend weer dat voornemen vandaag hou ik het droog en hoe verder de dag vordert hoe meer je je voornemen vergeet en daar gaan we weer. cirkeltje rond. en die cirkel doorbreken is eng want wat dan..... leegte, want je hebt al zoveel weggegooit. dus maar voorzichtig weer opbouwen. MM zet 'm op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hoi MM Eigelijk geef je zelf al heel veel woorden waar je mee aan de slag moet gaan Eerlijk zijn Alleen zijn tijd benutten om te drinken. drank in huis Tis net wat Igor zegt cirkel doorbreken Waar een wil is,is een weg.Je bent er al klaar mee maar het moet uitgevoerd worden. Heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Daar ben ik weer. Iets minder brak dan gisterochtend maar nog steeds misselijk, hartkloppingen, angst... Heb bedacht ipv koffie (en natuurlijk ipv wijn) veel kruidenthee te drinken. Heb ook bedacht dat ik vroeger naar bed kan gaan (en vroeger op). Er zijn dus wél gewoontes die ik kan doorbreken. Vandaag ga ik niet drinken. Dat moet toch lukken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Ik doe met je mee, MM Vandaag neem ik die vernietigende eerste niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Wederom bedankt. Ik zie nu net de berichten van deze ochtend. Wat fijn! Hoe werken de dagdraadjes? Ik denk dat ik vandaag aardig wat contact kan gebruiken... Hoewel, ik weet dat het de hele dag waarschijnlijk goed zal gaan maar er komt een kritiek moment; ik weet al welke dat is. En ik hoop zo dat ik daarna zal kunnen posten om te zeggen dat het gelukt is! Ik ga ervoor. Ik ga mezelf een hele 24 uur nuchterheid cadeau doen, en daarna weer 24, enzovoorts. Jullie reacties zijn een grote steun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Goeie morgen M.M. Als je terug gaat naar Alcoholdebaas, links boven op deze pagina, dan zie je tussen dat rijtje de dagdraad. Als je daar op klikt dan zie je ook de draad staan van vandaag. Als je dan klikt op, de laatste pagina dan is dat onze virtuele huiskamer zeg maar. Daar worden de meeste berichtjes geplaatst. Suc6 meid en heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Welkom MM Heel herkenbaar: misselijk, hartkloppingen, angst... Vreselijk he Toen ik stopte, begon dat na de eerste 3 a 4 dagen al af te nemen Wat me geruststelde, is dat ik wist waar het vandaan kwam Liet het dan ook maar over me heenkomen Sterker nog, ik had zelfs Kom maar op met die afkickverschijnselen Er gebeurde wat en ik wist waar ik het voor deed Dat ligt nu zo'n vier maanden achter me En heb het leven dat ik voor ogen had: vrijheid Dat gun ik jou ook! Succes, je kunt het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Welkom MM. Goed van je dat je hier gekomen bent! Het zal je zeer zeker heel veel helpen om van de afhankelijkheid/verslaving af te komen. Dag voor dag en bij kritieke momenten wellicht de kookwekker zetten. Dat heb ik nog nooit gedaan maar er zijn mensen hier die dat wel moesten doen om er doorheen te komen. Dus dan zet je de kookwekker op een half uur of een uur en ja hoor, weer 1tje gewonnen. Dag voor dag beginnen. Vandaag neem ik de eerste niet! En langzaamaan rijgen de dagen zich aan elkaar. In eerste instantie zul je - sorry maar ik zeg het eerlijk - veel hoofdpijn krijgen en ontzettend moe zijn omdat je je lichaam zoveel tekort hebt gedaan. Hoort er allemaal bij en schrijf je proces op de dagdraad. Daar zit iedereen en is alle hulp aanwezig. Ook is er een dagpact waar je je bij kunt schrijven. Dat betekent dat je afspreekt vandaag niet te drinken en je 's avonds droog (bij afsluiten of naar bed gaan) afmeldt. Ik zit hier nu meer dan een jaar en heb me vandaag voor het eerst bij het weekpact aangesloten. Kun je nagaan! Het is een proces van vallen en weer opstaan voor mij maar toch drink ik al heel veel minder dan vroeger. Vaak weken achter elkaar niet. Dus langzaamaan leer je hoe fijn het is om die handel te laten staan. Echt waar! Veel succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Ja, inderdaad: VRIJHEID!! Geen slaaf meer zijn van iets dat je wereld zo klein en zo donker maakt! Ik sluit me aan bij het dagpact (moet ik geloof ik op ander draadje doen, ik leer het nog wel:-). En vanavond weer nuchter inchecken. Dat gaat lukken. Ik weet precies waar ik vandaag mijn zwakke moment ga hebben. Als ik eraan toegeef is het hek van de dam. Ik wil het niet meer. ECHT NIET! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Ons brein kent geen ontkenning Zeg: ik denk niet aan een groene appel en we zien het al voor ons Zeg: ik wil geen wijn en we zien de flessen al voor ons Daarom denk ik altijd aan wat ik wél wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Ja, dat is een mooie Bo. Ik zal proberen 'm toe te passen: Ik wil vanavond vroeg naar bed met een kop kruidenthee naast me en een mooi boek. Ik wil gezond zijn en energie hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Goed begin is het halve werk...zeggen ze Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 MM, Welkom op het forum en alle succes in je strijd! Marc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 MM gaat het nog goed vandaag? Misschien zit je al lang op de dagdraad dus ik ga daar even kijken, fijn dat je er weer bent vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hi Jane4, Ja, dank je, het gaat goed. Ik heb een antabus ingenomen en weet zeker dat ik vandaag niet ga drinken. Wel voel ik me moe en een beetje angstig, maar tegelijkertijd ben ik heel blij met mijn beslissing en weet dat het vanaf nu allemaal stapje voor stapje verder moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Herkenbaar hoor MM De eerste maand slingerde ik van hot naar her tussen blij, chagrijnig, hoofdpijn, energieboosts, kort lontje, euforie, moe en lusteloosheid zelfs Nam het voor lief Het hoort erbij en het gaat echt over Zo nu en dan schrijf ik op mijn eigen Wie is wie draadje 'Dé stap' Hoe het met me gaat en me vergaat Om voor mezelf af en toe terug te lezen M'n postings en de reacties van de frummers ontroeren me dan opnieuw of doen me opnieuw (glim)lachen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Welkom MM, Je klinkt heel vastbesloten en ik zie dat je al veel post. Sterkte met de afkickverschijnselen en inderdaad stap voor stap nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 De angst onder ogen zien MM en je er niet door laten verstarren, de ontroering ook ervaren en de trots die straks weer komt ook, alle emoties zijn uitingen, niet beter/slechter er is wat er is. En het is goed zo. Bij mij viel het heel erg mee, mijn angst bleek de angst voor de angst. wat de jouw je gaat brengen wet je pas achteraf dus sta voor alles open en je weet later dat ook zgn "negatieve" dingen iets positiefs in zich hebben. We dronken niet zomaar. Dat allemaal alsnog onder ogen zien en in de ogen kijken, niet weglopen, hooguit een time out nemen, maakt ons sterker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Lang leve refusal. MM, een gedenkwaardige dag voor je. Denk ik zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden