Spring naar bijdragen

vertrouwen

rose

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben rose, een vrouw van 50. Na 5 maanden niet gedronken te hebben heb ik een terugval gehad. Ik krabbel weer overeind, maar hoe win ik het vertrouwen terug van mijn gezin. Ik drink niet en ik weet dat het tijd nodig heeft maar van die wantrouwende blikken wordt ik wel weer heel gespannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je die spanning maar niet gaat gebruiken om weer te drinken Rose,

kun je het ook als een les/test zien. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard,

is een uitdrukking die ik op dit forum heb geleerd, en zeker klopt w.b. drinken.

Je kunt vertrouwen niet afdwingen, zeker niet nadat je het zelf hebt verspeeld. Dus het enige wat erop zit is het terug te verdienen, hoe lang dat ook duurt. Je zou zelf ook

wantrouwig worden als je in de rol van die ander zat. Onderschat niet welk een rol we zelf hebben gespeeld hierin. Maar één troost: van het weer verdienen van respect groeit ook onze eigen fierheid weer en dan gaat het 2 x zo hard. Dus doorzetten en volhouden, ook jij kunt het! Die 5 maanden waren het voorwerk en zijn zeker niet verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK snap zeker dat ze wantrouwend zijn , ik zou het zelf ook zijn als het om een ander ging.

Het is wel moeilijk om als je gespannen bent om niet naar drank te grijpen, maar ik ben me er heel erg van bewust dat ik dan alles kapot zou maken. Dus ik vecht er hard tegen.

Er zit dus niets anders op dan alle wantrouwen maar over me heen laten komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Rose,

Dat vertrouwen krijg je pas terug als je een hele tijd niet meer drinkt, en dan nog is er soms de angst van anderen, zeker bij feestjes enz. dat je weer gaat drinken.

Maar heel belangrijk is denk ik, dat je familie ziet dat je aan jezelf wilt werken om adb. te worden, en vooral te blijven.

Dat vertrouwen komt dan vanzelf wel. Niet teveel willen in korte tijd want alles heeft gewoon tijd nodig.

Kun je niet wat ontspanningsoefeningen doen om een beetje rustig te worden?

En misschien kun je naar je h.a. om te vragen voor wat librium of zo. Dat wordt heel vaak geslikt in het begin om de ergste ontwenning tegen te gaan?

Ik wens je alle suc6 van de wereld.:present:

En probeer jezelf wat bezig te houden, iets te gaan doen, en je maag flink te vullen want dat verminderd de trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rose,

Als jij vertrouwen in jezelf hebt, krijgen anderen het ook weer in jou.

Mij heeft erg geholpen hier er over te schrijven

en allerlei invalshoeken te lezen en hoe anderen er

mee omgaan.

Ook heb ik zo goed en kwaad als dat ging er met

mijn vriendin over gepraat. En nog wel eens. Hoe beter

ze mij kan begrijpen, hoe meer ze me kan vertrouwen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje,

Dank voor je reactie.

Ik gebruik Campral en dat helpt wel. Ik heb niet zozeer trek maar ben heel erg gespannen.

Gelukkig heb ik voor de nacht een halve slaaptablet die gebruik ik als ik echt niet kan slapen. Dan rust ik toch wat uit en blijf niet malen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...