Spring naar bijdragen

Ontwenningsverschijnselen


Vmax1200

Aanbevolen berichten

Ik ben vanaf 1 september 2012 abrupt gestopt met alcohol omdat ik er echt helemaal klaar mee ben.

Nu...5 weken verder nog steeds geen behoefte aan alcohol, maar wel sinds 5 weken, rusteloos, paniekerig, slapeloos of juist de hele dag willen slapen. Droge mond de eerste 2 weken! Deze verschijnselen wisselen zich overigens wel netjes af gelukkig;)

Gaat dat nog een keer weg? Ik eet mega gezond, sport weer lekker, maar ben ontzettend moe en lusteloos. Zijn dit nog verschijnselen van de alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Vmax,

Dat is wel heel wat en reeds 5 weken!

Volgens mijn ervaring en van wat ik hier allemaal al gelezen heb, zijn jouw verschijnselen normaal.

De duur ervan wisselt bij ieder, maar 1 ding is zeker: langzaam maar zeker minder dit.

Ik zelf heb valeriaan en sedinal gebruikt om deze symptomen te verzachten. Helemaal onschadelijk en heel zachte middeltjes. Voor sommige te zacht om te helpen, maar wie weet bij jou wel.

sterkte en proficiat met je 5 weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vmax,

Ik kan je alleen vertellen wat mijn ervaringen zijn, maar ook daar zal je niet veel aan hebben ben ik bang voor.

Het onregelmatig slapen is een bekend gegeven. Daar heb ik zelfs na een jaar nog last van, maar denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat ik geen werk heb.

Ik kan dus te pas en te onpas slapen. Ik wijt het aan geen regelmaat. Geen idee hoe dat bij jou zit.

Droge mond heb ik geloof ik nooit echt last van gehad, ik hou het nat ;)

Rusteloos en paniekerig ben ik ook nog steeds, al wel veel minder maar daar heb ik dan ook therapie voor.

Misschien kan je je vraag zetten in "Vraag het een hulpverlener" dan krijg je antwoord van Tactive.

Verder wil ik natuurlijk even zeggen.................5 weken..............toppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vmax,

Wat je zou kunnen doen, is naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek. Mensen die veel drinken hebben vaak een tekort aan vit. B.

Voor de rest zijn je verschijnselen mij welbekend. Omdat ik eerst al een jaar flink geminderd was voordat ik helemaal stopte, kan ik me niet goed herinneren hoe lang het allemaal bij mij duurde.

Slapeloosheid en dromen over alcohol komen vaak vaak. Door de drank had je voorheen geen gezonde slaap, dus nu moet je een nieuw ritme opbouwen en een hoop dromen en onverwerkte ellende inhalen en ja dat doe je in je dromen.

Knap van je dat je al 5 weken droog staat. Hou de moed erin hoor, het wordt echt beter.

Lytse.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, Vmax, wat Lytse zegt, vitamine B.

B1 thiamine is belangrijk, kun je zo bij de apotheek halen voor weinig. Krijg je niet snel teveel van binnen.

B6 en 12 zijn voor de ex zuiper ook aan te bevelen, dan zul je zo'n B-complex bij de drogist moeten halen.

Ik heb in het begin 50 mg thiamine bijgeslikt, had ook dat vreselijke moeie.

Succes, doe je best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vmax, welkom

ik heb zelf veel yerba maté gedronken

en ook nu staat er een potje klaar, het geeft

me veel energie en schijnt naast ontgiftend ook

nog detoxend te werken en wordt als slankheidsthee verkocht

(tegen veel te hoge prijzen). Maar het is een energiegevende

thee die in de zuid Amerkiaanse landen net zo gedronken wordt

als de Engelse thee; ritueel en punctueel. Ik zweer erbij.

Koop het dus via internet of in een Argentijns restaurant dan

weet je zeker dat je de goede prijs betaalt. (ong. 3,50 per pond)

Ik heb ook veel aan Mindfulness gehad en heb sinds bijna 2 jaar

voor het ontspannen en slapen een spijkermat, een wonderding!

En voor de rest, je moet er doorheen, het drinken en de dagen erna waren ook

geen pretje; het steeds weer falen-gevoel, mijn gebrek aan zelfvertrouwen, mijn schaamte-schuld gevoel en eeuwig tekort schietengevoel, ach ik was al weer

bijna vergeten hoe rot ik me destijds voelde. Dus thnx voor je vraag hier.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje late reactie van mij en waarschijnlijk te laat voor Vmax,

maar misschien heeft een ander hier iets aan.

Chloordiazepoxide oftewel Librium is zeker helpend bij/tegen afkick-verschijnselen !

Men dient er alleen, indien mogelijk, 2 dagen vóór de afkick mee te beginnen, voor de duur van +/- 10 dagen.

Gebruik het niet te lang, het werkt op den duur "verslavend" !!!

Doe het uitsluitend onder begeleiding van een arts !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ook al weet ik dat jullie geen artsen zijn. Deze weg is natuurlijk even makkelijker.

