Spring naar bijdragen

Wat te doen als je stopt


blondieh

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal,

Veel heb ik nog niet op dit forum geplaatst, wel ben ik een meelezer.
Maar nu zit ik met een dilemma;

Morgen stop ik met drinken, heb campral van de dokter gekregen als ondersteuning.
Omdat ik verwacht dat ik het moeilijk krijg zit ik bij mijn vriend en zijn ouders thuis, om maar niet alleen te zijn.

Maar nu heb ik geen idee wat ik moet gaan doen komende dagen, heb namelijk een college vrije week.

Hebben jullie tips om te gaan doen ? Squash staat al in de planning, net als het huis onder handen nemen en veel slapen ( hopelijk )

Ik hoor graag snel wat !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blondieh,
een sterk besluit heb je genomen en slim om om tips te vragen aan de ervaringsdeskundigen.
Kijk of je zoveel mogelijk leuke dingen kunt bedenken om te doen, liefst met iemand die weet dat hij/zij
je kan steunen door ook niet te drinken. Dan wordt het meer leuk i.p.v. alleen maar strijd.
Als je ervang houdst een dagje saunacomplex, dat helpt het ontgiften en is supergezond en relaxed.
Sporten (squashen noemde je al) wandelen in bo/strand/natuur, fietsen i.p.v. met de auto en wat je maar leuk vindt. helpt ook ontgiften en houdt je lijf en geest actief. je gaat je letterlijk steeds frisser voelen. Vit. 1 en/of B complex slikken. Veel kruidenthee (zoethout met gember is lekker verwarmend en pittig; als je hoge bloeddruk of aanleg hebt, liever sterrenmix ox de marokkaanse thee met gember).
Er bestaat (google maar) yerba maté een gemalen wortel uit zuid America die helende, oftgiftende en energie-gevende werking heeft. Ik gebruik die al jaren en er zijn meer mensen hier die het kennen en
waarderen. Veel vers eten, fruit, rauwkost, extra lekker koken, vooral op trekmomenten. Jezelf een beloning in het voorzicht stellen, lief zijn voor jezelf en mild, niet boos om het verleden, maar positief in het hier en nu blijven, dan word je ook weer trots op jezelf. Als je kunt bij muziek of meditatie tot rust komen. Niet al te veel van slaap verwachten. Het is bij iedereen verschillend, maar goed slapen is niet voor iedereen weggelegd bij het afkicken. je lichaam moet weer gereset worden en dat kan best een poos duren. Dagen, weken of maanden, sta er voor open wat het voor jou wordt, dan valt het meestal mee! En op het forum meeschrijven, zeker als je het moeilijk krijgt, juist hier weten we wat je doormaakt.
Voor niet alci's soms moeilijk te snappen, hoe ze ook willen helpen.
De HALT momenten zijn trekmomenten (HUNGRY ANGRY LONELY en TIRED); komen ze eind van de middag dan helpt het om vroeger te koken en eten. Met een volle maag is de trek zo weg, dus desnoods snacken of snoepen de eerste tijd. Gebruik een kookwekker, per 15 of 30 minuten als het erg zwaar is. Denk klein: ik neem de eerste niet; of vandaag drink ik niet. En vooral: voel je kracht van je besluit, je hebt genoeg gedronken voor de rest van je leven en (van Adam geleend) morgen ben je blij dat je vandaag niet hebt gedronken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondieh. Ja laat op de avond hé maar als je morgen gewoon bij ditjes en datjes komt, en als je wat over jezelf verteld, wat zoal je hobby's zijn en of je ooit iets op creatief gebied hebt gedaan, kunnen we je misschien helpen. Op het frum zitten mensen die schilderen en aan houtbewerking doen, ikzelf schilder boetseer, bewerk hout en beeldhouw. Dus klungel vaak met van alles. Kom morgen ff op het frum en kijk wat je daar aan advies krijgt. Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wat is verslaving?
Wanneer het gaat over verslaving, moet er een onderscheid gemaakt worden tussen lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid.
Er is sprake van lichamelijke afhankelijkheid als het lichaam van de gebruiker protesteert wanneer hij of zij stopt met het gebruik van de drug of de verslaving. Er treden dan ontwenningsverschijnselen op. Een ander lichamelijk verschijnsel is tolerantie. Dit betekent dat iemand steeds meer van het middel nodig heeft om hetzelfde effect te voelen. Tolerantie en lichamelijke afhankelijkheid worden veroorzaakt door de 'drug'. Er zijn 'drugs' die beide verschijnselen met zich meebrengen, maar er zijn ook 'drugs' waarbij geen van beide optreedt.
Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat de gebruiker het idee heeft niet goed te kunnen functioneren zonder de drug. Of geestelijke afhankelijkheid optreedt, ligt meer aan de gebruiker dan aan het middel.

Fasen in verslaving
Er zijn 4 verschillende soorten fasen waar je doorheen gaat als je verslaafd raakt.

Fase 1:experimenteerfase: Meestal begint het, vaak op jonge leeftijd met experimenteel gebruik: uit nieuwsgierigheid probeert men een bepaald middel uit.

Fase 2: sociaal of geïntegreerd gebruik: De gebruiker zoekt de positieve effecten van het middel en weet dit in zijn leven in te passen zonder dat men er last van heeft.

Fase 3: overmatig en schadelijk gebruik: Het gebruik krijgt een steeds grotere rol in het dagelijks leven. Men gebruikt niet alleen om zich lekker te voelen, maar ook om spanningen en onlust te verdrijven.

Fase 4: de verslavingsfase: In deze fase wordt vrijwel het hele leven door gebruik beheerst. Er zijn schadelijke gevolgen op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied.


Heb geen idee of dit nog overkomt maar zo ging het bij mij.
Alleen al het zien van dit patroon was voor mij voldioende om er iets aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...