Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo , ik ben Levina . Ik kan wel zeggen dat mijn man alcoholist is... Ik hoop nog steeds dat hij zelf kan stoppen, maar geloof er eigenlijk niet meer in. Hij wordt ook steeds depressiever en maakt met iedereen ruzie. Hij drinkt gemiddeld 2 flessen wijn per dag .... Al jaren. Hij is echt twee personen... De lieve zorgzame nuchtere en de zeurende lallende zuiplap 

Geplaatst
24 minuten geleden zei levina:

Ja sorry, ik dacht dat dit voor de naasten was. 

Dat wil niet zeggen dat we je niet kunnen helpen. Zelf ben ik nu ruim 2 jaar droog, maar mijn vriend maakt nog wel eens een misser af en toe. Hij veranderd dan ook van een liefhebbende partner in een soort drankmonster waar niet meer mee te praten valt. Tsja, als de drank is in de man...Drink jou partner dagelijks?

Geplaatst

Ja elke dag ongeveer 2 flessen wijn. Hij heeft wel eens een week niet gedronken om te bewijzen dat hij geen alcoholist is. Ik drink zelf al 3 jaar niet meer omdat ik in een dronken bui, met de fiets  tegen een paal ben gereden en daarna 2 weken in het ziekenhuis lag . Ik stopte ook omdat mijn man steeds zei; wil je een wijntje of een borrel? Dan kon hij zelf ook makkelijker drinken. Nu ben ik steeds de ongezellige en chagrijn omdat ik niet meer drink. Hij drinkt nu meestal stiekem ,alsof ik gek ben🤭

Geplaatst
30 minuten geleden zei levina:

Ja elke dag ongeveer 2 flessen wijn. Hij heeft wel eens een week niet gedronken om te bewijzen dat hij geen alcoholist is.

Als dat bewezen moet worden dan is hij er wel 1 😁 Elke alcoholist kan een week niet drinken als ie ff goed op zn tanden bijt. En daarna haalt hij de schade wel weer in.

Hoe belangrijk is dit voor je? De kans dat hij succesvol stopt is klein dus de vraag is kan je/wil je hiermee blijven leven?

Geplaatst

Ziet je man zijn alcoholgebruik als een probleem? Als dit niet zo is, vrees ik dat er nu nog niet veel aan te doen is. Als hij toegeeft van wel, dan is dat al een eerste goede stap

Geplaatst

Hij noemt zichzelf geen alcoholist, maar weet dat het te erg is. Overal in huis vind ik lege flessen . Hij slaapt alleen omdat hij heel lang tv wil kijken....en daar liggen ook steeds overal lege flessen.ik ga daar pas weer liggen als hij opgeruimd is.  Ik ben blij dat hij werkt , anders was het helemaal gedaan. Hij heeft ook nog diabetes. Hij zegt steeds dat het klaar is ,met drinken. maar zegt dat hij zich liever van kant maakt dan dat hij hulp zoekt bij de huisarts 

Geplaatst
7 minuten geleden zei lady jane:

Maar Levina, jij schrijft hier, niet hij.
Maar je hebt het alleen over hem.
Wat doet het jou? Wat wil jij?
Je hebt verantwoordelijkheid voor jouw eigen leven.

Geplaatst

Ja , vind het erg lastig en schaam me ook vaak voor hem , ik heb wel eens gezegd:als ik zeker weet dat hij altijd blijft drinken, ga ik weg. Maar als ik zeker weet dat hij nooit meer drinkt , blijf ik voor altijd bij hem. Zo verschillend is hij . Hij is gelukkig nooit gewelddadig, maar wel met met woorden. Hij scheld alles bij elkaar, en roept dat hij zelf wel een eind aan zn leven maakt. 

Geplaatst
24 minuten geleden zei levina:

als ik zeker weet dat hij altijd blijft drinken, ga ik weg. Maar als ik zeker weet dat hij nooit meer drinkt , blijf ik voor altijd bij hem. 

Ja maar dat weet je niet, noch het ene noch het andere. Je kan het ook omdraaien. Wat nou als jij zegt dat je weggaat, wat voor effekt heeft dat. Wat is belangrijker voor hem, jij of koning alcohol?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...