WijnandA Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hallo, Na een tijdje meelezen heb ik besloten om me ook aan te melden op het forum. Ik ben een probleemdrinker, kan soms dagen/weken/maanden zonder en dan ineens <BOEM> is het weer helemaal mis. De afgelopen maanden zit ik in een negatieve spiraal, en begin van het driken geestelijk en lichamelijk behoorlijk last van te krijgen. Ik hoop het stoppen nu eens door te kunnen zetten en wat steun op het forum te vinden en wellicht te geven. Gisteravond 10-11-12 voorlopig mijn laatste borrels gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Wijnand, welkom op het forum. Gisteren riep ik nog dat het zo'n mooie datum is om te stoppen. Elke dag is de dag om je leven te verbeteren! Geweldig dat je uit de negatieve spiraal gaat stappen. Je hoeft maar één ding te veranderen: alles. Ik wens je veel moed om dit mooie nuchtere pad in te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Welkom WijnandA, Dan ben je alvast hier op de juiste plaats. Hetgoede nieuws is: je bent niet alleen: krioelt hier van de ervaringsdeskundigen! Ik zie dat je het dagdraadje reeds hebt gevonden. Daar word je zeker gelezen. Er is bijna voortdurend iemand online het klokje rond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 11 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hallo Gwen & Lavendel, Dank voor jullie reactie! @Gwen, alles veranderen klinkt me nu nog wel heel ver weg, ik begin maar eens met de dop op de fles te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Wijnand, een warm welkom hier. Alles veranderen zou mij ook wegjagen; idd zo simpel mogelijk houden en dan sijpelen de veranderingen vanzelf door in je leven. Vandaag neem ik die eerste niet; dat is te overzien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 11 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Jullie reacties zorgen voor een enthousiast/vastberaden gevoel bij mij, dank jullie wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Nee, wegjagen door al te rigoreuze veranderingen is zeker niet mijn bedoeling. Maar je zal zien hoe door simpelweg die dop op de fles te houden, alles ten goede keert! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 hoi Wijnand Door de dop op de fles te houden zal zowiezo je leven doen veranderen, Maar wel in de positieve zin Hoop dat je je snel fysiek en mentaal weer goed voelt Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 11 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Ik vat het ook niet op als wegjagen hoor Gwen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Begrijp ik Wijnand. Jane gebruikte "wegjagen" in haar posting, maar is af en toe een behoudend tiepje, haha. Laat ik het ook maar klein houden: " Vandaag neem ik de eerste niet!" Maar toch.....ik ben een koppig tiepje, uiteindelijk verandert alles!(ten goede) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 12 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Apple, klinkt goed ik neem er geen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Wijnand, ook van mij welkom op het forum. Ik heb op de dagdraad al eens op je gereageerd. Als je 's avonds geïrriteerd bent, denk dan aan hoe trots en nuchter je je de volgende morgen voelt! Kop op en hou vol hoor. Het kan alleen maar beter worden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 13 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hallo Lytse, Bedankt voor je reactie, helaas laat mijn lichaam & geest het nog niet toe om in de ochtend blij uit bed te stappen. Ik ben nu de eerste dagen behoorlijk met mijzelf aan het worstelen, ik hoop dat dit snel beter gaat worden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 19 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Update: Ruim een week onderweg en het gaat niet lekker, voel me ziek (griep of ontwenning?) Ik begin weer onrustig te worden als ik denk aan de naderende feestdagen, hoe zorg ik ervoor dat ik sterk genoeg ben om alle verleidingen te weerstaan? Op dit moment neem ik per dag stelling in, dat is overzichtelijk en al lastig genoeg. Ik ga proberen om niet te ver vooruit te kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Vervelend, he, je zo voelen. Na een tijd wordt het bijna een obsessie. Goed, dat je het telkens aanhaalt. Je voelt dat je moet alert beginnen te worden. Ik lees je eerste posting, daar haal je aan dat je weken niets neemt en dan plots heel heftig. Goed dat je dat patroon al doorhebt. Kan je voor de rust terug te vinden misschien iets ondersteunend aan je huisarts vragen? Hier zijn veel "pillen"deskundigen op het forum. Misschien is rondvragen op het dagdraadje? Het zou jammer zijn nu je zo goed bezig bent om te struikelen. En inderdaad het sterkste medicijn, is kijken van dag tot dag. Je niet druk maken over iets dat morgen zal plaatshebben. Misschien wel al voorzichtig een plannetje maken waar en met wie je de feestdagen zal doorbrengen. Of misschien dit jaar met een reuze doos ijs en mega goeie films op de bank? Ik wens je veel inspiratie toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 19 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Lavendel, Dank je wel! Over je huisarts idee zal ik eens een nachtje slapen. Het gekke is dat nu ik besloten heb om helemaal te stoppen mijn lichaam heftiger reageerd als dat ik ik weet dat het maar tijdelijk is. Ik heb nooit zo geloofd in deze koppeling tussen lichaam en geest maar moet nu erkennen dat er toch enige verbintenis is..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: WijnandAOp dit moment neem ik per dag stelling in, dat is overzichtelijk en al lastig genoeg. Ik ga proberen om niet te ver vooruit te kijken.quote> Zo denk ik er ook over. Ik zat al te lezen in het arrenslee pact maar schrijf daar nog niks. Geeft teveel onrust zo ver vooruit plannen. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Met de feestdagen moet ik werken in het verpleeghuis in de avonden dus dat geeft mij rust. Zoals Lavendel schreef, denk eens na over hoe je die dagen niet alleen maar samen met bij voorkeur niet drinkende mensen doorbrengt. In verpleeghuizen ben je altijd welkom als vrijwilliger die helpt voor mensen die dagen toch iets extra's te laten zijn, het is maar een suggestie Mensen helpen met kerst vind ik altijd een mooie kerstgedachte en het scheelt een hoop eten naar binnen moeten werken en vechten tegen drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: WijnandAIk heb nooit zo geloofd in deze koppeling tussen lichaam en geest maar moet nu erkennen dat er toch enige verbintenis is.....quote> Sometimes I give myself the creepsSometimes my mind plays tricks on meIt all keeps adding upI think I'm cracking up...songtekst: http://www.azlyrics.com/lyrics/greenday/basketcase.htmlen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 tjemig Erik, ik krijg kippevel van je berichtje nooit gedacht dit gevoel bij Greenday te kunnen krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: erikMensen helpen met kerst vind ik altijd een mooie kerstgedachte en het scheelt een hoop eten naar binnen moeten werken en vechten tegen drank.quote> Goeie tip, ik zal eens informeren wat ik kan doen om anderen (en daardoor mezelf) te helpn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hai Wijnand, ook zo'n drinker hier van weken en maanden goed gaan en inmiddels erg ervaren in het opstaan. Wat je beschrijft is erg herkenbaar. Hoop dat je erdoor heen komt want het wordt echt erg veeel beter. Ben nu "pas" weer 15 dagen onderweg en begin nu ook fysiek weer op te knappen. Heb het ooit voor mekaar gekregen 7 jaar niet te drinken, echt een periode ook om weer naar uit te kijken. Het gemene spelletje met jezelf. Het lijkt net alsof het je weer beter zou gaan als je de fles weer pakt, echt niet waar dus...En angst voor wat er komen gaat is de grootste trigger is mijn ervaring. Heel veel sterkte! liefs Krekel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 21 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hallo Krekel, 7 jaar is een hele lange periode, daar denk ik nog maar niet over na! En inderdaad als het even tegen zit dan lijkt de drank je te willen ondersteunen, het enige wat er dan gebeurd is dat je keihard onderuit gehaald wordt. We weten het allemaal, maar als de ellende teveel wordt, dan vergeet ik dit altijd weer zo snel........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 ja... dat is inderdaad waardeloos, vergeten wat je wilde of hoe heftig het ook al weer was.... en gold zeker ook voor mij voordat ik hier op het forum terecht kwam.. Ben dan weliswaar de mist in gegaan, maar al wel op een heel andere manier. Wist voor het eerst na een avond te stoppen. Nog nooooit eerder vertoond. Toen ik een week later alsnog een week aan de slag ging, lukte het niet eens om dronken te worden, ondanks de enorme hoeveelheden drank die ik dronk. Was me te bewust van het commitment wat ik met mezelf ben aangegaan en kreeg ook zoveel steun van hier, dat er toch wel vertrouwen is ontstaan om dat gedrag te keren.. Uitspraken zijn altijd linke soep tav niet meer, maar voel me wel een heel stuk veiliger dan voor het forum in ieder geval... ik weet niet hoe lang dat al bij jou speelt, maar t is mijn ervaring dat ik steeds zieker word en ook steeds langer nodig heb om me weer gewoon gezond te voelen... Hoop dat je uitkomt waar je echt wil zijn/komen! Krekel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 22 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik ben gevoelig voor alle soorten van verslaving, begin jaren 90 ben ik begonnen met blowen, slikken en snuiven. Omdat alcohol wat meer geaccepteerd is heb ik langzaam de "move" gemaakt naar alcohol. Juist omdat het zo geaccepteerd is zijn de valkuilen voor mij veel dieper, op een bedrijfsfeestje je neus vol stoppen met amfetamine is niet geaccepteerd maar een borreltje teveel dat gebeurd iedereen wel eens. Op dit moment probeer ik grip op mijn leven te krijgen, die grip ben ik eigenlijk al vanaf mijn 18e volledig kwijt als het op gebruiken van middelen aan komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden