Spring naar bijdragen

spirituele, paranormale vragen of wat je gedroomd hebt


bolletje

Aanbevolen berichten

Lieve Hannah,
mijn twee katten worden juist als vorsten verzorgd (misschien iets te verwend, dat kan ook). Ze slapen bij mij in bed, hebben de hele dag brokjes, vlees en schoon water ter beschikking en een schone kattenbak. Ik waak bijna de hele dag over ze, misschien iets teveel, dat kan ook. De oudste heb ik gesmokkeld vanuit het buitenland en met de fles groot gebracht, misschien dat ik me over hem teveel zorgen maak.
Lieve boll, ik ben nog geen moeder, past nu nog niet in mijn leven, maar het klopt wel dat agressie in mij zich opkropt. Ik vind het moeilijk om me te uiten, als ik het niet eens ben met iets dan krop ik het net zo lang op totdat het uit de hand loopt en ik volledig ontplof. Ik ben er heel hard mee aan het werk om dit eerder aan te kunnen geven en het gaat me de laatste weken ook goed af, maar de dromen blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets dat zijn de zogenaamde repetitiedromen. Die blijven komen zolang je er nog niet mee klaar bent. Steeds terugkerende dromen betekenen dat er een sterke emotie aan verbonden zit. Je zal zien dat als jij het probleem aan kan ze vanzelf verdwijnen hoor. Dromen zijn een wonderlijk iets en geven je raad. De moeilijkheid is om ze op een juiste manier te interpreteren. Sommige symbolen zijn voor iedereen hetzelfde maar, het heeft ook heel veel met je eigen belevingswereld te maken.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nogal een slechte nacht..tweede op rij. Kon niet in slaap komen en heb liggen woelen tot half één. Vanmorgen droomde ik over mijn overleden broer. Ik heb nog maar éénmaal over hem gedroomd hiervoor. Van de eerste keer weet ik niet meer zoveel buiten dat ik het gevoel had dat hij kwam zeggen dat het allemaal wel ok was. Dat gevoel overheersde erna maar misschien wou ik dat gewoon voelen op dat moment. Ik was er niet echt droevig van.
Vandaag heb ik het wat moeilijker. Kan me nu ook weer niet zo veel van de droom herinneren.

Ik stond in de winkel, snoep te kiezen. Plots wist ik dat mijn broer terug thuis gekomen was. Hij was al eeuwen weggeweest. Om één of andere reden was hij van huis weggegaan om de wereld te ontdekken denk ik. Zijn kamer had er al die jaren bijgelegen alsof er niets verandert was. In mijn droom zag ik hem nog niet maar ik voelde dat hij terug was. Plots stond ik mijn kamer. Zijn kamer lag naast de mijne. Ik hoorde hem rommelen op de kamer en wist dat ie terug zou vertrekken. Ik weet niet waarom maar ik kon ergens niet begrijpen waarom ie gewoon wat kwam rommelen in zijn kamer en spullen meenam om weer te vertrekken terwijl de kamer altijd ergens had gewacht en was ingericht op zijn terugkomst. Ik zat in mijn kamer en hij kwam binnen. Ik zat met mijn rug naar hem en voor zover ik me herinner heb ik hem niet aangekeken. Hem niet aangeraakt. Ik zat gewoon vreselijk te snikken. Hij zei niets tegen me en ik niets tegen hem. Hij streelde een paar over mijn haar en vertrok. Plots stond ik op straat en liep door de straten. Ik liep langs een café of zoiets en er stonden allerlei rare tekens op het menubord. Ik kon ze niet lezen.
Toen werd ik wakker.
Heb de sokken van mijn broer aangetrokken, geslikt en vertrokken naar mijn werk.
:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Fleurie,

Ik heb het gevoel dat dit een hele duidelijke droom is meis.

In de winkel staan om snoep te kiezen zou kunnen betekenen dat je de keuze kunt maken in je leven om prettiger te gaan leven. Fijnere dingen te gaan doen. Die keuze kun je zelf maken. Dat hij de wereld is gaan ontdekken zou kunnen beteken dat hij graag zou willen dat jij dat ook gaat doen. Je vleugels uitspreiden en gaan genieten.
Dat in de kamer alles nog hetzelfde is gebleven zou kunnen betekenen dat je teveel in het verleden blijft hangen. Je teveel vast klampt aan zijn overlijden en het gemis aan hem, en daardoor weinig andere dingen doet waardoor je te weinig groeit.
Hem niet aankijken betekent dat je het nog niet geaccepteerd hebt dat hij niet meer hier is. Daarom zat je ook te huilen.
Hij streelde door je haar om te laten voelen dat het goed is met hem en dat hij er nog steeds is voor je, je beschermd maar heel graag zou willen zien dat jij gelukkig wordt. Hij gaf je door dat strelen het gevoel van geborgenheid. Het is goed dat je huilt en je pijn voelt, zodat je het kunt verwerken.:heart:
En langs het café lopen zou kunnen betekenen dat altijd je pijn en het gemis aan hem weg gedronken hebt.
Vreemde tekens zou kunnen betekenen dat er nog veel verdriet zit wat eruit moet. Je kunt het niet lezen dus zou dat te maken kunnen hebben dat je het verdriet nog niet durft te zien. Nog niet wilt toelaten omdat je bang bent wat er allemaal aan gevoelens naar boven komt, die je misschien niet allemaal begrijpt.
Maar vooral is het belangrijk te weten dat hij bij je is en je niet alleen bent. :sun:
Een prachtige droom meis, blijf het goed onthouden en weet dat je beschermd wordt en hij altijd bij je is.
Praat je wel eens met hem? Vertel je hem wel eens hoeveel je hem mist? En met wat voor 'n problemen je zit. Dat is heel belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Heb dit draadje weer naar boven gehaald en las de droom van Spud.

Dromen over de dood kan betekenen dat je een moeilijke periode van je leven wilt afsluiten of verwerkt hebt, en een nieuwe start kan beginnen.

Maar het is ook iets wat jou erg bezig houdt. De dood en alles wat er omheen zit.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Bolletje, dromen uitleggen. Tijdens een opleiding die ik gedaan heb, werkten we veel met dromen. Vaak speelden we ze ook na. Voor mij was dat heel verhelderend.

Wanneer ik 's ochtends nog weet wat ik gedroomd heb, (waarom leg ik geen boekje naast mijn bed, deed ik toen ook. Een woord was genoeg om 's ochtends weer te weten waar ik over gedroomd had) denk en voel ik altijd wat de droom zou kunnen betekenen.

De dromen die in die tijd heel belangrijk voor mij zijn geweest, weet ik zo nog te vertellen. En ook wat ik eraan gehad heb.

Op de site van opleiding worden dromen besproken. Zal het opzoeken als je het leuk vindt geef ik je de link door.

Kom zeker langs als ik een droom wil bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een droom die ik geregeld had, maar de laatste maanden niet meer gelukkig.

Ik ben aan het werk in het ziekenhuis (ben vroeger verpleegkundige geweest) en doe iets fout. Wat ik fout doe varieert per keer. Het is geen fout waar iemand dood van gaat, maar ik weet niet welke fouten precies. Krijg dan ongelofelijk op mijn kop van iemand die boven mij staat. Ik kan, durf niets terug te zeggen, voel me er erg ongelukkig door.

Word na deze droom heel vervelend wakker. Hangt als een deken over mij heen. Zelf interpreteerde ik hem lang dat ik moeite heb met mensen die autoritair zijn, over mij heen walsen. Nou ja, ik laat ze over mij heen walsen. Vroeger had ik daar heel veel last van, maar helemaal weg is het niet.

Nu ik hem niet meer gehad heb, sinds ik gestopt ben met alchohol drinken, denk ik dat het over mijn fout gaat. Mijn teveel drinken. Waar ik me ongelukkig bij voel, wat zeker klopt.

Ben benieuwd of jullie een nieuwe/andere uitleg hebben,

liefss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...