Zoals ik vorige week vertelde werd ik op zondag opeens licht in mijn hoofd. Hier werd al aangegeven dat dit te maken had met ontwenningsverschijnselen. Het werd gedurende de dagen erna erger. Of althans, de lichtheid in het hoofd was hetzelfde, maar begon steeds vroeger op de avond. Na ja, dat is dan zo. Wie zijn billen brandt... ;)

Aan het eind van de week leek het alsof ik griep kreeg. Ik had moeite om de ene been voor de andere te zetten. En sindsdien kan ik slapen. Niet te zuinig. En dat vind ik zo jammer van het nuchter zijn. Want slapen deed ik vroeger veel om mijn roes uit te slapen. Nu ben ik verder levendig en val ik nog om de haverklap in slaap.

Net stond ik op en werd ik duizelig. Viel bijna om. Nu ben ik ontzettend licht in mijn hoofd. Volg van alles iets en toch net niets. Beetje afwezig gevoel. Er wel zijn, maar toch ook eigenlijk niet.

Heeft dit nog te maken met een ontwenningsverschijnsel? Of mis ik misschien vitaminen (eet/drink gezond. Veel paprika, tomaat, komkommer, Broccoli, sperziebonen, Ranja, koffie, thee). Of begin ik een griep onder de leden te krijgen? Tja, dat laatste kunnen jullie niet voor mij beoordelen. Maar ik begin me nu wel zorgen te maken over mijn gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien morgen even bij een apotheek

zowel je bloeddruk als je Hb laten meten madeleine.

Ik ben juist jaloers op dat slapen; heeft bij mij wel 1 1/2 jaar geduurd.

En dat de moeheid van jaren eruit komt is wel bekend,

we hebben jarenlang roofbouw gepleegd. Ons lichaam heeft dat volgehouden.

Ik heb een soort van burn out gehad. Fysiek een beetje, psychisch heel erg.

Bij iedereen is het anders, maar er zijn soms wel overeenkomsten.

En griep en dergelijke zijn er ook hoor, je weerstand zal nog niet optimaal zijn.

Als je blijft twijfelen gewoon even naar de dokter anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom er op google niet helemaal uit. :$ Maar wat is HB? :$

Voorheen heb ik heel veel moeite gehad met slapen. Vooral in de tijd dat ik gewoon 40u werkte en drie van de zeven dagen niet sliep, was ik absoluut niet blij. Drank was ook een vorm van zelfmedicatie geworden. Stiekem wist ik wel dat het pure roofbouw is op mijn lichaam, maar ik was in ieder geval Knock-out.

Het verbaast mezelf hoe ik slaap de laatste weken. Dat mijn ogen gewoon moe worden, dat ik gewoon moe word. Ik ben zo blij (alleen niet dat overdag slapen). Had ook verwacht dat het langere tijd in beslag zou nemen, omdat het me eerder ook niet echt lukte, zelfs niet met drukte op het werkdag. En nu heb ik juist amper iets te doen. *Klopt af, zul je net zien dat ik vannacht een slechte nacht tegemoet ga.*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat ligt ook nog lekker?

In het verleden heel vaak laten prikken op HB. Maar gelukkig was er niets aan de hand. Houdt het te lang aan, dan kan ik het altijd overwegen. Mijn eigen risico is niet op en de laatste keer dat ze HB hadden geprikt, kreeg ik een rekening van heb ik jou daar. En als er niets aan de hand is, dan is het zo zonde van het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Rusteloos heb ik heel lang last van gehad..

Ja wat doe je met de tijd die je nuchter overhoud..die moet je zin vol gaan invullen

Anders kwam ik niet van die rusteloosheidgevoel af..

Je moet weer op een andere manier genot vinden...ik heb het met sport en wandelen<nooitecht gedaan>foto toestel mee en bewust worden van alles en nog wat..fietsen

Op de bank hangen en tv kijken word ik rusteloos van...

Je eigen ik terug vinden na jarenlang alcohol gebruik...foto albums van vroeger uit de kast halen

Er is echt zoveel werk aan de winkel...en zoveel in je leven wat opgeruimd moet worden ,

er veranderd zoveel in je leven..

Leren genieten van alles en nog wat in het leven...hoe klein de dingen ook zijn

vitamine B en librium heb ik gehad met stoppen met alcohol

oh en ik heb ook een bloed onderzoek gehad alles was goed behalve schildklier en stofwisseling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal heel herkenbaar!

Ik moet nu wel stoppen, want mijn Gamma GT is veeeeeeel te hoog, ik durf niet eens te zeggen hoe hoog, zo erg schaam ik me.

Ik heb pijn in mijn lever, zeker als je erop drukt. Ik durf niet meer naar de dokter, bang dat ik leververvetting heb of erger, levercirrose.

Ook ik slik vitamine B en heb ooit Librium gehad, maar dronk gewoon door.

Ik zou graag geruststelling hebben, ook al kan ik dat niet van jullie vragen.

Iedereen succes met de ontwenningsverschijnselen en hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje, ik snap je angst

maar pas als je die onder ogen durft te zien

kan er geruststelling volgen.

Je kunt echt beter weten hoe je eraan toe bent,

want dan weet je ook waar je aan moet werken als eerste prioriteit.

En geloof me, zodra je het idee hebt dat je weer wat

constructiefs kunt doen, dan gaat het al weer wat beter.

De angst voor de angst, die verlamt.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...