Amber1Bella Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Hallo, ook ik wil me even voorstellen. In het kort: Ik ben 41 jaar, woon in Griekenland en run daar met mijn (Griekse) man een brasserie. Ik drink al meer dan de helft van mijn leven en ben vorig jaar ingestort. Na een druk seizoen met veel drank en daardoor heftige lichamelijk en geestelijke klachten, is er een echo gemaakt van mijn lever en die bleek vervet (geen verrassing, wel een moment om tot aktie over te gaan). Dus de winter ingegaan op een droogje. Moeilijk, maar te doen. Gedurende de winter toch weer gaan drinken, zonder mijn man zijn medeweten, en zo het nieuwe seizoen ingegaan. Mijn omgeving in "de waan" gelaten dat ik niet meer dronk en me zo door het seizoen geworsteld. Tot het kwartje viel en ik realiseerde dat IK het moet doen VOOR MEZELF en gestopt ben gedurende een maand. Lastig, maar elke dag gaat vanzelf voorbij en "de trek" duurt maar een paar minuten... Twee weken geleden weer voor een echo geweest en dit keer was men tevreden. Lever verkleind en vervetting afgenomen. Ik mocht weer twee glazen per dag maximaal drinken. Nu rommel ik wat in de marge. De ene dag helemaal geen drank, de andere twee flessen wijn. Ik ga volgende week naar Nederland om iedereen weer te zien, twee en een halve week en neem me voor helemaal niet te gaan drinken. Maar ookal is mijn lichamelijke gestel weer in orde, ik zie nog een lange weg te gaan w.b. drankgebruik. Het is goed dat ik weet dat ik het kan zonder alcohol en weet de voordelen (lekker slapen, langer fit en helder, geen schuldgevoel etc.), en terug naar waar ik geweest ben (ziek, trillen en zweten), wil ik echt niet meer, maar kan ik het dan echt niet "gecontroleerd"? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 7 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Dat is een snelle reaktie? Dank je wel... Ik denk dat dit forum een goed begin van de dag zal zijn en dat ik er veel steun en duwtjes in de rug zal vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Hallo Amber, Wat moet jij bij tijd en wijle eenzaam zijn geweest... En dat in het besef dat drank niets oplost. Heel goed dat je voor jezelf kiest. Gun jezelf dat ook echt. Kom maar van je af praten op de dagdraad. Steun ontvangen, steun vragen. Daar is het forum voor. Gecontroleerd drinken? Ik weet niet. Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik weet van mezelf dat ik dat niet kan. Een ei is geen ei, twee ei is een half ei en drie ei is een paasei. En daar moet je een mand vol van hebben. Zo werkt dat bij mij. Hoe dat bij jou werkt? Misschien uitzoeken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Welkom Amber Goed idee om het forum te raadplegen. We zijn allen ervaringsdeskundigen van allerlei slag: minderaars, stoppers en alles ertussen in. Ik zat aan 2-tal flessen witte wijn per dag. Jaren aan een stuk. Ondertussen normaal fulltime job, gezin. Alles behoorlijk stiekem, want mn man zelf drinkt al jaren niet meer. Blijkbaar valt een mens op een dag toch door de mand. Ik heb na wat vallen en opstaan, beslist om drie maanden niets te drinken. Want af en toe, rolt na enkele dagen toch weer in 2 of 3 flessen. Dat is me gelukt, mede door Campral, het forum en een maatje dat ik hier ontmoette. Die 3 maanden zijn me heel dierbaar en een aanrader voor iedereen die wil starten met zijn patroon te veranderen. Na die 3 maanden dacht ik dat ik terug wel even kon....Noppes, ik viel onmiddellijk terug in mijn oude patroon. Terug gestopt en nu weer een weekje verder vol nieuwe moed. Want ik wil die ziekte uit mijn hoofd. Wellicht zal ik nooit een sociaal drinker kunnen worden, maar zover denk ik nog niet vooruit. Ik doe er terug drie maanden bij. Bijna op al mijn vragen vind ik hier een antwoord op het forum onder 1 of ander draadje. Er is elke dag een dagdraadje onder ditjes en datjes, een virtuele huiskamer. Daar is bijna altijd iemand online en kan je steeds meepraten, gillen of wat ever je nodig hebt. Je lijkt me avontuurlijk, een bar in Griekenland. Ik zou zeggen: alcohol de baas worden dat is pas een avontuur! Heel heel veel sterkte en go for it! liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 7 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Wat ook wel lastig is hier in Griekenland (op een eiland), is dat er geen goede hulp is. Dat ik eigenaar en kok en hostess van een brasserie ben, helpt natuurlijk ook niet. Ik heb me twee jaar geleden wel aangemeld en ben behandeld door een medewerkster van Alcoholdebaas, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb het boek van Alan Carr gelezen, en daar staan wel eye openers in, maar ik vond het erg Amerikaans en een beperkt beeld van zijn doelgroep. Medicatie heb ik niet geprobeerd, omdat ik daar niet mee bekend ben en ik hier geen vertrouwensarts o.i.d. heb die me daarmee zou kunnen helpen. Er wordt door een van jullie een medicijn genoemd, Campral, wat is daar de bedoeling van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Campral ondersteunt om de trek weg te houden. Het heeft geen bijwerkingen en is niet verslavend. Wat vervelend dat je daar geen hulp vind.Normaal zijn er overal in de wereld AA groepen waar je ondersteuning kan vinden, maar misschien wat ver van je dorp? Het is zeker aan te raden een vertrouwensarts te vinden die je ondersteunende medicatie kan geven. Ben er zeker van dat je niet alleenstaand ben in je buurt. Wie weet via dit kanaal kom je nog in contact met iemand ? Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 7 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Dank je wel voor de uitleg. Ik heb wel een bevriend huisarts in NL, die van mijn probleem weet (en grappig genoeg ook gast is in de brasserie). Ik wilde haar zowiso opzoeken als ik in Nederland ben, dus ik kan haar eens vragen naar dit medicijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 uiteraard bestaan er ook andere medicijnen best overlopen wat je nodig hebt met je arts goed idee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Lieve Amber, De Griekse eilanden zijn mijn favoriete reisbestemming dus zou het kunnen zijn dat ik ooit bij jou op het terras heb gezeten. Maar ik kan mij voorstellen dat de combinatie van een horecazaak uitbaten en een alco probleem hebben niet evident is om mee te leven. Je staat tenslotte van 's morgens tot 's nachts met de drank in je handen. Ik hoop je hier nog veel te lezen zodat we deze strijd kunnen volgen en zodat we je alle mogelijke steun kunnen bieden. Veel sterkte en succes. Lieve groetjes en dikke knuf. Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 welkom Amber voor jou Amber-alert dus. het is spelen met je gezondheid als ik je zo lees, en in een gevaarlijke omgeving. De dingen die niet werkten heb je genoemd, nu dus naarstig op zoek naar wat wel werkt voor jou. Er is hier ook nog een draadje over baclofen en een Refusal/Antabusdraadje. Hopelijk kan de arts je in nederland erover vertellen en voor nu kun je hier en via google je vast voorbereiden. Ik denk dat de knop nog om moet bij je, en als dat gebeurt je er rust in zult vinden. Geen alcohol is niet erg, dat lijkt wel zo tijdens het worstelen, maar eenmaal ontgift en ontwend waardeer je hele andere dingen en ga ga je steeds beter voelen. Ik wens jou ook die rust toe. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Hallo Amber, Ook van mij welkom hier. Ik ben een jaar erg geminderd, maar op den duur vond ik het veel energie kosten om op wilskracht niet door te drinken. Daarom ben ik helemaal gestopt. Geen strijd in mijn hoofd, maar ook geen dufheid o.i.d. Een kater had ik nooit. In jouw werk is het natuurlijk hartstikke moeilijk om helemaal te stoppen, maar ik denk dat je dat beter zal bevallen. Die geheimen en dus dat stiekeme drinken: walgelijk. Ik had daar grote problemen mee, omdat ik eigenlijk erg eerlijk ben. Heb je extra gedronken? Nee hoor! Dat was mezelf onwaardig. Ik hoop dat je een manier vindt om ermee om te gaan. Kan je geen lekkere alc.vrije cocktails gaan maken? Op één van de draadjes staan recepten. Gembier, of alc.vrij bier? Jillz 0%? Dan kan je toch meedoen. Dit zijn maar losse suggesties hoor. Ik vind het heel goed van je dat je het nu goed aanpakt en wens je veel succes en hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 8 november 2012 Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 Hallo Amber, Welkom op het forum en alle succes met je strijd! Marc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 november 2012 Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 Amber, wat een herkenning! Onder het mom van "genieten" ben ik roemloos ten onder gegaan aan drank in Italië. Met "genieten" had het totààl niets meer mee te maken, met professioneel gastvrouwschap in een B&B zeker niet. Nu, na 14 maanden abstinentie heb ik koken en drinken weten los te koppelen. Het kàn dus wel. Maar er is ook een keerzijde... Vaak voel ik de verwijdering optreden tijdens zulke avonden. Dan begin ik me steeds meer "alien" te voelen, en zonder ik me af om even een uurtje te "frummen" ,of te bellen/mailen met een fellow. (merken de drinkers niet eens, haha) Ik kan nu nog niet zeggen of dit ècht is wat ik wil. Ik bekijk het per dag. Vandaag sta ik nuchter in de keuken, want ik neem dat eerste glas niet! Succes Amber, met nuchter genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 8 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 Goh, goeie aandachtspunten. Herkenning o.a. bij Lytse, dat het je meer moeite en energie kost om minder te drinken, dan het gewoon te LATEN. Iets niet doen zou toch makkelijker moeten zijn dan iets WEL doen. En natuurlijk Gwen, die een vergelijkbaar bestaan elders heeft opgebouwd. Veel van mijn vrienden zeggen dat het een onmogelijke taak is, als alcoholist die wil stoppen in een horecagelegenheid je hoofd boven water houden. "De kat op het spek binden", vinden ze. Mijn man, die me er overigens fantastisch door heen heeft geholpen toen het vorig jaar mis ging, is er helaas simpelweg van overtuigd dat het wel kan. Ja, het kan ook, maar met heeeeel veel wilskracht. En ik vrees dat dat het enige is dat me hier kan helpen. MIJN EIGEN WIL en alles wat daar bij komt kijken. En jullie. Maar dus niks geen therapie, praatgroep, medicatie: niks noppes nada. Zijn er onder jullie mensen die zich lichamelijk hebben laten onderzoeken? Zoals in mijn geval bloedtests en echo van de lever? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 8 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 En, Lytse, inderdaad, ook ik ben van nature een eerlijk persoon, maar als je man je in de keuken betrapt met een half volle fles ouzo en vervolgens zegt dat de enige die je voor de gek houdt jijzelf bent... Oeps, confronterend. En, ja Gwen, lekker he, die gasten die dronken worden en dat ook mogen omdat ze op vakantie zijn. Die er op staan dat jij ook wat drinkt... Want oh, wat ben je ongezellig. Valt me trouwens ook op: bij etentjes bij vrienden worden de wijndrinkers volop bij geschonken en ik moet me maar redden (neem ik een keer wat blikjes soda mee, worden die gekaapt door witte wijn drinkers die ineens "gezond" gaan doen en "spritzers" gaan drinken:huh:). Maar: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Weekend Amber, Jullie zaak is open. Bevalt het nuchter achter de pannen? Véél leuker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Lieve Amber, Hoe gaat het? Heb je alweer een paar dagen niet op het forum gezien. Ik hoop dat dat betekent dat het goed met je gaat! Zo niet, kom dan gerust steun vragen! Laat je even wat weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden