NVM Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hoi allemaal. Ik heb weer eens een kater. Ik zuip en rook alleen in het weekend, maar dan komt er ook vaak coke bij. Pakje peuken leeg. Vroeger was dit 4x per week, 10 jaar lang, en toen had ik echt een probleem. Geestelijk kapot. Toen heb ik twee jaar niets gedronken. Daarna ben ik weer begonnen met gezellig een biertje met vrienden.......Nu drink ik alweer veel meer dan mijn vrienden in ga ik weer coke halen. Ik ben bang dat ik mezelf weer de vernieling in help. Alleen dat gevoel is altijd opgelost tegen het einde van de werkweek en dan zuip ik mezelf weer kapot. Ik wil zo graag gezond(er) leven en fris het weekend doorkomen. Ik hoop dat ik aan het einde van de werkweek nog zo over alcohol denk. Misschien dat dit forum me daarbij kan helpen. Iemand advies? Groet, NVM, man, 33 jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 welkom NVM! Tja, die katers wordt een mens op een moment toch wel echt beu, niet? Het is altijd opnieuw hetzelfde verhaal dat je van binnen en van buiten kent. Enkele maanden geleden werd ik bijna gek van het plaatje dat zich steeds in mijn hoofd afspeelde: wel, niet, wel , niet.... Tot mijn oog viel op dit forum, kon ik eindelijk stoppen in een rondje te draaien. Ik ontdekte hier zovele gelijke verhalen. Langzaam aan krijg ik een duidelijker beeld van mijn toestand. Nu 4 maanden later, mede dankzij het forum, bijpassende medicatie, een schat van een maatje, ben ik 360° gedraaid. Het proces is niet steeds gemakkelijk. Maar het resultaat is de moeite waard. Ik lees dat je met meerdere verslavingen kampt. Mijn ervaring en info zegt dat alles begint met die alcohol te laten staan. Op dit forum zitten minderaars, stoppers en alles er tussen in. Ik opteer nog steeds op te beginnen met drie maand te stoppen en daarna de balans op te maken. Er is hier ook een dagdraadje onder ditjes en datjes. Daar is altijd wel iemand online bijna het klokje rond. Het is een soort virtuele huiskamer waar je over alles terecht kan, neem maar een kijkje. Veel succes en neem de steun en hulp die je kan krijgen met handen en voeten aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NVM Geplaatst 11 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Dank voor jullie reacties Sofie en Lavendel. De zaterdagavond was erg leuk. Met veel vrienden uit eten en daarna stappen. Ik weet dat ik me minder vermaak als ik nuchter blijf. Dan ben ik de drukte eerder zat. Dan kijk ik liever rustig een filmpje. Maar dat is een prijs die ik graag zou betalen voor een frisse zondag. Sterker nog, ik hoef niet persee uit, zeker niet iedere week. En Lavendel, je hebt gelijk, alcohol is de sleutel. Ik rook niet als ik niet drink en gebruik zeker geen coke. Nog NOOIT nuchter gedaan. Ik ken mezelf onderhand wel, ik kan het gewoon niet bij drie biertjes laten. Dus dan maar gewoon niets. Hoe werkt dat maatjes-'systeem'? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je elkaar in het begin nog regelmatig mailt of belt, om de verleidingen te bespreken en elkaar te stimuleren. Maar hoe gaat dat na 3 maanden droog staan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 je hebt hier een draadje "maatje gezocht" daar kan je je opgeven mijn maatje heb ik hier spontaan tegengekomen en verder veel gemaild, heel veel, per gewone mail hoe dat "maatjes schap" evolueert hangt volledig van jezelf en de andere af er bestaan nergens regels over ( gelukkig maar!) bij sommige mindert het na drie maanden bij anderen blijft het intens al een plannetje hoe je "dan maar niets" gaat aanpakken? oh, ik zie dat je draadje maatje al hebt gevonden snelle jongen die NVM, zoefzoef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NVM Geplaatst 11 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Ik heb hetzelfde verhaal ook bij 'maatje gezocht' geplaatst, maar nog niet specifiek om een maatje gevraagd. Ik wilde eerst zien wat de reacties zouden zijn. Een maatje lijkt me een fijn idee. Ik heb vandaag mijn broer ook ingelicht en twee collega's, dus zij zullen me ook wel steunen, maar niet zoals iemand met hetzelfde probleem. Het plan is om mensen te vragen om me te helpen herinneren aan dit klote-gevoel, want ik ben het na een paar dagen vergeten. Sommigen snappen niet dat je soms wel kan janken om de zoveelste kater, en vervolgens een paar dagen later vrolijk weer een biertje pakt. Maar zo ben ik, net als velen hier waarschijnlijk. Ik hoop dat ik ook luister naar de personen die me er volgende week aan herinneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 NVM, welkom op het forum Na een uitspatting wil je er graag mee kappen, maar aan het einde van de week ben je vergeten hoe ellendig je je voelde.... Dat klinkt heel bekend. Ik heb het 20 jaar zo volgehouden. Dan gun ik jou niet. Ik wens je inzicht om je verslaving een plek te geven, zodat het je leven niet langer negatief beinvloedt. Ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 welkom NVM (ik zit steeds met die Ned. Ver. voor makelaars in mijn hoofd:D) ik heb al 3 jaar een maatje, en nog dagelijks mailen we, soms maar een zin of alleen welterusten, maar het contact is toch belangrijk. En ook zien we elkaar af en toe, want de klik is er ook in RL. Dus ik kan je aanraden wel een vraag te stellen op de draad of uit te puzzelen wie net als jij aan het begin van een stoptraject staat, dan heb je de meeste kans dat die nog geen maatje heeft. En ongetwijfeld heb jij ook veel te bieden, en dat is ook goed in het proces om weer trots op jezelf te worden, na mislukte stop/minderpogingen. En probeer idd maar eens 3 maanden, want weekje niet stappen en dan weer wel, dan blijf je jojo-en en dat wordt het steeds moelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NVM Geplaatst 12 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Dank jullie allen! Ik ben blij dat ik hier zo veel steun en herkenning vind. Ik hoop dat ik ook een maatje vind. Lijkt me fijn. Ik ben geen kletskous, maar gewoon een berichtje per dag zou al fijn zijn. In het begin natuurlijk wat meer om elkaar te leren kennen. Ik zal dit ook bij 'maatje gezocht' plaatsen. En jullie ook succes natuurlijk. Geniet van het nieuwe leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Jij ook NVM, Je klinkt opgewekt deze maandagmorgen! Dag per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Goedemorgen NVM! Geniet van het nieuwe leven, vind ik een mooie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Hoi NVM, Tjaaaaa van een wijntje komt een lijntje. Of andersom, ik ken het maar al te goed. Mijn persoonlijke ervaring is dat veel verslavingen inwisselbaar voor elkaar zijn/worden; als je niet drinkt dan neem je wel wat anders, of snoepen, enz enz. Coke en drank daarentegen zijn wel redelijk aanvullend aan elkaar, dus ik denk dat als je met de ene stopt of mindert, dat de ander vanzelf mee komt. Anders lig je maar te stuiteren in je bed he.... ben je snel zat. Het nuchtere stappen is in het begin van een avond even afzien, is mijn ervaring, maar naarmate zo'n avond vordert, word ik er zelf altijd energieker en fitter van, en kan me alsnog prima vermaken. Niet dat ik doorgaans nuchter ga stappen, maar het kán dus wel. Coke doet overigens wel wat met je gevoelsleven en vooral in combinatie met alcohol. Kan best zijn dat je jezelf hier en daar tegen gaat komen, maar uiteindelijk zul je de ware NVM, die nu ergens diep verstopt is, weer boven water vissen en dat is meer waard dan welke trip dan ook! Succes Bel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Hallo NVM, Ook van mij welkom op het forum. De verwijzing naar de dagdraad heb je al. Ik heb ook veel aan het forum en ik heb ook al al die tijd een maatje. In het begin hebben we de kat even uit de boom gekeken, en toen het klikte hebben we elkaar ons gewone e-mailadres gegeven. Ook bellen we met elkaar als een van ons het moeilijk heeft. In jouw geval zou ik een maatje hopen te vinden die ook wat weet van coke gebruik. Als je iemand leest, waarvan je denkt dat dat misschien een maatje voor je zou kunnen zijn, dan kan je die persoon gewwon vragen, ook via pb. Wat jij schrijft over je goede voornemens die verdwijnen tegen de tijd dat het weekend wordt, dat hebben mensen die dagelijks drinken (zoals ik vroeger) elke dag. egen de avond is het schuldgevoel en het zich rot voelen weer weg en de motivatie om niets te drinken ook! Ga ervoor en als het niet zo gauw lukt met een maatje kan je ook om steun vragen op de dagdraad. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 november 2012 Rapport Share Geplaatst 23 november 2012 Vandaag ben je, volgens de forumleiding, jarig. Van harte gefeliciteerd en ik vraag me af of je nog bezig bent met Alcohol de Baas worden. Het is alweer even geleden dat ik je tegengekomen ben. Misschien heb je zin weer iets van je te laten horen? Ik wens je een droog jaar toe. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 23 november 2012 Rapport Share Geplaatst 23 november 2012 Hoi NVM, Van harte met jouw verjaardag! vier je het ook? ga je iets leuks doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden