Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
21 minuten geleden zei flavieke:

ik ben bij de psychiater van buiten geweest en zij raad een korte opname voor van 1 week

ik heb dan gebeld m mijn psychiater in het ziekenhuis en zij gaat mij op de wachtlijst zetten

ik ben op....

Rust dan goed. 

Je bent nu ongeveer vijf jaar geleden voor het eerst in opname geweest? Hoeveel reeds? 

Geplaatst
2 uur geleden zei renaldo61:

Rust dan goed. 

Je bent nu ongeveer vijf jaar geleden voor het eerst in opname geweest? Hoeveel reeds? 

ik weet niet meer hoeveel crisisopnames ik gehad heb ik weet alleen dat ik me na zon opname terug beter voel

ik ga nu tot ik binnen kan veel rusten ik voel mij opgebrand

ik heb al eens een burnout gehad en da voelt nu hetzelfde aan

Geplaatst

ik ben moe gedronken en moe gevochten

ik ga ni graag in opname maar zoals nu kan ik ni verder

ik ga een weekje binnen da is ni gemakkelijk maar ik moet vr ogen houden dat ik mij beter ga voelen

mijn beste vriendin gaat vr mij louke zorgen

Geplaatst
20 minuten geleden zei Bob:

Zie het maar als een weekje vakantie zonder je gewone zorgen en ontspan daar lekker.

ik heb momenteel gn energie en gemoedsrust na zon weekje heb ik da terug

Geplaatst

ik heb begin jaren 20 de diagnose borderline gekregen sindsdien heb ik in mijn leven al vele opnames gehad

ik ben het meeste content vd afdeling waar ik nu naartoe ga gaan

ze kennen me daar en weten hoe ze mij moeten aanpakken

sinds ik mijn katertje warreboel heb moeten laten inslapen en ik heb vernomen heb van mijn mama da ze uitgezaaide slokdarmkanker heeft loopt t de spuigaten uit

volgens de dr voel ik veel verdriet en angsten maar ik voel ze ni zij zegt da ik alles verdring en het komt er uit in de vorm v drinken

ik heb 2 doelen wat mijn opname betreft 1 couperen vh drinken en 2 tot rust komen

Geplaatst

goedemorgen allemaal

ik heb gisteren terug gedronken 3 flessen wijn verspreid vd middag tot de avond

ik voel mij miserabel

ik wil ni binnen gaan maar ik moet

dit is geen leven

ik ben altijd nuchter binnen gegaan hoe ik dit ga moeten doen da weet ik ni

Geplaatst
2 uur geleden zei flavieke:

goedemorgen allemaal

ik voel mij miserabel

dit is geen leven

Heel simpel ... Stop met alchohol te drinken 

Geplaatst
2 uur geleden zei flavieke:

goedemorgen allemaal

ik voel mij miserabel

dit is geen leven

@flavieke: je hebt ervaring met crisisopnames maar misschien niet met de directe via een ziekenhuis. Als het te lastig wordt, weet dat je je dan altijd kunt wenden naar de naastgelegen spoeddienst. Als zij een crisis-afdeling hebben, wordt je vervolgens geëvalueerd door een psychiater en als er ruimte is, nemen zij je direct op wanneer ze denken dat dit nodig is. Ik herken je gevoel, zit er zelf midden in (zelfs al een verwijsbrief van mijn huisarts op mijn bureau liggen). 
En mocht je naar de spoed gaan dan maakt het niet uit dat je gedronken hebt, zij kennen dit. 

Je schreef dat je vernomen hebt dat je moeder uitgezaaide kanker heeft en dat dit effect heeft op jou. Ook dat herken ik. 
In september kreeg mijn moeder de diagnose kanker, iets later compleet uitgezaaid, behandeling met chemo en immunotherapie opgestart en enkele weken geleden weer stopgezet omdat ze er slecht op reageerde. Ondertussen is het pijnsedatie en eigenlijk palliatieve zorg. Mijn relatie met mijn moeder is slecht maar ik denk dat het voor iedereen een impact heeft wanneer ze horen dat een van hun ouders er weldra niet meer is. Op dit vlak kan ik je geen tips geven, al hoop ik wel dat je personen hebt waarmee je hierover kunt praten. 

Ik hoop dat je hier blijft schrijven, hoe ellendig je je ook voelt want eigenlijk zit hier best veel ervaring en naar mijn mening wilt ook iedereen hier een ander helpen waar mogelijk. Zelf ben ik heel blij dit forum gevonden te hebben, want al gaat het soms moeilijk, meer steun heb ik op een anonieme plaats nooit gevonden.   

Geplaatst
1 minuut geleden zei Mormel:

@flavieke: je hebt ervaring met crisisopnames maar misschien niet met de directe via een ziekenhuis. Als het te lastig wordt, weet dat je je dan altijd kunt wenden naar de naastgelegen spoeddienst. Als zij een crisis-afdeling hebben, wordt je vervolgens geëvalueerd door een psychiater en als er ruimte is, nemen zij je direct op wanneer ze denken dat dit nodig is. Ik herken je gevoel, zit er zelf midden in (zelfs al een verwijsbrief van mijn huisarts op mijn bureau liggen). 
En mocht je naar de spoed gaan dan maakt het niet uit dat je gedronken hebt, zij kennen dit. 

Je schreef dat je vernomen hebt dat je moeder uitgezaaide kanker heeft en dat dit effect heeft op jou. Ook dat herken ik. 
In september kreeg mijn moeder de diagnose kanker, iets later compleet uitgezaaid, behandeling met chemo en immunotherapie opgestart en enkele weken geleden weer stopgezet omdat ze er slecht op reageerde. Ondertussen is het pijnsedatie en eigenlijk palliatieve zorg. Mijn relatie met mijn moeder is slecht maar ik denk dat het voor iedereen een impact heeft wanneer ze horen dat een van hun ouders er weldra niet meer is. Op dit vlak kan ik je geen tips geven, al hoop ik wel dat je personen hebt waarmee je hierover kunt praten. 

Ik hoop dat je hier blijft schrijven, hoe ellendig je je ook voelt want eigenlijk zit hier best veel ervaring en naar mijn mening wilt ook iedereen hier een ander helpen waar mogelijk. Zelf ben ik heel blij dit forum gevonden te hebben, want al gaat het soms moeilijk, meer steun heb ik op een anonieme plaats nooit gevonden.   

De afdeling waar ik nr toe ga is in een psychiatrisch ziekenhuis bedankt vr je reactie

Geplaatst

Ik ben geen psychiater of arts. Ik heb wat gelezen over borderline en dat lange opnames bij borderline niet aangewezen zijn. 

Maar wat ik me afvraag is, of je een persoon bent met een borderline probleem of met een alchohol probleem? Ik lees wel dat je steeds meer alchohol nodig hebt. Dat is iets wat ik zeker herken. 

Ik dronk me zeker laveloos en toch ben ik gestopt voor mijn laatste volledige opname. Wilde ik stoppen? Dat weet ik nu niet meer. Maar ik wilde na mijn gesprek op maandag zeker niet herbeginnen. En dat wil ik nog steeds niet. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei renaldo61:

Ik ben geen psychiater of arts. Ik heb wat gelezen over borderline en dat lange opnames bij borderline niet aangewezen zijn. 

Maar wat ik me afvraag is, of je een persoon bent met een borderline probleem of met een alchohol probleem? Ik lees wel dat je steeds meer alchohol nodig hebt. Dat is iets wat ik zeker herken. 

Ik dronk me zeker laveloos en toch ben ik gestopt voor mijn laatste volledige opname. Wilde ik stoppen? Dat weet ik nu niet meer. Maar ik wilde na mijn gesprek op maandag zeker niet herbeginnen. En dat wil ik nog steeds niet. 

ik heb borderline en heb oa een alcoholprobleem

alcoholisme is 1 vd symptomen van borderline

Geplaatst
Zojuist zei flavieke:

ik heb borderline en heb oa een alcoholprobleem

alcoholisme is 1 vd symptomen van borderline

Ja dat heb ik gelezen. Er zijn ook autisten zoals ik met een alchohol probleem. Waar ik nu wel over twijfel is wat de beste wijze is om U problemen aan te pakken. 

Geplaatst

ik heb de afdeling gebeld en ik sta op de 1ste plaats

ze zijn nu wel van wacht tot en met volgende week donderdag dwz dat de collocaties van tienen en omgeving voor gaan

ik denk dat het iets vr volgende week vrijdag zal zijn

Geplaatst
1 minuut geleden zei flavieke:

ik heb de afdeling gebeld en ik sta op de 1ste plaats

ze zijn nu wel van wacht tot en met volgende week donderdag dwz dat de collocaties van tienen en omgeving voor gaan

ik denk dat het iets vr volgende week vrijdag zal zijn

Dat is toch al positief ? 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...