Spring naar bijdragen

Alcoholvrije wijn


Lieved

Aanbevolen berichten

Nou ik zit in de Arreslee net als de meesten hier, dat betekend kerstavond, eerste en tweede kerstdag en oud & nieuw nuchter ingaan en dus geen alcohol drinken.
Ik was een beetje rond aan het surfen en kwam terecht op www.alcoholvrij.com
Daar kun je alcoholvrije wijn etc. bestellen, dit wil ik wel eens proberen het lijkt me een goed alternatief.
Je zou natuurlijk kunnen zeggen van dan zit je weer teveel met alcohol in je hoofd en leer je de gewoonte niet af, maar voor mij is het denk ik een goed alternatief. Ik drink niet graag water, thee hou ik niet van, frisdrank eigenlijk ook niet misschien 1 of 2 glaasjes.

Ik wil het eens gaan proberen :) Wie heeft er ervaring met alcoholvrije wijn? en is er misschien een goede tip want dan kan ik eens gaan bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Amee niet echt bijzonder en te duur.
Heb eergisteren bij Appie Merlot druivensap gekocht. €2- voor een liter,\
Excellent, dus speciaal met feestdagen, lijkt me lekker, maar hij is nog niet open.
Meestal doe ik gewoon druivensap in een wijnglas of drink water of gemberthee
dat bevalt me nog het beste. Thee bij eten is heel licht drinken.
Maar ik dronk zowieso nooit bij het eten dus voor mij geen issue.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink geen alcoholvrij bier of wijn.
De stap naar mét alcohol is dan snel gemaakt. Veel te link. Ach weet je wat, doe maar een glaasje, dan neem ik de volgende weer zonder. Oh weet je wat, dan wissel ik het gewoon af, eentje met, eentje zonder...neu ken mezelf nu goed genoeg om me daar niet aan te wagen.
Als ik wijn zonder alcohol ga drinken drink ik toch wijn. Alleen mág ik dan niet met alcohol. Dus beperk ik mezelf.
Zo zie ik het niet en wil ik het ook niet zien. Ik vind het een verrijking dat ik niet meer hoef te drinken en niet meer wil drinken.
Het enige wat ik daarvoor hoef te doen is de eerste laten staan.
Ook de eerste zonder alcohol want graving heb ik geen zin in.
Snappie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kit

Geen alcoholvrije wijn en dergelijke. Mee eens Woman.




Ga kaarsjes branden voor de wereldvrede want dan stap je uit dat zelfje wat je grootste stoorzender is:


Overal op de wereld maken mensen dingen mee die onbeschrijvelijk zijn, maar niet iedereen gaat daarop ook drinken.




Kijk eens wat je zou kunnen doen als je niet zou drinken.
;)



Ik drink sowieso niet meer, nu bijna 5 weken geen druppel meer gedronken. Wat voor jullie een beperking kan zijn zie ik niet zo, want als iedereen een gezellig glaasje gaat drinken dan heb ik mijn eigen fles wijn en kan ik toch "meedoen" en voel ik me niet buitengesloten of ongemakkelijk.

Ik snap dat je bedoelt dat ik misschien meer moet inzetten om mijn tijd anders te besteden dan een glaasje alcoholvrije wijn te gaan drinken maar dat is moeilijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,
Als iemand over zijn ervaring vertelt of zijn mening geeft heb ik daar niets op tegen maar ik hoor niet graag dat mijn grootste stoorzender volgens iemand anders is dat ik teveel met mezelf bezig ben en ik mijn tijd beter anders kan besteden.
Ik vind dat eigenlijk een opmerking die je niet over iemand kan maken adv een vraag die gaat over alcoholvrije wijn waar ik interesse in heb vanwege de feestdagen en mij dat een goed alternatief lijkt voor een keertje.
Ik snap het als iemand me vanuit zijn eigen beweegredenen wil waarschuwen want misschien is de grens tussen alcoholvrije wijn en echte wijn voor sommige mensen dun en kan dit een trigger zijn, toch hoeft dat niet zo te zijn.
Misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen maar zo kwam het op mij over, even goede vrienden hoor Kit !

Ik was gister bij de Jumbo, geen alcoholvrije wijn te bekennen...weet iemand of dit in de AH of de Jan Linders etc. wel te koop is? Ik dacht dat ze het eerst bij de Jumbo wel hadden, het is kennelijk uit het assortiment gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde het ook als hart onder de riem hoor Lieved,
vind het ook geen helpende opmerking naar jou toe.
Aimee (of 1 e met streepje, dat weet ik niet) is bij AH te koop en bij de meeste Supers, maar
zoals ik al schreef, je moet er van houden. Die Merlot druivensap lijkt me voller van kleur (en smaak?) maar die staat bij mij nog dicht. En in tegenstelling tot wat sommigen schrijven heb ik de eerste 3 maanden van droog staan wel Maltbiertjes zonder alcohol gedronken en ik heb geen moment daardoor naar echt bier getaald. Ik ben niet zo'n sap/zoet drinker en die malt gaf me precies wat ik nodig had. Nu het kouder is en ik verder in mijn proces taal ik er niet meer naar en drink liters zoethoutthee met verse gember erin gesneden. Die kun je ook uitstekend koud met jus d'orange erbij drinken, dat doe ik zomers wel eens met de restjes als die er zijn. Maar swinters zijn er geen restjes en taal ik niet zo naar koud drinken. Bij tips staan ook recepten voor o.a. alco-vrije gluhewijn en nog veel meer drankjes. Meestal is wat je zelf maakt lekkerder dan wat je in de super koopt en het is een goede afleider om met eten en drinken bezig te zijn. Goedkoper en gezonder ook trouwens. Succes ermee Lieved.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Disney champagne gehaald voor oud en nieuw, maar met gemende gevoelens. Eigenlijk zou ik graag (na 9 jaar droog) een glas champagne drinken. Maar volgens mij is het net als met roken: eentje kan niet! De afgelopen jaren heb ik telkens Disney champagne gedronken en daardoor ook niet craving gekregen. Dit jaar komt het ook niet van de nep champagne, maar meer van het idee uit mijn hoofd:"Eentje moet kunnen.":brokenheart:

Groetjes,
Cherry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Cherry,

"Eentje moet kunnen na negen jaar zonder" is zo'n typische verslaafdengedachte. Het feit dat je nu al dagen van te voren aan het "berekenen" en beredeneren bent is gewoon het zoeken naar een legitieme reden om alcohol te drinken terwijl je dus twijfels hebt, anders had je hier niet geschreven. Twijfels bij een verslaafde zijn meestal een teken aan de wand, duiden op bagataliseren van het verslavingsprobleem en zoeken naar rechtvaardiging om wel te drinken. "Het is zo ongezellig zonder alcohol" is de grootste instinker. Na negen jaar met een reden geen alcohol drinken zul je waarschijnlijk na de eerste slok al gemengde gevoelens hebben.
Ik wens je veel wijsheid in deze en alvast een goed begin van 2010 waarin je hopelijk trots op jezelf kunt zijn. Niets is het waard om te gaan drinken.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al besloten om alleen maar Disney champagne in huis te halen (heb ik al in huis). Dat stukje over twijfels heb je heel goed geformuleerd. En zeker zal ik ook wel de hele fles leegdrinken om later weer spijt te hebben. Ik ben alleen met oud en nieuw, dus niemand let op mij. Mijn kat snapt het toch allemaal niet wat die rare mensen doen. Ik denk dat ik veel spijt zal krijgen. Het is dus ook niet voor de gezelligheid, want er is geen bezoek dus waarom dan doen? En dan het risico om weer elke dag te gaan drinken. Zou zo zonde zijn. Ik ben die negen jaar ook doorgekomen. In het begin met veel moeite. Het zou zonde zijn om dat weer over te moeten doen. ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cherry,

Het doet me een beetje pijn van je te vernemen dat je alleen zal zijn met oud en nieuw.

Maar troost je, ik heb 5 katten en ze voelen best wel wat aan hoor! Praat gerust met je kat en let goed op dat bekkie. En die kinderchampage? Knal maar lekker open, toost op het nieuwe alcoholvrije jaar en gooi de rest door de goot!!!

Kusje voor je kat en groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is er alleen tijdens feestdagen Ari, en €2,- maar en lekker.

Cherry, ik ben ook alleen en vind het heerlijk, bovendien hebben de katten wel wat extra aandacht nodig,
ik heb een klein spuitbusje bij de dierenhandel gehaald daar zitten die fermonen(?) in die ze zelf maken als ze kopjes geven. dat spuit je op een paar dekentjes, bijv. onder de trap en bank, daar gaan die van mij heen als ze bang worden. en dan is de paniek meteen weg, vorig jaar hielp het enorm.YAWILEF
en dan andersom lezen ivm reclameverbod, maar voor de katten riskeer ik wel wat.
Er zijn die avond trouwens wat mensen online voor als je het moeilijk krijgtm gewoon inloggen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...