C00tje Geplaatst 21 april Rapport Geplaatst 21 april Na maanden 0 energie vandaag 23 km gefietst en 5 km gelopen. Mega trots op mezelf. En dat na 9 dagen sober Lonster1, lady jane, Bob en 1 andere reageerden hierop 4
Marjolijn Geplaatst 21 april Rapport Geplaatst 21 april Wat goed zeg. Reden om trots te zijn. Trouwens we lopen gelijk he? Vandaag dag 10 dus. Leuk.mooi. C00tje reageerde hierop 1
C00tje Geplaatst 22 april Auteur Rapport Geplaatst 22 april (bewerkt) He marjolein Hoe gaat t jou af? Ik merk aan alles dat t fysiek beter gaat. Craving valt me me mee en toch echt sinds 2000 aan de fles. Ik moet ook nodig wat afvallen dus hoop dat geen drank daaraan mee werkt 22 april bewerkt door C00tje
renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ik weet niet juist waar dit topic over moet gaan. Maar ik bemerk bij mezelf dat sommige dingen van voor mijn lange opnames gewoon niet gaan terug komen. Ik wijt dit in de eerste plaats aan mijn lange opnames. Mijn lange opnames waren dan weer een gevolg van mijn alchohol gebruik. Ik denk nog steeds dat mijn opnames me niet geholpen hebben. Maar goed, sommige fysieke vaardigheden komen gewoon niet meer terug. Ik heb belang zoveel kracht niet meer en ook het traplopen gaat veel minder goed.
Bob Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Komt dat door je opnames, dat je je nu minder fit voelt dan voorheen? Nee toch? Het lijkt me eerder dat je alcoholgebruik daar aan ten grondslag ligt, plus het feit dat je inmiddels alweer een stuk ouder bent geworden, natuurlijk. Ik zou zeggen, kijk naar de toekomst en hoe je door gezond te leven daarin nog zo veel mogelijk kracht en levenslust kunt ontwikkelen.
renaldo61 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 32 minuten geleden zei Bob: Komt dat door je opnames, dat je je nu minder fit voelt dan voorheen? Nee toch? Het lijkt me eerder dat je alcoholgebruik daar aan ten grondslag ligt, plus het feit dat je inmiddels alweer een stuk ouder bent geworden, natuurlijk. Probeer het eens, negen maand onafgebroken zo weinig als mogelijk te bewegen en kijk welk effect dat achteraf heeft en dan praten we weer verder.
Bob Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat ook eens te gaan proberen. Maar jij blijft steeds maar naar anderen wijzen, en wat schiet je daar eigenlijk mee op? Wil je gelijk krijgen, of wil je een naar omstandigheden zo mooi mogelijk resterend deel van je leven krijgen? Ik zou voor het laatste kiezen. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Renaldo, zolang jij je lange opname schuld geeft werk je jezelf tegen er iets aan te doen. Ouderen verliezen kracht, helaas hoort dat bij het aftakelingsproces. Daarnaast heb jij tot best oude leeftijd extreem gedronken, en ja dat kost ook een flinke prijs. Maar leg je daar niet bij neer en ga aan het werk. Je hebt tijd zat, je drinkt nu al zo lang niet meer dat er een terugval op de loer ligt en vooral: jij bent baas over eigen lichaam. Als jij elke dag een 1/2 uur gaat zwemmen zul je eens zien hoe gauw je weer kracht opbouwt. Dat durf ik je te garanderen, maar het kost wel motivatie en discipline. Daarnaast zal elke sportschool je aanraden aan krachttraining te gaan doen. Dus niet alleen cardio voor de soepelheid, maar onder begeleiding met gewichten (en ook dat kost motivatie en discipline). Ikzelf heb die wel voor zwemmen maar niet voor de sportschool. Ik had ook een hele slechte konditie en nu ik een paar jaar zwem is alles teruggekomen en ben ik vooral in benen en armen sterker dan ooit. En ik ben 72. Dus ook jij kunt dat. Maar dan moet je echt afrekenen met anderen schuld geven, blijven hangen in wat niet meer ongedaan gemaakt kan worden en kiezen voor hier en nu, en de komende jaren. Want jij alleen bepaalt hoe je oud wordt. Een verzuurd ventje of een fitte oudere. En ja ook klachten die je hebt, gaan verbeteren. Ik ga er van uit dat je geen chronische ziekten hebt of erger. Daar schreef je niets over. Maar je lange opname is inmiddels ook best lang geleden, dus blijf hier niet in hangen! 14 uur geleden bewerkt door lady jane
lady jane Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Een hoop woorden, de titel kracht dekt de lading. Kracht van spieren maar ook van karakter/geest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden